עורך דין פלילי – הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט

עורך דין פלילי – הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט
קרדיט - canva

התמונה הראשונה שעולה לגבי עורך דין פלילי היא בבית המשפט כשהוא מייצג אדם הנאשם בעבירה חמורה. אכן אחד מתפקידיו הבולטים (וגם המתוקשרים) של עורך דין פלילי הוא ייצוג נאשמים במהלך המשפט, כולל נאשמים בעבירות חמורות, אך עם זאת, לא תמיד מייצג עורך דין פלילי נאשמים החיים את עולם הפשע. גם אדם מן השורה יכול למצוא את עצמו חשוד ואף נאשם בעבירה פלילית בדרגות חומרה שונות. שנית, לעורך דין פלילי תפקידים חשובים נוספים מעבר לייצוג בבית המשפט. למעשה, פניה לעורך דין פלילי מוקדם ככל האפשר יכולה אפילו למנוע הגשת כתב אישום והגעה להתנהלות הדברים בין כותלי בית המשפט.

הקלה על חיי החשוד כבר משלב המעצר

השלב הראשון בו לפניה המוקדמת אל עורך הדין יש חשיבות רבה היא החקירה ולאחריה באם ישנו הליך המעצר. ישנם חשודים רבים שלאחר חקירתם הראשונה מבקשים נציגי המשטרה בבית המשפט להאריך להם את ימי המעצר וכך לעיתים ובקריטריונים מסוימים אכן נקבעת להם הארכת מעצר. ישנם שני סוגים עיקריים  של מעצרים: מעצר ימים, אשר יכול להתבקש מעת לעת להארכה וזאת עד לממוצע ימים כולל של 30 ימים בלבד.

הארכה זו יכולה להתבקש לשם המשך הליכי חקירה, בשל חשש לשיבוש הליכי חקירה, או בשל מסוכנות. ומעצר עד תום ההליכים, מעצר המתבקש עם הגשת כתב אישום- מעצר זה נעשה כאשר ישנו חשד לשיבוש הליכי משפט או כאשר העצור מהווה סכנה לאדם מסוים או לציבור בכלל. בין אם מדובר  על מעצר ימים ובין אם על מעצר עד תום ההליכים, עורך דין מעצרים מנוסה יוכל לרכך את העניין ולהיטיב את התנאים, למשל להביא להחלטה שהעצור יהיה במעצר בית או ישוחרר בערבות וכן לערור על ההחלטה להאריך את המעצר בימים נוספים.

לרכך את סעיפי האישום באמצעות שימוע

גם אם הוחלט לאחר סיום החקירה שיש מקום להגשת כתב אישום, כאשר מדובר בעבירה בדרגת פשע- ניתן עוד לשנות את הדברים באמצעות שימוע לפני הגשת כתב אישום. שימוע הוא המעמד בו יכול החשוד לשטוח את טענותיו, להעלות נקודות המעוררות ספק במסקנות גורמי החקירה וע"י כך להביא לסגירת התיק או להוביל לכתב אישום מקל , להסיר סעיפים בכתב האישום ובכך להקל את העונש או אפילו לרכך משמעותית את הסעיפים כך שיהא אפשר להגיע להסדר מותנה שימנע את המשך התנהלות התיק בבית המשפט.

כאשר גורמי החקירה מוצאים לנכון להגיש כתב אישום בעבירת פשע הם מחויבים ליידע את החשוד על כך בכתב. לרשותו עומדים  30 יום  לתגובה, אחרת כתב האישום יוגש. לכן, חשוב לפנות במהירות לעורך הדין אשר יקבל את חומרי החקירה, ילמד אותם היטב ויוכל לייצג את החשוד מול התובע או הפרקליט במעמד השימוע עצמו. עורך דין פלילי מנוסה יוכל במקרים רבים למצוא נקודות תורפה בראיות, בהליך החקירה, להעלות ספקות לגבי תקינות ההליך, להביא ראיות שיסתרו את הקיימות, ולגבש אסטרטגיה מדויקת ונכונה שיכולה לא פעם למנוע את הגשת כתב האישום.

עו"ד מעיין חיימוביץ היא בעלת ניסיון רב בייצוג חשודים בשימוע, ייעוץ לפני חקירה וכמובן בייצוג נאשמים בבית המשפט בסוגים שונים של עבירות פליליות.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מה מוגדר עבירות אלימות חמורות?
עבירות אלימות חמורות הן מושג כללי המתייחס לעבירות אלימות שגרמו...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
עורך דין מיסוי מקרקעין
הוגש נגדי כתב אישום, מה עושים?
הליכים פליליים הם נושא כאוב שלווה עמו מטענים רגשיים קשים...
ברגעים הקשים של החיים, אל תצעדו לבד
אנשים נורמטיביים מוצאים את עצמם לא פעם בסיטואציות מורכבות שלא...
עורך דין עבודה
בחירה נכונה של עורך דין- הדרך הטובה ביותר לסייע לעצמכם
אנשים רבים, במיוחד כאלה שנחשבים נורמטיביים ו"אנשים מן היישוב" שאין...
איך נדע מהי עבירה פלילית וכיצד לנהוג בהתאם
באופן רחב כולם יודעים כי המושג של עבירות פליליות מתייחס...
עורך דין פלילי - הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט
התמונה הראשונה שעולה לגבי עורך דין פלילי היא בבית המשפט...
4
עורך דין פלילי- מתי צריך ואיך לבחור?
משפט פלילי נחשב להליך משפטי קריטי, מרתיע ומפחיד, משום שהשלכותיו...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים היא עברה פלילית חמורה למדי, אשר יכולה להתבטא...
דילוג לתוכן