מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט

מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט
credit: canva

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים משפטיים הקשורים למקרקעין, כגון קרקע, מבנים וסוגי מקרקעין נוספים. עורכי דין מקרקעין יכולים להעניק סיוע בתחומים שונים, לרבות עסקאות נכסים, ייעוד ושימוש בקרקע, סכסוכי חכירה ודיירים בין בעלי דירה ופיתוח נדל"ן. וכן דיני מיסוי, הן ברכישה, הן בקניה, ואפילו בהורשת נכסים דלא ניידיי. ישנם סיכונים לא מעטים שיכולים להימצא בעסקאות נדלן ועל כן כדאי להיעזר בעורך דין שיוכל לאתר את הנקודות הרגישות ולטפל בהן במקצועיות כדי להגן על האינטרסים של הלקוח.

הנכסים הנחשקים

אחד התחומים הנפוצים בהם מעורבים עורכי דין מקרקעין הוא באכיפת צו ירושה. כאשר מישהו נפטר, רכושו מחולק בדרך כלל על פי רצונו או בהיעדר צוואה, על פי חוק המדינה. צו ירושה הוא מסמך משפטי המפרט כיצד יש לחלק את נכסיו של הנפטר בין יורשיו. אך כדי לבצע קיום צו ירושה, על עורך דין לעיין תחילה במסמך כדי לוודא שהוא תקף ומחייב מבחינה משפטית. ואז להזמין את הנוגעים בדבר כדי להקריא ולתת תוקף מול היורשים והמוטבים, ורק אז לבצע את לשון הכתוב. כאשר יש נכסים, לאחר תוקף צו הירושה יכול עורך הדין למקרקעין לסייע בחלוקת העיזבון. בין אם זה כרוך בהעברת בעלות על נכס מקרקעין, כגון קרקע או מבנים, ליורשים המתאימים, ובין אם זה עשוי להיות כרוך גם במכירת נכסים או סוגים אחרים של נכסים כדי לייצר כספים לחלוקה בין היורשים. לאורך כל התהליך עורך דין המקרקעין יכול לתת הכוונה וייעוץ על מנת להבטיח שהחלוקה תתבצע בצורה חוקית ויעילה. ייתכן ויצטרכו גם לתאם עם אנשי מקצוע משפטיים אחרים, כגון רואי חשבון או מתכננים פיננסיים, כדי להבטיח שהחלוקה היא לטובת היורשים ועומדת בכל החוקים והתקנות הרלוונטיים.

תעזבנו יום יעזבך יומיים

הרכוש שאדם משאיר בעולם אחרי שהיא עוזב אותו באופן סופי נקרא בשפה המשפטית – עיזבון. ניתן לחלקו ליורשים לפי צוואה שאדם כתב בחייו ושם הוא מפרט מי יקבל מה, אלו עקרונות ינחו את החלוקה, וכו'. ובמצבים שאין צוואה אם מחמת מוות פתאומי ואם מחמת חוסר רצון לעסוק בזה, מתקיימת חלוקת עיזבון לפי העקרונות שקבע המחוקק. גם בנכסים המחוברים לקרקע וגם בנכסים אחרים לרבות קניין רוחני. במשרדה של מלי חיימוב, עורכת דין ונוטריון, התמחו גם בנושא של התחדשות עירונית, והתמחו בדיני תמ"א 38 וחיזוק מבנים לקראת רעידת האדמה שהלוואי ולא תגיע.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
כיצד להתנהל נכון מול רשויות המס
התנהלות מול רשויות המס היא עניין משמעותי עבור כל אזרח,...
מה חשוב לדעת על העברת דירה במתנה?
העברת דירה במתנה, ובאופן כללי העברת זכויות בנכס מקרקעין ללא...
עורך דין מקרקעין בצפון
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין מקרקעין בצפון
עורך דין מקרקעין בצפון עורך דין מקרקעין בצפון יכול לתת לכם...
הליך פשיטת רגל- ההזדמנות להתחיל מחדש
פשיטת רגל נתפסת כמצב של ייאוש מוחלט. אמנם אף אחד...
קונים דירה? בחרו לכם עוד היום עו"ד שמומחה בתחום
עבור רוב האנשים שחיים בישראל רכישת דירה זה לא עניין...
מיסוי ירושת משק חקלאי
ירושת משק חקלאי
ברמה העקרונית משק חקלאי אינו חלק מעיזבון ולכן יש לעיין...
תפקידיו של עורך דין ליקויי בנייה
עורך דין ליקויי בנייה הוא עורך דין שמתמחה בעניינים הנוגעים...
עורך דין מיסוי מקרקעין
מדוע חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם בעסקאות נדל"ן?
הבחירה בעורך דין בתחום המקרקעין היא בעלת חשיבות עליונה בכל...
מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט
עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים משפטיים...
דילוג לתוכן