נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת

נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
קרדיט - Canva

החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות – זכותם של אנשים עם מוגבלות לגשת למידע, להשתתף בפעילויות ולהשתמש במתקנים ציבוריים ללא מחסומים פיזיים או נפשיים. החוק חורג מעבר למוסדות ממשלתיים בלבד והוא חל על כל מקום שנועד לשרת את הציבור. בעלי עסקים פרטיים עשויים להיות פטורים מהתאמות נגישות מלאות אם הם יכולים להוכיח שזה לא אפשרי, אך יש לספק חלופות סבירות לפי בקשה. אי עמידה בדרישות הנגישות עלולה לגרור עונשים חמורים, לרבות קנסות ותביעות אזרחיות שיכולות להעניק פיצוי של עד 50,000 ₪ ללא צורך בהוכחת נזק. אם יוכח נזק, הסנקציות עלולות להחמיר עוד יותר. לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות יש חשיבות מכרעת בהבטחת צדק ושוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות. במידה ואתם נתקלים בבעיות נגישות, חשוב להתייעץ עם עורך דין נגישות, להגיש תלונה ולבקש פיצוי הולם. מוגבלויות של עובדים זרים נעלמות מהרשויות אף יותר, לכן במידה ואתם צריכים את שירותיו של עורך דין משרד הפנים אשר מטפל בצרכים של עובדים זרים עם מוגבלויות, פנו למשרד עורכי דין הראל נבון.

איך חשיבה מראש על תסריט לא רצוי יכולה להקל עליכם בעתיד?

כשליש מהזוגות בישראל חווים פרידה או גירושין, זה יכול להיות תהליך מאתגר. כדי להקל על תהליך קבלת ההחלטות ולמזער נזקים וכאבים, כדאי לתאם ציפיות ולתכנן קדימה בזמן שהזוגיות במיטבה. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא באמצעות יצירת מסמך משפטי המתאר את הסכמות הצדדים במקרה של פרידה שנכתב בעזרת עו"ד הסכם ממון. על ידי קביעת הסכם זה מראש, הוא מספק בהירות ומפחית מתחים וסכסוכים בתקופה קשה. הצדדים המעורבים יכולים להבין למה לצפות מהפרידה מבלי להידרש למאבקי משפט יקרים ולמחלוקות מיותרות. יצירת הסכם ממון מומלצת לכל זוג, לרבות אלו המצויים במצבי פרק ב' (רכוש נפרד), זוגות צעירים המתחילים את דרכם או אלו המצפים לירושות או רכוש עתידיים מבני משפחה.

הארכת שהותו של עובד זר במקרים מיוחדים

לעיתים מוצאות עצמן משפחות מטופלות בחיפוש אחר עובדים סיעודיים עבור יקיריהם לאורך תקופה ארוכה ובלית ברירה, גם מעסיקים עובדים בעלי ניסיון שנשארו בישראל על אף שאשרתם הסתיימה או שסיימו לעבוד אצל מטופל אחר והאשרה לא חודשה. חשוב לדעת כי באמצעות עורך דין עובדים זרים אפשר להגיש בקשה מיוחדת להסדרת מעמדם של העובדים הזרים אם עומדים ברשימת תנאים מיוחדים שנקבעו מראש וגם במקרה של סירוב ישנה אפשרות ערעור.

משרד עו"ד הראל נבון עוסק במשפט האזרחי מנהלי, בעל ניסיון רב בעבודה מול משרד הפנים בכל הנוגע להגירה וטיפול בעובדים זרים וכן בהגשת עתירות מנהליות. מוזמנים ליצור קשר.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?
בדיקה באמצעות מכשיר ינשוף היא דרך מבחינת המשטרה והחוק להילחם...
כיצד כדאי לפעול עם התעוררות בעיה משמעותית במקום העבודה?
מקום העבודה מהווה עבור אנשים רבים בית שני של ממש....
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות - זכותם של אנשים...
עורך דין ירושה בחיפה
כיצד מגישים תביעה בבית הדין לעבודה?
עובדים שמגיעים אל מקום עבודה חדש, מצפים ליחס הולם מן...
 מתי מגיעים לכם פיצויים וממי?
כל אירוע שגורם לכם נזק יכול להיחשב כתאונה שיש לה...
אנשי מקצוע משפטיים מומחים – כל מה שחשוב לדעת
עניינים משפטיים הנוגעים להאצלת סמכות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ממלא...
מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?
ישנם לא מעט אנשים אשר חוו רשלנות רפואית שבגינה הם...
איך מתחילים הליך פשיטת רגל?
תהליך פשיטת רגל עולה על הפרק כאשר אדם פרטי או...
דילוג לתוכן