כל התשובות לגבי דרכון רומני

כל התשובות לגבי דרכון רומני
קרדיט canva

אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון רומני, או אם אתה אזרח ישראלי ממוצא רומני המעוניין לקבל אזרחות כפולה, התהליך עשוי להיראות מרתיע. עם זאת, היוועצות באנשי מקצוע, או קבלת מידע מהאנשים המתאימים בתהליך המורכב של קבלת דרכון רומני יכול להפוך ולהיות פשוט יותר אם אתם פשוט מבינים את התהליך, או מקבלים את הליווי המקצועי הנכון. הנה כמה דברים שעליכם לדעת.

מהם הקריטריונים לקבלת דרכון רומני

לפני שתוכלו להגיש בקשה לדרכון הרומני, תחילה עליכם לבסס אזרחות רומנית. בדרך כלל האזרחות היא אוטומטית אם נולדתם ברומניה, או להורים רומנים. עם זאת, אם אתם ישראליים ממוצא רומני, אתם עשויים להיות זכאיים לאזרחות על ידי הוכחה שלפחות אחד מהסבים והסבתות שלכם הם או אזרחיים רומנים, או היו.

קבלת דרכון הוא תהליך שכולל בתוכו שלושה שלבים עיקריים שחשוב לתת עליהם את הדגש:

  • איסוף מסמכים נחוצים

אם אתם מגישים בקשה לאזרחות ממוצא, תצטרכו מספר מסמכים. מסמך המוכיח את הקשר שלכם לאזרחי רומניה כמו תעודות לידה, תעודות נישואין וכו'. הוכחה לאזרחות רומנית, דרכון ישראלי או תעודת זהות וכל מסמך אחר שמוכיח הוכחת מגורים. הקפידו  לתרגם את כל המסמכים לרומנית ולקבל אותם באישור נוטריוני. כמו כן, זכרו שייתכן שיהיה עליכם לקבל חותמת אפוסטיל על חלק מהמסמכים, בהתאם לדרישות בעת הגשת הבקשה.

  • הגשת בקשה לאזרחות רומנית

לאחר שאספתם את המסמכים הדרושים, תוכלו להגיש בקשה לאזרחות רומנית. התהליך נעשה בדרך כלל בשגרירות רומניה או בקונסוליה בישראל. התהליך עשוי להימשך מספר חודשים מכיוון שהוא כולל בדיקות רקע ואולי גם ראיון מקדים.

  • הגישו בקשה לדרכון

לאחר קבלת אזרחות רומנית, תוכלו להגיש בקשה לדרכון. תהליך זה דומה לבקשת האזרחות וכולל מילוי טופס בקשה לדרכון, איסוף תיעוד והגשת בקשה. בקשות לדרכון יש להגיש באופן אישי בשגרירות רומניה בישראל. לאחר הגשת הבקשה שלכם בתוך מספר שבועות הדרכון יהיה מוכן.

בכל שלב בתהליך בין אם אזרחות ובין אם דרכון חשוב להיוועץ באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. בין אם עורכי דין ובין אם יועצים, אלו ידעו ללוות אתכם בתהליך באופן הנכון ביותר. ולאפשר לכם לקבל את בקשתכם בצורה חלקה ומהירה.

האם מותרת אזרחות כפולה?

רומניה וישראל מתירות שתיהן אזרחות כפולה, מה שאומר שאתם יכולים לשמור על האזרחות הישראלית שלכם ובמקביל להפוך לאזרחי רומניה. עם זאת, לכל מדינה יש זכויות וחובות משלה עבור אזרחיה, ולכן חשוב להבין אותן לפני שמחליטים לקבל אזרחות כפולה.

קבלת דרכון רומני הוא תהליך הדורש תכנון מקדים, תשומת לב לפרטים, וסבלנות. על ידי ביצוע השלבים הללו בסבלנות ואף בליווי מקצועי תוכלו להבטיח לעצמכם תהליך חלק ככל שניתן. הדרכון הרומני יאפשר לכם לעבוד, לטייל ולחיות לא רק ברומניה אלא בעוד מדינות. החיים החדשים שלכם מחכים במרחק קליק אחד.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
דילוג לתוכן