עצמאים, בעלי עסקים, חברות ותאגידים, וגם שכירים במצבים מסוימים, נדרשים להשתמש בשירותיהם של רואי חשבון, בין אם זה באופן קבוע ובין אם זה באופן מזדמן מעת לעת. רואי חשבון מספקים להם שירותים שונים, הן מול רשויות המס וביטוח לאומי במדינת ישראל, הן במקרים בהם יש צורך לעבוד מול הבנקים וגורמים פיננסיים אחרים, וכן לצרכים אישיים שונים.
בישראל, כפי שאפשר להניח, אפשר למצוא מגוון רחב של רואי חשבון, כאלה הפועלים באופן עצמאי וכאלה הפועלים כשכירים במשרדים המאגדים שורה של אנשי מקצוע בתחום. על מנת לבחור משרד רואי חשבון בצורה נכונה, יש לבחון פרמטרים שונים, לקבל את כל המידע הרלוונטי, ובסופו של דבר לקבל החלטה שתאפשר לנו ליהנות מהשירות האופטימאלי מבחינתנו.
במאמר זה נציג 10 טיפים לבחירה של משרד רואי חשבון. לפני כן חשוב לציין, ישנם סוגים שונים של העסקת רואי חשבון. ישנה אופציה לשכור את שירותיו של רואה חשבון באופן עצמאי, קיימת אופציה לשכור את שירותיו של משרד אשר ייצג אותנו כאשר במהלך הדיון על תהליך העסקה ייקבע איזה מבין רואי החשבון במשרד ייצג אותנו. כמו כן, קיימת אופציה לשכור את שירותיו של רואה חשבון כשכיר שיעבוד בחברה. כך נהוג לא פעם בחברות ותאגידים גדולים.
טיפים לבחירה נכונה של משרדי רואה חשבון
טיפ ראשון – יש לבחון עד כמה המשרד הוא בגודל שמתאים לצרכים שלנו. קרי, אם אנחנו עסק גדול, אז נידרש כנראה למשרד רואי חשבון גדול. לעומת זאת אם אנחנו עובדים עצמאיים קטנים, אז אנחנו יכולים לעבוד גם עם משרד רואי חשבון קטן.
טיפ שני – יש לבחון אילו שירותים מספק לנו וכמובן באיזו רמה. לשם יש לבחון המלצות וחוות דעת על המשרד.
טיפ שלישי – יש לבחון את הזמינות של המשרד ועד כמה אנחנו יכולים לסמוך עליהם שיעמדו לצידנו בכל עת.
טיפ רביעי – יש לבחון האם גורם מסוים מהמשרד עובד מולנו או שאנחנו צריכים לעבוד מול שורה של גורמים בכל פעם מחדש. יש לבחון גם, האם מדובר במשרד שיש בו תחלופה גבוהה של רואי חשבון או תחלופה נמוכה.
טיפ חמישי – יש לבחון האם המשרד עובד גם באינטרנט, במייל, או רק פנים אל פנים, באמצעות שליחים וכדומה.
טיפ שישי – יש לבחון האם המשרד עובד מול כל גורם, ומוכן כמובן לעבוד עם משרדים ועסקים בסדר גודל כמו שלנו.
טיפ שביעי – רצוי לבחון האם אנחנו יכולים לסמוך על כך שהמשרד יספק לנו את השירות על פי לוח הזמנים שלנו, בצורה נכונה.
טיפ שמיני – יש לבחון את רמת האמינות של המשרד ועד כמה אנחנו יכולים לסמוך שהוא מבצע את עבודתו בצורה ישרה והגונה.
טיפ תשיעי – צריך לוודא שהמשרד גם יכול לעזור לנו לבנות תוכניות עסקיות מותאמות ותכנון פיננסי ארוך טווח.
טיפ עשירי – מעבר לעניין המקצועי, יש לבדוק את הכימיה האישית ועד כמה נוח לנו לעבוד מול הצוות במקום.