תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?

תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?
קרדיט - Canva

בדיקה באמצעות מכשיר ינשוף היא דרך מבחינת המשטרה והחוק להילחם בתאונות הדרכים שנגרמות בשל נהיגה לאחר שתיית אלכוהול. בדיקת ינשוף מתבצעת בתחנת המשטרה לאחר שבדיקת הנשיפון, הבדיקה הראשונה שנעשית, הראתה תוצאות גבוהות מעל המותר. מכשיר הינשוף נחשב אמין יחסית ובתי המשפט מסתמכים עליו. עדיין, גם אם יצאה בו תוצאה גבוהה מהמותר עורך דין תעבורה המנוסה בייצוג נהגים בנסיבות דומות יבחן היטב את נסיבות המקרה לפרטי פרטים. במצבים בהם יש ספק שהבדיקה נעשתה כפי שצריך או אם יש ספק שמכשיר הינשוף עבר כיול ב 24 שעות האחרונות ישנו סיכוי גדול לזיכוי מלא של הנהג או לפחות הקלה בסעיף האישום.

תפקידו של עורך דין בתאונות דרכים

תאונות דרכים קורות לא מעט ומידת הנזק שיכולה להיגרם מהן נעה בין נזק לרכוש בלבד ועד פגיעות בנפש עד כדי מוות. טיפול בתאונות דרכים, לפחות כאלה שיש בהן פגיעה גם בנפש, מתחלק לשניים: הפיצויים שיקבלו נפגעים בתאונות דרכים הנוגע לכל הנפגעים ללא קשר לאשמה בגרימת התאונה והחלק השני הוא התייחסות לעבירות שבוצעו וגרמו לתאונה. עורך דין תעבורה המתמחה בתאונות דרכים ילווה את הנהג בשני ההיבטים. בהיבט הראשון הוא יסייע לו בהגשת תביעה לחברת הביטוח תוך ניסוחה בצורה הברורה והמדויקת ביותר וייצג אותו אם החברה מסרבת לשלם את מלוא הפיצויים המגיעים. בהיבט הנוגע לעבירה, הוא  ייצג את הנהג במשפט ויעשה כל שניתן כדי להביא טיעונים משכנעים, ראיות והוכחות במטרה להקל בסעיף האישום וגם בעונש.

צבירת נקודות- איך היא באה לידי ביטוי בשטח?

נקודות תעבורה "מוענקות" על כל עבירה שביצעתם (ונתפסתם בהן…), החל מעבירות קלות ועד חמורות. על עבירות קלות נרשמות 2 נקודות וכך הן עולות עד ל 10 נקודות לעבירה חמורה. צבירת 22 נקודות במשך שנתיים מביאה למחיקת אוטומטית שלהן. מעל 22 הנקודות הצחיקה תהיה לאחר 4 שנים. בצבירת 12 נקודות תצטרכו לעבור קורס נהיגה מונעת. בצבירת 24 נקודות תתבקשו לעבור קורס מתקדם יותר. חשוב לציין שאי ציות לכך יכול לגרור התליית רישיון נהיגה, כלומר פסילה זמנית עד שתבצעו את שנדרשתם לעשות. צבירת 36 נקודות כבר תביא לפסילת הרישיון למשך 3 חודשים וצבירת 72 נקודות תגרור פסילה ל 9 חודשים וצורך לעבור קורס מתקדם ומקיף. לכן, חשוב לא להתייחס בקלות ראש לאותן נקודות. אם לדעתכם קיבלתם דו"ח על עבירה שלא ביצעתם, התייעצו עם עורך דין ואל תמהרו לשלם את הדו"ח כי משמעות הדבר היא הודאה בביצוע העבירה.

עו"ד משה רבי מתמחה בכל הקשור  לדיני תעבורה ומייצג נהגים גם במצבים מורכבים של תאונות דרכים, האשמה בנהיגה בשכרות ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?
בדיקה באמצעות מכשיר ינשוף היא דרך מבחינת המשטרה והחוק להילחם...
כיצד כדאי לפעול עם התעוררות בעיה משמעותית במקום העבודה?
מקום העבודה מהווה עבור אנשים רבים בית שני של ממש....
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות - זכותם של אנשים...
עורך דין ירושה בחיפה
כיצד מגישים תביעה בבית הדין לעבודה?
עובדים שמגיעים אל מקום עבודה חדש, מצפים ליחס הולם מן...
 מתי מגיעים לכם פיצויים וממי?
כל אירוע שגורם לכם נזק יכול להיחשב כתאונה שיש לה...
אנשי מקצוע משפטיים מומחים – כל מה שחשוב לדעת
עניינים משפטיים הנוגעים להאצלת סמכות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ממלא...
מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?
ישנם לא מעט אנשים אשר חוו רשלנות רפואית שבגינה הם...
איך מתחילים הליך פשיטת רגל?
תהליך פשיטת רגל עולה על הפרק כאשר אדם פרטי או...
דילוג לתוכן