רוב האנשים היו מעורבים במהלך חייהם לפחות פעם אחת בעסקת מקרקעין (נדל"ן), זה בא בצורה של רכישת דירה, מכירת דירה, רכישת בית עסק או כל עסקה אחרת הקשורה לתחום מקרקעין בה היו מעורבים. בשביל שעסקה חשובה ומשמעותית כמו רכישה או קנייה של מקרקעין תתבצע בצורה תקינה ישנה חשיבות גבוהה להתייעצות ושימוש בשירותיו של עורך דין מקרקעין. עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה בתחום יוכל לוודא שבין אם אתם חותמים בשלב הראשון על "זיכרון דברים" ובין אם אתם כבר בשלבי חתימה על חוזה העסקה בפועל, הדברים נעשים תוך כדי שירות האינטרסים שלכם ובכך בעצם למנוע מצבים של סכסוכים או ריבים היכולים לצוץ בעתיד כתוצאה מחוזה אשר נחתם באופן לא מקצועי.

למה מתייחסים דיני מקרקעין?

מבחינה משפטית, דיני מקרקעין (מלשון המילה קרקע) הוא תחום רחב למדי, אשר עוסק במכר ושכירות של נכסי נדל"ן שונים כגון: בתים פרטיים, דירות, חנויות, טאבו ועוד. כאמור, עסקאות מקרקעין מערבות סכומי כסף גדולים ומהסיבה הזאת מאוד חשוב שהם יתבצעו בצורה נכונה תוך דאגה מלאה לאינטרס של כל אחד מהצדדים הלוקחים חלק באותה העסקה. מהסיבה הזאת, חשוב להשתמש בשירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה ומקצועי המכיר לעמוק את דיני המקרקעין על כל המשתמע מהם.

מהו תפקידה של לשכת רישום מקרקעין?

לשכת רישום המקרקעין היא אגף במשרד המשפטים והיא בעצם הגוף הרשמי היחיד במדינת ישראל אשר מוסמך לקבוע את הזכאות שלא אדם מסוים בבעלות על מקרקעין. בלשכות רישום מקרקעין מבוצעות פעולות ועסקאות שונות אשר קשורות לתחום המקרקעין, ביניהן: עסקאות מכר, חכירות, הערות אזהרה, ירושות, משכנתאות, פעולות תכנון, צווים של בתי משפט ורשויות אחרות ופעולות רבות נוספות הקשורות לתחום המקרקעין.

עורך דין מקרקעין – השירותים השונים

כאמור, תחום מקרקעין הוא תחום רחב ומסועף. מהסיבה הזאת עורך דין מקרקעין חייב להיות מעורה ובעל ידע במגוון רחב של נושאים אשר קשורים לתחום הזה. בין היתר, עורך דין מקרקעין יטפל ב: עסקאות מכר של נכסי מקרקעין שונים, שכירויות, מיסוי מקרקעין, ניהול נכסים, בתים משותפים (רישום הבתים וטיפול בסכסוכים שונים), תמ"א 38, ליקויי בנייה ועוד נושאים מגוונים. בטרם בחירת עורך דין מקרקעין, חשוב לוודא שמדובר בעורך דין שאכן מתמחה בנושא הספציפי בגינו אתם זקוקים לשירותים שלו.

התחומים העיקריים בגינם רובינו נזקק לשירותי עורך דין מקרקעין יהיו קשורים בדרך כלל לעסקאות מכר של מקרקעין ויכללו בין היתר את הפעולות הבאות: בדיקת רישוי מקרקעין, שהיא בדיקה הכוללת את בחינת רישום הנכס בטאבו, בחינת חוקיות הבנייה ומגוון פעולות המשתמעות מכך. פעולה נוספת שעורך דין מקרקעין יסייע ללקוחותיו בה קשורה לנושא של עריכת זיכרון דברים כך שיגן על האינטרסים של הלקוח בצורה הטובה ביותר. השלב האחרון והמשמעותי ביותר בגינו תזקקו לשירותיו של עורך דין מקרקעין הוא עריכת חוזה הרכישה, בצורה שתשרת את האינטרסים של שני הצדדים בצורה הטובה ביותר.

 עורך דין מקרקעין – ייצוג בבית משפט

אחד מתפקידיו של עורך דין מקרקעין הוא לייצג את הלקוחות שלו בבית משפט במידת הצורך. עורך דין מקצועי בתחום מקרקעין יספק ללקוח ייעוץ משפטי מקיף אודות סיכויי התביעה בתחום המקרקעין אותה מתכוון הלקוח להגיש. מהסיבה הזאת כשבוחרים עורך דין בתחום של מקרקעין חשוב לוודא שיש לו ניסיון גם בתחום של ייצוג בבית משפט, ושהוא ידע איך לשמור על האינטרסים של הלקוחות שלו בצורה המקצועית והטובה ביותר. כמובן, ישנה חשיבות גבוהה לבחירת עורך דין מקצועי ומנוסה.