עו"ד לענייני עבודה

עו"ד לענייני עבודה
קרדיט - canva

בשנת 1969 חוקק חוק בית הדין לעבודה. על בסיס חוק חשוב זה, הוקמה מערכת ייעודית – בתי משפט הדנים אך ורק בנושאים הקשורים לעבודה ולביטחון סוציאלי: תביעות אזרחיות בכל סכום שהוא הנובעות מיחסי עבודה (כגון: הכרה בקיומם של יחסי עבודה למרות חוזים שקבעו אחרת, הפרת הוראות חוקי מגן או הוראות חוזה העבודה או פגמים במו"מ ליצירת חוזה העבודה, הסדרים והסכמים קיבוציים, זכויות עובדים בעבודה, וכן שביתות), עבירות פליליות במקום העבודה (מכוח חוקים ספציפים), , ערעורים על החלטות המוסד לביטוח לאומי וגם הליכים למול או על ידי קופות גמל. נכון ל-2023 ישנם 5 בתי דין אזוריים לענייני עבודה ומעליהם נמצא בית הדין הארצי שמהווה ערכאה עליונה בתחום. הגשת תביעה לבית דין לעבודה, או הגשת כתב הגנה לבית דין זה, מחייבת לרוב, ייעוץ וייצוג משפטיים מצד מומחה ספציפי – עו"ד לענייני עבודה. במשרד עורכי דין ונוטריון שפירא בוטרמן הצטבר ניסיון נרחב בתחום העבודה, ואחד השירותים המרכזיים הוא הגשת תביעות.

מתי עו"ד לענייני עבודה ממליץ על הגשת תביעה?

* פגיעה בזכויות של העובד – אי קבלת קידום בעבודה המגיע לעובד, אי תשלום שכר כדין, או זכויות אחרות הנוגעות לשכר או לפיצויים. למשרדנו התמחות מיוחדת בתחום דיני העבודה במגזר הציבורי, ובמיוחד ביחד לעובדי רשויות מקומיות, ועובדי מדינה אחרים שפעמים קידומם נמנע בתואנות לקיומה של פגיעה בטוהר המידות או ניגוד עניינים.

* פיטורין שלא כדין – פיטורים ללא עריכת שימוע בהתאם לכללים שנקבעו בדין,  פיטורים ללא עילה מוצדקת, או בסטיה בנהלים במיוחד ביחס לעובדים מאורגנים, עובדי רשויות מקומיות או עובדי מדינה, או פיטורים של עובדת הרה או עובד או עובדת העוברים טיפולי פוריות וזאת ללא היתר של משרד הכלכלה, כנדרש בדין, ועוד.

* אפליה בקבלה לעבודה – וכן אפליה בין עובד לעובד גם בשכר ובזכויות אחרות, על כל רקע שהוא הקבוע בחוק.

* גרימת נזק ע"י עובד – יש כמובן גם תביעות המוגשות ע"י מעסיקים, ובפרט כשעובד או עובדת גורמים לחברה נזק ממשי, במקרים מסויימים ניתן לתבוע את העובד בגין הנזק שנגרם ולדרוש ממנו לפצות את המעסיק.

* התעמרות בעבודה – חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו מאפשר לכל עובד או עובדת שסובלים מהתנהלות משפילה או מטרידה, אשר חוזרת על עצמה שוב ושוב, לתבוע את המעסיק.

היכרות מעמיקה עם כל החוקים והפסיקות

עורך דין עבודה עבודה נדרש להכיר היטב ולעומק שורה ארוכה מאוד של חוקים. ביניהם: חוק הגנת השכר, החוק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה, חוק גיל פרישה, חוק עובדים זרים, חוק עבודת נשים, חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, חוק פיצויי פיטורין ועוד ועוד. עורך דין העוסק בענייני עבודה חייב להכיר גם פסיקות רלוונטיות בטרם הגשת תביעה מכל סוג, וזאת על-מנת להעריך באופן מדויק ככל האפשר את סיכויי ההצלחה ולקבל את ההחלטות הנכונות. הניסיון המגוון שהצטבר במשרד עורכי דין ונוטריון שפירא בוטרמן במשך עשרות שנות פעילות מתורגם לידע רחב היקף, ובהתאם לשירות מועיל במיוחד

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?
בדיקה באמצעות מכשיר ינשוף היא דרך מבחינת המשטרה והחוק להילחם...
כיצד כדאי לפעול עם התעוררות בעיה משמעותית במקום העבודה?
מקום העבודה מהווה עבור אנשים רבים בית שני של ממש....
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות - זכותם של אנשים...
עורך דין ירושה בחיפה
כיצד מגישים תביעה בבית הדין לעבודה?
עובדים שמגיעים אל מקום עבודה חדש, מצפים ליחס הולם מן...
 מתי מגיעים לכם פיצויים וממי?
כל אירוע שגורם לכם נזק יכול להיחשב כתאונה שיש לה...
אנשי מקצוע משפטיים מומחים – כל מה שחשוב לדעת
עניינים משפטיים הנוגעים להאצלת סמכות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ממלא...
מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?
ישנם לא מעט אנשים אשר חוו רשלנות רפואית שבגינה הם...
איך מתחילים הליך פשיטת רגל?
תהליך פשיטת רגל עולה על הפרק כאשר אדם פרטי או...
דילוג לתוכן