תביעה נגד משרד הביטחון

 תביעה נגד משרד הביטחון
קרדיט FREEPIK

כל מי שהיה פעם שומר גבול או חייל בצבא סדיר יודע שמדובר בעבודה מסוכנת ולא פעם בלתי מתגמלת. חיילי משרד הביטחון שומרים על הגבול בכל רגע, והם חשופים לפגעים ולסכנות רבות. לפעמים הם נפצעים פציעות רציניות עד כי הן אינן מאפשרות להם לתפקד היטב בחיי היום יום. במקרים אלה, תביעה נגד משרד הביטחון היא הדרך להשיג את כל הפיצויים הדרושים כדי להמשיך ולתפקד כראוי. בזכות עורך דין מקצועי ניתן להשיג את התביעות האלה ולהמשיך לחיות חיים אזרחיים תקינים.

מי יכול להגיש תביעה נגד משרד הביטחון?

לא כל אחד יכול לבקש פיצויים על ידי הגשת תביעה נגד משרד הביטחון. על מנת לעשות זאת, יש צורך להוכיח כי הפציעה התרחשה במהלך השירות הצבאי ולא לפניו או אחריו. כלומר, הנכות שנגרמה לחייל אינה תוצאה של מחלה או תאונה שקרתה לפני הגיוס. כמו כן, על החייל להוכיח כי הפציעה לא התרחשה לפני הגיוס או כתוצאה מהתנהגות חסרת אחריות, או במילים אחרות "התנהגות רעה וחמורה" שהובילה לסיכון מיותר.

איך מציגים את התביעה למשרד הביטחון?

על מנת לתבוע פיצויים, יש צורך לעבור כמה שלבים משמעותיים. השלב הראשון הוא הגשת הבקשה לקצין התגמולים אשר בוחן אותה לעומק. בקשה זו עוברת אישורים שונים, ולכן יש צורך להציג את כל האישורים הדרושים על מנת שיכירו בפציעה, כולל אישורים רפואיים, דוחות, מכתבי שחרור או כל מה שיכול לעזור בעניין. לאחר שהבקשה עוברת אישור, הוועדה קובעת את אחוזי הנכות של החייל. אם, למשל, מדובר באחוזי נכות של עד 19 אחוזים, החייל מקבל פיצוי חד פעמי. אם יותר מכך, זכאותו של החייל עולה לפיצויים חודשיים.

הבקשה נדחתה? יש מה לעשות בנידון

נפצעתם במהלך השירות הצבאי אך דחו לכם את הבקשה? ייתכן שלא הגשתם תביעה נגד משרד הביטחון על ידי עורך דין מנוסה. כי אם זה היה המצב, הייתם משיגים הרבה יותר. עורך דין מנוסה ומקצועי הוא האדם שמבין בכל הביורוקרטיה מסביב ויודע איך לגשת אל משרד הביטחון על מנת שיכיר בבקשה. אתם מוזמנים לפנות לעורך הדין ולערער על ההחלטה עד שתקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
פטור מהצבא
אל תוותרו על ייצוג מול צה"ל
כל עוד לא קיבלתם פטור מלא מכל חובה שלכם כלפי...
למה חשוב להיעזר בשירות של עורך דין לענייני צבא?
עורך דין לענייני צבא - וגם, כמובן, עורכת דין שהמומחיות...
תביעה נגד משרד הביטחון
 תביעה נגד משרד הביטחון
כל מי שהיה פעם שומר גבול או חייל בצבא סדיר...
סובל מפוסט טראומה עקב שירות צבאי? כך מתמודדים מול משרד הביטחון
בדרך כלל כשאנחנו נחשפים לסיפורים על חיילים בשירות סדיר או...
בעיות בצבא – יכולות להיות התחלה של בעיה משפטית מורכבת
בעיות בצבא – יכולות להיות התחלה של בעיה משפטית מורכבת
החוויה של שירות צבאי איכותי, מעצים ומקצועי היא לא חוויה...
דילוג לתוכן