לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?

לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
קרדיט canva

שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ ישראל במטרה לחזק את ההתיישבות היהודית. אך יהודים שהגיעו מארצות שונות הביאו איתם כל מיני מחלות שלא היו מוכרות כאן בארץ. אחת מהמחלות הנפוצות שהביאו איתם היהודים שעלו ארצה הייתה מחלת הגזזת. מדובר על מחלת עור שבאה לידיי ביטוי בעיקר אצל ילדי העולים בגילאי 3 עד 10 לכל היותר. כיום אותם ילדים שכבר הפכו למבוגרים זכאים לקבל פיצויים כתוצאה מהטיפול הלקוי במחלה. מהי מחלת הגזזת? כיצד תדעו אם אתם זכאים לפיצוי? מהו גובה הפיצוי אותו תוכלו לקבל? הגיע הזמן לקבל את כל התשובות לשאלות החשובות הללו.

מהי מחלת הגזזת?

לאנשים שנולדו לאחר שנות ה-50 יכול להיות שהמחלה הזו אינה מוכרת כמו מחלות אחרות. אך באותן שנים היה מדובר על אחת מהמחלות הכי נפוצות בישראל ולא מעט מדינות אחרות בעולם. המחלה היא מחלת עור שעשויה להופיע על כלל שטח העור, אך בעיקר באזור הקרקפת. כתוצאה מהמחלה מופיעים כתמים אדומים דמויי טבעת אשר גורמים לגירוד ולתחושת אי נוחות כבדה. נפגעי גזזת מספרים כי הטיפול בארץ לסובלים מהמחלה היה בעייתי מאוד, כזה שהביא איתו פגיעה רבה.

איך מזהים את מחלת הגזזת?

אינכם צריכים להיות רופאי עור על מנת שתוכלו להבחין במחלת הגזזת. אומנם כיום המחלה הזו כבר אינה קיימת, אך מי שסבל ממנה ידע לאבחן אותה בקלות. ראשית ניתן יהיה לזהות את המחלה על ידי הכתמים האדומים שמופיעים ללא שום סיבה מוצדקת. בדרך כלל שמופיעים כתמים מכל סוג שהוא אמורה להיות לכך סיבה. בו בזמן הגרד הבלתי פוסק יחד עם תחושת אי הנוחות לא היו אמורים להשאיר מקום לספק.

מדוע מגיע פיצויים לחולי גזזת?

הטיפול בארץ בשנות ה-50 הצליח להביא לשליטה על המחלה ולמניעת התפרצותה בישראל. עם זאת התרופות והתכשירים בהם השתמשו באותה תקופה הביאו לנזק רב ותופעות ארוכות טווח. נפגעי גזזת מספרים כי עד היום הם מתמודדים עם תופעות הלוואי של הטיפול הבעייתי במחלה. הם מוציאים את עצמם מתמודדים עם התקרחויות, כאבי ראש, בחילות ורשימה ארוכה של תופעות לוואי. מהסיבה הזו חולי הגזזת נלחמו זמן רב על מנת להוכיח את זכאותם לפיצויים.

מהו הפיצוי לו זכאים נפגעי גזזת?

הפיצוי הספציפי לכל נפגע גזזת נקבע בהתאם לחומרת תופעות הלוואי מהן הוא סובל. אך בשנת 1994 נחקק חוק שקובע כי כל מי שטופל בישראל במחלת הגזזת בשנות ה-50 זכאי לפיצויים. הפיצוי יכול להיות מצד אחד פיצוי כספי שמטרתו לאפשר המשך טיפולים והתמודדות עם תופעות הלוואי. אך חשוב להגיד כי ישנה אפשרות לדרוש קבלת אחוזי נכות במידה ותופעות הלוואי חמורות. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע שינחה אתכם מה נכון לעשות בכל נקודת זמן.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
דילוג לתוכן