ירושת משק חקלאי

ירושת משק חקלאי
קרדיט: קנבה

ברמה העקרונית משק חקלאי אינו חלק מעיזבון ולכן יש לעיין בהוראות הסכם המשבצת טרם התייחסות למשק החקלאי בצוואה. אם הסכם המשבצת מאפשר זאת, או לכל הפחות לא קובע משהו אחר, ניתן להורות בצוואה למי יש להוריש את המשק החקלאי. בשל הוראות רמ"י האוסרות לרשום את המשק על שם יותר מבעלים יחיד (בני זוג נחשבים כיחיד) לא ניתן לרשום את המשק בצוואה ליותר מבן אחד. ככל שלא נכתבה צוואה יפעלו בהתאם לס' 114 לחוק הירושה.    כל הסדרה עתידית כולל בירושה חייבת להיות מקובלת על רשות מקרקעי ישראל והאגודה השיתופית. ניתן לקבל מידע רב חשיבות במשרד עורכי הדין תמיר יחיא & אלי סלהוב העוסק בתחום.

ירושת משק חקלאי – עם צוואה חוקית

בהנחה שהדבר אפשרי מבחינת הסכם המשבצת, ירושת משק חקלאי נעשית לאחר הוצאת צו ירשוה או צו קיום צוואה. העברת ירושה בנחלה כוללת בתוכה גם את הזכויות הנובעות מחברות באגודה שיתופית, ולכן, היא צריכה להביע הסכמתה. כך שהנושא הינו מורכב מאוד. כך לדוגמא ניתן למצוא מספר אפשרויות משפטיות בהן מצוי המשק. לעיתים המשק הינו תחת הסכם חכירה רב שנים. לעיתים הסמכויות בו כבר מהוונות לעיתים יש הסכם דו צדדי ולעיתים הסכם משולש עם הסוכנות, לעיתים יש מינוי בן ממשיך ולעיתים לא. ישנם מצבים רבים בהם בנחלה מתגוררים מספר ילדים במספר יחידות דיור, וניתן להוריש רק לאחד מהם.

צוואה על פי החוק

הורשת משק הינה עניין מורכב מאוד ושונה מאשר הורשה של נכס בעיר. מכיוון שרואים במשק יחידה חקלאית אחת, לא ניתן לפצל את הבעלות בו בין מספר אחים. העקרון הוא לאפשר פרנסה מכובדת למשפחה אחת, למנוע חלוקת נחלות ולשמור על צביון המושב. עם זאת, מכיוון שעל פי רוב, זהו הנכס היחיד של ההורים והוא שווה ממון רב, יש צורך להשקיע מחשבה ותכנון בהורשתו ומומלץ, אפוא לכתוב את הצוואה בעזרת עורך דין המתמחה בנושא, שיודע לתת פתרונות שונים לצרכים השונים של הילדים.

משרד מסודר

משרד עורכי הדין תמיר יחיא & אלי סלהוב עוסק בתחום ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ ספציפי לכל מצב, ליווי, ועוד. מנהליו הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מהשתלמויות, מכתיבת מאמרים, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך זמן ועוד. הם ישרתו בשמחה אחרים.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
כיצד להתנהל נכון מול רשויות המס
התנהלות מול רשויות המס היא עניין משמעותי עבור כל אזרח,...
מה חשוב לדעת על העברת דירה במתנה?
העברת דירה במתנה, ובאופן כללי העברת זכויות בנכס מקרקעין ללא...
עורך דין מקרקעין בצפון
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין מקרקעין בצפון
עורך דין מקרקעין בצפון עורך דין מקרקעין בצפון יכול לתת לכם...
הליך פשיטת רגל- ההזדמנות להתחיל מחדש
פשיטת רגל נתפסת כמצב של ייאוש מוחלט. אמנם אף אחד...
קונים דירה? בחרו לכם עוד היום עו"ד שמומחה בתחום
עבור רוב האנשים שחיים בישראל רכישת דירה זה לא עניין...
מיסוי ירושת משק חקלאי
ירושת משק חקלאי
ברמה העקרונית משק חקלאי אינו חלק מעיזבון ולכן יש לעיין...
תפקידיו של עורך דין ליקויי בנייה
עורך דין ליקויי בנייה הוא עורך דין שמתמחה בעניינים הנוגעים...
עורך דין מיסוי מקרקעין
מדוע חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם בעסקאות נדל"ן?
הבחירה בעורך דין בתחום המקרקעין היא בעלת חשיבות עליונה בכל...
מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט
עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים משפטיים...
דילוג לתוכן