מה עושים במקרה של סכסוך עסקי

מה עושים במקרה של סכסוך עסקי
credit: canva

שותפים עסקיים מתמודדים לעתים עם מחלוקות ואי הסכמות מול השותפים האחרים בעסק או במיזם. זו יכולה להיות שותפות עסקית בתחום המסעדנות וזו יכולה להיות שותפות טכנולוגית או בתחומים נוספים. על מנת להתמודד בצורה טובה עם חזיתות אלו ולהגן על עצמכם מראש בצורה טובה מבחינה משפטית חשוב מאוד לחתום על מה שנקרא: חוזה שותפות עסקית. מדובר בחוזה בין שותפים הנקרא גם הסכם שותפים והוא נועד להסדיר מקרים שונים עתידיים אפשריים בין השותפים, כמו גם להניח בסיס איתן ונכון לביסוסה של השותפות והרגשה נוחה של כל אחד מהצדדים. חוזה מסוג זה ניתם לערוך ולנסח אצל משרד ויינברג ושות'.

לערוך חוזה בין שותפים

מי שיעזור לכם להציע נוסח משלכם לחוזה השותפים ולדרוש שינויים בחוזה או הוספת סעיפים למשל הוא רק עורך דין לדיני חוזים בעל ניסיון וותק בתחום. תחום דיני החוזים בהיבט המסחרי, ובייחוד כאשר מדובר על הסכם שותפים לחברה טרייה הוא קריטי מאוד. חשוב מאוד לדעת אילו סעיפים לכלול ואילו לא, על מה להקפיד בניסוח על מנת שהדברים לא יוכלו להשתמע לשתי פנים, וכיצד לנהל משא ומתן אל מול יתר השותפים בצורה בריאה ומושכלת תוך כדי תהליך ניסוח החוזה, והחתימה עליו. חוזה בין שותפים עלול להציף נקודות רגישות, לגעת בנושאים פיננסיים, ולעתים אלו תחומים שלא כל השותפים שמחים לפתוח. ובדיוק בשביל זה עורך דין מקצועי נועד להיכנס אל הטווח ולסייע לכם על הצד הטוב ביותר.

להתמודד עם סכסוכים

ונקודה נוספת שהיא חלק ממציאות החיים בחלק מהשותפויות היא במקרה של סכסוך. סכסוך עסקי נבין ראשית מהו. אנו מדברים על סכסוך בין השותפים כאשר הסכסוך יכול להופיע בשלב הראשוני של המיזם, וגם כמה שנים לאחר תחילת הפעילות בתקופה בה המיזם משגשג מאוד. דוגמאות לסכסוכים הינן למשל כאשר אחד השותפים לא רוצה להביא עוד כסף מהבית ויתר השותפים מסכימים להביא, או למשל כאשר אחד השותפים מעוניין לצאת מהמיזם או להישאר בו ולהכניס שותף נוסף שלדעתו יתרום מאוד לקידום המיזם. יש המון סיטואציות ומקרים בהם היזמים-שותפים, העסוקים כמובן בהאצת המיזם ומשימות היומיום, אינם מצליחים להתמודד בצורה חכמה ונכונה משפטית. ולכן מומלץ מאוד לפנות לליווי משפטי כמו למשל אל לפנות למשרד ויינברג ושות'. למשרד ותק וביסוס בקהילה העסקית והוא בעל מומחיות בעריכת הסכמי שותפים,  הסכמי סודיות, פתרון מחלוקות בקניין רוחני שנצבר לשותפות ועוד.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
תוצאת הבדיקה במכשיר ינשוף היא מעל המותר. יש מה לעשות?
בדיקה באמצעות מכשיר ינשוף היא דרך מבחינת המשטרה והחוק להילחם...
כיצד כדאי לפעול עם התעוררות בעיה משמעותית במקום העבודה?
מקום העבודה מהווה עבור אנשים רבים בית שני של ממש....
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
ועדת ערר המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) אמון על הערכת כשירותם של...
נגישות לאנשים עם מוגבלויות: הדברים החשובים שעליכם לדעת
החוק לשיוויון כולל את הזכות לנגישות - זכותם של אנשים...
עורך דין ירושה בחיפה
כיצד מגישים תביעה בבית הדין לעבודה?
עובדים שמגיעים אל מקום עבודה חדש, מצפים ליחס הולם מן...
 מתי מגיעים לכם פיצויים וממי?
כל אירוע שגורם לכם נזק יכול להיחשב כתאונה שיש לה...
אנשי מקצוע משפטיים מומחים – כל מה שחשוב לדעת
עניינים משפטיים הנוגעים להאצלת סמכות עורך דין ייפוי כוח מתמשך ממלא...
מתי יש צורך בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית?
ישנם לא מעט אנשים אשר חוו רשלנות רפואית שבגינה הם...
איך מתחילים הליך פשיטת רגל?
תהליך פשיטת רגל עולה על הפרק כאשר אדם פרטי או...
דילוג לתוכן