איך לקבל את מלוא את זכויותיי מביטוח לאומי?

איך לקבל את מלוא את זכויותיי מביטוח לאומי?
קרדיט: FREEPIK

כולנו משלמים מדי חודש סכומים לא מבוטלים למוסד לביטוח לאומי, אשר תפקידו הוא לסייע לנו במקרים בהם נתקשה להתפרנס בכבוד עקב תאונה, מחלה, נכות וכדומה. יחד עם זאת אנשים רבים גילו שבעת מצוקה אין זה פשוט לקבל את מלוא הזכויות מהביטוח הלאומי עקב קשיים שונים בתהליך מסורבל שיכול להתמשך ולייאש. לכן כדאי מאוד להסתייע בעורך דין בעל ניסיון רב מול הביטוח הלאומי אשר ילווה אתכם כבר למן תחילת הדרך.

לפעול נכון מול הביטוח הלאומי

עקב פגיעות בעבודה, מחלות מקצוע ובעיות נוספות הפוגעות בכושר ההשתכרות, כמו פיברומיאלגיה ביטוח לאומי מעניק הטבות שונות. בין היתר המוסד מעניק דמי פגיעה לאורך תקופה של שלושה חודשים, קצבת נכות או מענק חד פעמי, מימון של טיפולים רפואיים, מימון של שיקום תעסוקתי והסבה מקצועית ועוד. אבל על מנת לקבל את מלוא הזכויות יש לפעול נכון מול המוסד. ההתנהלות הנכונה מתחילה כבר בשלב הראשון של מילוי נאות של הטפסים. יש להבין כי כל פרט חסר וכל טעות במילוי של טפסי הפנייה יכולים להביא לבעיות, לעיכובים ולקשיים שייגררו לאורך זמן. למעשה הצגה לא נכונה של פרטים עלולה להוביל בסופו של דבר לקבלת זכויות חלקיות בלבד או לאי קבלתן בכלל.

גם בהמשך הדרך כאשר מזומנים לוועדה רפואית ישנה חשיבות רבה להתכוננות לקראתה: מה שתאמרו בוועדה והגעה עם כל המסמכים הדרושים שיוכיחו את הבעיות אתם סובלים מהן. יש להבין כי הוועדה הרפואית איננה מחלקת כספים בקלות ובהחלט יכולים להיות מצבים שבהם יאמרו שהבעיות שלכם קלות יותר ממה שאתם טוענים, שכושר ההשתכרות שלכם לא נפגע באופן מיוחד, שאתם יכולים להמשיך לעבוד או שהפגיעה בכלל אינה קשורה לתנאי העבודה או לתאונה שהתרחשה במקום התעסוקה.

לפיכך התכוננות ראויה לקראת הוועדה הינה בגדר הכרח, במיוחד כשזוכרים שמספיק אחוז בודד בין קבלה של מענק חד פעמי ובין קבלה של קצבה חודשית. יתרה מכך ההבדלים באחוזי הנכות משפיעים באופן משמעותי על גובה הקצבה שתוכלו לקבל. גם לקביעת דרגת אי כושר השתכרות יש חשיבות גדולה, שכן אי כושר השתכרות מתחת ל- 60% בכלל לא מזכה בקצבה ורק מ- 75% ומעלה אפשר לקבל קצבה מלאה.

לא פעם הוועדה קובעת אחוזים נמוכים הפוגעים במלוא הזכויות שאתם יכולים לקבל מהביטוח הלאומי, וגם במקרה כזה חשוב שלא להרים ידיים אלא לערער אל ערכאות שונות של המוסד, תוך שאתם מיוצגים על ידי עורך דין. חשוב לדעת שעורך הדין יכול לייצג אתכם גם בפני הוועדה הרפואית עצמה, דבר המגדיל את הסיכויים לקבלת זכויות מלאות.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
עו"ד נזקי גוף
נפגעתם במהלך תאונה ואינכם יודעים אל מי עליכם לפנות? אתם...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין לשון הרע?
בחיי היומיום רוב האנשים לא חושבים על כך ששמם הטוב...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
התפטרות בשל נישואין או גירושין – פיצויי פיטורין
על פי חוק, אין אפשרות להתפטר ולקבל כספי פיצויים למעט...
מתי צריך עו"ד פלילי
כל מי שמואשם בעבירה פלילית, מן הסתם חשוב שיצטייד בהקדם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל היתרונות בהעסקת מומחים זרים
הטכנולוגיה, העִיּוּר, התיעוש והמודרניזציה הגלובלית, שברו את החומות שהגבילו עובדים...
עריכת הסכם גירושין בכרמיאל
הסכם פשרה בנישואין הוא חוזה גירושין המפצל את הרכוש וההתחייבויות שבבעלות בני...
פנייה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים תוכל לשנות את התמונה לטובתכם
כשאדם עובר תאונה חלילה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות...
דילוג לתוכן