סיוע של עו"ד בהוצאת דרכון גרמני

סיוע של עו"ד בהוצאת דרכון גרמני
קרדיט: FREEPIK

מדוע כדאי להוציא דרכון גרמני, והאם כדאי להיעזר בשירותיו של עו"ד המתמחה בהוצאת דרכון שכזה?

דרכון זר היה מאז ומתמיד מוצר מבוקש עבור ישראלים רבים.  דרכון גרמני מקנה פטור מויזה במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית. בנוסף ניתן להשתמש בו למגורים, עבודה ולימודים בגרמניה, ובכל מדינות האיחוד האירופי.

על אף שהאיחוד האירופי הפך גם את הדרכונים ממדינות שוליות באירופה לבעלי ערך, דרכון גרמני עדיין נושא בחובו יתרונות על פני האחרים. כך, למרות שדרכון אירופאי מעניק זכות מגורים ועבודה בכל מדינות האיחוד, בהקשרים שונים יש לדרכון הגרמני יתרונות על פני דרכונים של מדינות אחרות באירופה. הדרכון הגרמני דורג במקום הראשון בדירוג שבחן את הדרכונים השונים לפי מספר המדינות שבהן הם מעניקים פטור מויזה.

בנוסף, מדינות שונות עשויות לפרוש מהאיחוד האירופי, כפי שעשתה לא מזמן בריטניה. לכן יש חשיבות לכך שהדרכון הוא של מדינה עשירה ומבוססת ולא רק של חברה באיחוד האירופי.

הקהילה היהודית בגרמניה הייתה אחת הקהילות הוותיקות בעולם היהודי. הקהילות שהתפתחו בה הן ערש התרבות היהודית-אשכנזית. לפני השואה התקיימה בגרמניה אחת הקהילות הגדולות, המבוססות והחשובות בעולם היהודי, והיא התהדרה במורשת מרשימה של מאות שנים. ישראלים רבים אינם מודעים לכך שאחד מסביהם או אחת מסבתותיהם היו אזרחי גרמניה, וכי יש להם זכאות לקבל דרכון גרמני.  בירור עם עו"ד המתמחה בהוצאת דרכון כזה יכול לסייע בהבהרת הזכאות של המבקש, על כל היתרונות הגלומים בכך.

לאחרונה הורחבה הזכאות בחוק הגרמני , וכעת גם מי שאזרחותו נשללה ממנו בשל רדיפת היהודים בתקופת השלטון הנאצי, או שלא ניתן לו לממש את זכאותו לאזרחות באותה תקופה, זכאי לחזור ולקבל אזרחות. גם ילדיו ונכדיו של אדם כזה יהיו זכאים.

הוצאת הדרכון כוללת פרוצדורה מורכבת והיא דורשת מסמכים שונים של ההורה, הסבא או הסבתא, וכן של מבקש הדרכון. ריכוז המסמכים הנדרשים, דרכי הוצאתם ובירור הזכאות עצמה עלולים להיות מאמץ גדול לאדם מן השורה. שימוש בשירותיו של עו"ד המתמחה בנושא מייעל את התהליך, מזרז אותו וחוסך מאמצים רבים.

הדרכון שנמצא כיום בשימוש גרמניה הוא דרכון ביומטרי (אלקטרוני). הנפקת הדרכון מתקיימת בשגרירות גרמניה בתל אביב, אך הדפסת הדרכונים מתבצעת בגרמניה. מסיבה זו,  ההמתנה לקבלת הדרכון לאחר השלמת התהליך מול השגרירות הגרמנית עשויה לארוך מספר שבועות.

בעבר הייתה אפשרות לילדים להיכלל בדרכון של הוריהם, אך אפשרות זו אינה קיימת עוד ויש להנפיק עבור כל ילד דרכון משל עצמו. הקונסוליה הגרמנית מאפשרת להנפיק דרכון בעל דפים רבים יותר מהדרכון הרגיל, עבור אנשים שמקיימים נסיעות רבות וזקוקים למקום רב עבור חותמות המעבר.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
עו"ד נזקי גוף
נפגעתם במהלך תאונה ואינכם יודעים אל מי עליכם לפנות? אתם...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין לשון הרע?
בחיי היומיום רוב האנשים לא חושבים על כך ששמם הטוב...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
התפטרות בשל נישואין או גירושין – פיצויי פיטורין
על פי חוק, אין אפשרות להתפטר ולקבל כספי פיצויים למעט...
מתי צריך עו"ד פלילי
כל מי שמואשם בעבירה פלילית, מן הסתם חשוב שיצטייד בהקדם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל היתרונות בהעסקת מומחים זרים
הטכנולוגיה, העִיּוּר, התיעוש והמודרניזציה הגלובלית, שברו את החומות שהגבילו עובדים...
עריכת הסכם גירושין בכרמיאל
הסכם פשרה בנישואין הוא חוזה גירושין המפצל את הרכוש וההתחייבויות שבבעלות בני...
פנייה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים תוכל לשנות את התמונה לטובתכם
כשאדם עובר תאונה חלילה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות...
דילוג לתוכן