עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם

עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
Credit Canva.com

עורך דין הטרדה מינית

הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת לפגיעה בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובזכותו לשוויון. הטרדה מינית יכולה להתרחש במגוון מסגרות, כולל מקום העבודה, בתי הספר ומקומות ציבוריים אחרים.
הטרדה מינית יכולה להתרחש בין אנשים מכל מין, והיא יכולה להתבצע על ידי כל אחד, כולל עמיתים לעבודה, ממונים, לקוחות, ואפילו זרים. חשוב לציין שמערכות יחסים בהסכמה אינן נחשבות להטרדה מינית, אך כל התנהגות שהופכת לא רצויה או יוצרת סביבה עוינת יכולה להיחשב כהטרדה. במקרים כאלה רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין הטרדה מינית המיומן ובקיא בחוקים הרלוונטיים על מנת ללוות ולייצג נפגעות ונפגעים להטרדה מינית.

מדוע כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין הטרדה מינית?

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי לשכור עורך דין במקרים של הטרדה מינית. ראשית, מקרי הטרדה מינית יכולים להיות מורכבים ודורשים הבנה מעמיקה של החוקים והפסיקות הרלוונטיים. עורך דין הטרדה מינית יהיה בעל הידע והניסיון הנדרשים על מנת לנווט במערכת המשפט ולסייע לכם. עורך דין יעזור לך לאסוף ראיות לתמיכה במקרה שלך, כולל הצהרות עדים, מיילים, הודעות טקסט וכל תיעוד אחר שנדרש לחיזוק ובניית התיק. עורך דין יעזור לך להבין אילו ראיות קבילות בבית המשפט וכיצד להציג אותן ביעילות. בנוסף, עורך דין יעזור לך להבין את התוצאות הפוטנציאליות של המקרה שלך ומה הוא סכום הפיצוי אליו ניתן לצפות. אם התיק שלך מגיע למשפט, עורך דין יכול לייצג אותך בבית המשפט: להציג ראיות, לחקור עדים ולהעלות טיעונים משכנעים בשמך.

ההשלכות הנפשיות של פגיעה מינית

הטרדה מינית היא חוויה טראומטית ויכולה אף לעורר אצל חלק מהנפגעים והנפגעות הפרעת דחק פוסט טראומתית. לאחר פגיעה מינית נפוצים מספר תסמינים: קושי בהירדמות, עצבנות או התפרצויות זעם, קשיים בריכוז ודריכות גבוהה. מלבד הליווי המשפטי, עורך דין הטרדה מינית יספק תמיכה וליווי רגשי לאורך כל התהליך המשפטי. עורכת הדין אתי חסיד תעזור לכם להגן על זכויותיכם, לחפש צדק ולהחזיר פיצויים על הנזק שנגרם לך במקרים של הטרדה מינית. פרט להיותה אשת מקצועה מומחית בתחום, היא גם בעלת יכולת אמפתית בין אישית גבוהה ביותר.

Credit Canva.com

הזכות לפרטיות

הזכות לפרטיות מתייחסת לזכותו של אדם לשלוט בגישה למידע האישי שלו ולמנוע את חשיפתו או השימוש בו ללא הסכמתו. זכות זו מוכרת במדינות דמוקרטיות ולעיתים קרובות מוגנת על ידי חוקים, למשל: חוקי הגנת הפרטיות. הזכות לפרטיות יכולה לכסות מגוון רחב של מידע אישי, כולל: פרטי זיהוי אישיים כגון שם, כתובת ומספר תעודת זהות, מידע פיננסי כגון חשבון בנק ומספרי כרטיסי אשראי, מידע בריאותי, כגון תיעוד רפואי ואבחונים, מידע על פעילות מקוונת כגון היסטוריית גלישה ושאילתות חיפוש, מידע ביומטרי כגון טביעות אצבע ונתוני זיהוי פנים. הזכות לפרטיות כוללת גם את הזכות לשלוט בגישה לגופו, למרחב האישי וליחסים האישיים של האדם. זה כולל את הזכות להיות חופשי ממגע פיזי לא רצוי, הזכות לשלוט בגישה לביתו או למקום העבודה, והזכות לעסוק בתקשורת פרטית עם אחרים. 054-2345919

הזכות לפרטיות בתחום הבריאות

הזכות לפרטיות בתחום הבריאות מתייחסת לזכותו של אדם לשמור על סודיות המידע הבריאותי האישי שלו ולקבוע למי יש גישה למידע זה. הזכות לפרטיות בתחום הבריאות מכסה מגוון רחב של מידע בריאותי אישי, לרבות: תיעוד רפואי ואבחונים, מידע על תרופות או טיפולים, תוצאות בדיקות גנטיות, רישומי בריאות הנפש ואבחונים, מידע על שימוש בסמים או התמכרות, ביטוח בריאות ופרטי חיוב. ספקי שירותי בריאות נדרשים על פי חוק להגן על פרטיות המטופלים ולשמור על סודיות המידע הבריאותי שלהם. משמעות הדבר היא שעליהם למנוע גישה, שימוש או חשיפה בלתי מורשית של מידע בריאותי. כמו כן, עליהם לקבל את הסכמת המטופלים לפני שיתוף המידע הבריאותי שלהם עם אנשים או ארגונים אחרים, למעט בנסיבות מסוימות, כגון מסיבות בריאות הציבור או במקרה חירום רפואי. למטופלים יש את הזכות לגשת למידע הבריאותי שלהם ולבקש תיקונים או עדכונים למידע זה. הם יכולים גם לבקש שמידע הבריאותי שלהם ישותף עם אנשים או ארגונים ספציפיים, כגון בני משפחה או ספקי שירותי בריאות אחרים.

פגיעה בפרטיות בתחום הבריאות

חשוב שספקי שירותי בריאות יבינו את חובותיהם על פי החוק וינקטו בצעדים כדי להגן על פרטיות המטופלים. אם הזכות לפרטיות נפגעת על ידי נותן שירות בריאות או על ידי כל אדם, ארגון או כל גוף אחר, ייתכן שהמטופל יוכל לנקוט בצעדים משפטיים נגד הגורם המפר ולדרוש פיצויים בגין כל נזק שייגרם. עורכת הדין אתי חסיד מתמחה בדיני חוק הפרטיות ותוכל לספק ייעוץ וליווי במקרה של פגיעה בזכות לפרטיות בכל תחום.

Credit Canva.com

הטרדה מינית במקום העבודה

לצערנו, הטרדה מינית במקום העבודה אינה נחלת העבר ואירועים מסוג זה קורים במקומות עבודה רבים. הטרדה מינית יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון דרכים, בין אם מדובר בהצעות מיניות ממעסיק או בעל מרות, הערות לא במקום מחבר לעבודה ואפילו מגע לא רצוי על ידי קולגה במשרד. החוק מעניק הגנה רחבה למי שחווה הטרדה מינית. הטרדה מינית עלולה ליצור סביבת עבודה עוינת המפריעה לעובד לבצע את תפקידו. זה יכול גם להוביל למצוקה רגשית, חרדה וצורות אחרות של נזק פסיכולוגי. הטרדה מינית במקום העבודה לעיתים רבות משולבת עם ניצול יחסי מרות.

מה נחשב הטרדה מינית במקום העבודה?

על פי סעיף 3 לחוק מניעת הטרדה מינית, הטרדה מינית היא כל אחד מהמעשים הבאים: מעשים מגונים, הצעות בעלות אופי מיני, סחיטה באיומים כאשר המעשה הנדרש הוא בעל אופי מיני, התייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני, אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני לרבות התייחסות לנטייתו המינית, פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם תוך התמקדות במיניותו, ניצול יחסי מרות בהטרדה מינית והתנכלות. כפי שניתן להבין הטרדה מינית במקום העבודה עשויה להתבצע במגוון שיטות ואמצעים, החל מאמירות ורמיזות ועד ביצוע מעשים מגונים ואונס.

חובות המעסיק במניעה והתמודדות עם הטרדה מינית

כל מעסיק מחויב למנות אחראי למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, שיהיה אמון על קבלה, בירור וייעוץ לגבי תלונות שהוגשו. בנוסף, על המעסיק ליידע את העובדים במקום העבודה על האיסור להטרדה מינית והתנכלות ולדרוש מהם להימנע ממעבר על החוק. מעסיק שיש ברשותו מעל 25 עובדים מחויב לתלות את התקנון נגד הטרדות מיניות לקריאה במקום גלוי ונראה לעין. בנוסף, המעסיק מחויב לאפשר לעובדים לעבור הדרכה נגד הטרדה מינית על חשבון שעות העבודה. במקרה של קבלת תלונה מהאחראי על הטרדה מינית, על המעסיק להחליט איך לפעול. ניתן לצפות שהתנהלות תקינה תהיה הרחקה של הפוגע ממקום העבודה ופתיחה של הליך בירור.

עורכת הדין אתי חסיד מתמחה בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית. היא מספקת שירותי ייעוץ מקצועי וליווי אישי ומבטיחה טיפול דיסקרטי ויעיל במקרה. צלצלו 054-2345919

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?
בדיקה באמצעות מכשיר ינשוף היא דרך מבחינת המשטרה והחוק להילחם...
כיצד כדאי לפעול עם התעוררות בעיה משמעותית במקום העבודה?
מקום העבודה מהווה עבור אנשים רבים בית שני של ממש....
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
מה עושים ברגע שנגרם לכם נזק?
תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בשטח ציבורי או מסחרי, פגיעות...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
מסמך הסכם מכריע בין ספק והלקוח
חוזה ספק לקוח דוגמא הוא מסמך מכריע המתאר את ההסכם...
דילוג לתוכן