כיצד להתנהל נכון מול רשויות המס

כיצד להתנהל נכון מול רשויות המס
קרדיט - Canva

התנהלות מול רשויות המס היא עניין משמעותי עבור כל אזרח, ללא קשר לניסיונו העסקי, השכלתו או מצבו הכלכלי. זה מצריך ייצוג מקצועי וניסיון. לרשות המסים, האחראית בין היתר, על מס הכנסה ומע"מ, תפקיד מכריע באינטראקציות אלו. דיני המסים כוללים נושאים פליליים ואזרחיים כאחד. עבירות מס פליליות כרוכות בהפרות של חוק מע"מ או פקודת מס הכנסה, דווקא לגבי תשלומים וחובות דיווח למס הכנסה. לעבירות אלו היבטים פליליים ואזרחיים כאחד, כאשר ההיבט הפלילי נוגע לעבירה עצמה ולעונשים הנלווים לה, בעוד ההיבט האזרחי מתייחס לתשלומים נדרשים (שומות) או קנסות הנובעים מהפרה של חוקי המס. במקרים כאלה, פנייה לסיוע של עורך דין מיסים מומלץ, רצויה על מנת לנווט בעניינים אלה בצורה יעילה ומקצועית מול הרשויות. כאשר מדובר בעבירות מס פליליות, תפקידו של עורך הדין הוא מכריע. המדינה רואה בכל שקל שלא נכנס לקופתה כפגיעה ישירה, והיא מנצלת את כל המשאבים והאמצעים הקיימים לאכיפת גביית מס. מכאן שחומרת העבירה נקבעת במידה רבה על פי הסכום המדובר, והענישה מושפעת מיכולתו של הנאשם להחזיר את הכספים החסרים ולהסיר את המחדל.

היתרונות של ייצוג נכון מול רשויות המס

ייצוג מול רשויות המס ממלא תפקיד מכריע, שכן הנציג משמש כגשר בין עולמות שונים ולא מוכרים. האדם שנבחר לייצג בין אם מדובר ברואה חשבון או עורך דין, מתווך בין האזרח לרשות המסים, ולעיתים ממלא תפקיד כפול. המשמעות של ייצוג נאות בעניינים אלו, קובעת פעמים רבות את התוצאה, תוך הבחנה בין תוצאות מס שליליות לבין מוצלחות. בין אם מדובר בסוגיות אזרחיות או מנהליות, סיוע של עורך דין מיסים בשלבים הראשונים הוא חשוב מבחינה משפטית, במיוחד מאחר שמחלוקות בין צדדים אינן נפתרות אך ורק במשרדי השומה, ולרוב מצריכים פנייה לבית המשפט. כשמדובר על ייצוג במס הכנסה בתיקים אזרחיים ומנהליים, קיימות הגבלות על העלאת טענות חדשות שלא נטען קודם לכן. המשיב או המדינה רשאים להתנגד להכנסת תביעות חדשות כהרחבת חזית אסורה. בעוד שהייצוג המסורתי מטופל בדרך כלל על ידי רואי חשבון או יועצי מס, כאשר קיים פוטנציאל למחלוקת משפטית, רצוי לאמץ גישה ותפיסה משפטית דומה, וככל שזה מבוצע בשלב מוקדם יותר, כך ייטב.

אל תשברו את הראש

כאשר מדובר בהתנהלות מול רשויות המס, יש לקחת בחשבון כי מדובר בהתנהלות הדורשת בירוקרטיה רבה תוך עמידה בנהלים ותקנות הקבועים בחוק. ייצוג של איש מקצוע מנוסה בתחום, יוכל לסייע לכם רבות הן מבחינת הצד הכלכלי והן מבחינת הצד החוקי. עו"ד הבקיא בתחום ימנע ממכם רעות עתידיות והסתבכות וכן יוכל לדאוג לאינטרסים שלכם. משרדו של עו"ד חיים לוי הינו משרד בוטיק מהמובילים בתחום, וצוות המשרד מנוסה ובעל ניסיון בטיפול בתיקים וסוגיות רבות ומגוונות מול רשויות המס.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
כיצד להתנהל נכון מול רשויות המס
התנהלות מול רשויות המס היא עניין משמעותי עבור כל אזרח,...
מה חשוב לדעת על העברת דירה במתנה?
העברת דירה במתנה, ובאופן כללי העברת זכויות בנכס מקרקעין ללא...
עורך דין מקרקעין בצפון
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין מקרקעין בצפון
עורך דין מקרקעין בצפון עורך דין מקרקעין בצפון יכול לתת לכם...
הליך פשיטת רגל- ההזדמנות להתחיל מחדש
פשיטת רגל נתפסת כמצב של ייאוש מוחלט. אמנם אף אחד...
קונים דירה? בחרו לכם עוד היום עו"ד שמומחה בתחום
עבור רוב האנשים שחיים בישראל רכישת דירה זה לא עניין...
מיסוי ירושת משק חקלאי
ירושת משק חקלאי
ברמה העקרונית משק חקלאי אינו חלק מעיזבון ולכן יש לעיין...
תפקידיו של עורך דין ליקויי בנייה
עורך דין ליקויי בנייה הוא עורך דין שמתמחה בעניינים הנוגעים...
עורך דין מיסוי מקרקעין
מדוע חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם בעסקאות נדל"ן?
הבחירה בעורך דין בתחום המקרקעין היא בעלת חשיבות עליונה בכל...
מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט
עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים משפטיים...
דילוג לתוכן