ליווי משפטי בצוואות, ירושות והוצאה לפועל

ליווי משפטי בצוואות, ירושות והוצאה לפועל
קרדיט Fotolia

משפחות רבות חוות סכסוכים סביב ירושה שלעתים קשורים גם לסכסוכי כספים וחובות. עורכי דין העוסקים בדיני משפחה פעמים רבות מלווים הן סכסוכי צוואות וירושות והן חייבים שמופעלים כלפיהם הליכי הוצאה לפועל ובשני הנושאים הללו נעסוק במאמר זה. תפקידו של עורך דין ירושה מומלץ נחלק לשני תחומים מרכזיים סכסוכי ירושה וכתיבת צוואות. בצוואה המוריש מבקש לקבוע מבעוד מועד כיצד יחולק עיזבונו ועל העורך דין המלווה לדאוג כי הצוואה תכתב בהתאם לדין על מנת שרצונו של המצווה יתקיים והסיכוי של ערעורים על הצוואה יקטן. בהתאם לדיני הירושה אדם אינו חייב להוריש לשאריו דבר אך על מנת לנשל אותם מהעיזבון הוא חייב לכתוב צוואה תקפה בהתאם לדין מכיוון שכאשר הנפטר לא מותיר צוואה כשרה בהתאם לין קרוביו יירשו אותו על פי הסדר הקבוע בדין.

הצוואה האחרונה היא התקפה

כפי שכל עורך דין לענייני צוואה יודע היטב צוואה היא מסמך משפטי מחייב שמטרתו להסדיר את אופן חלוקת ירושת המוריש לאחר פטירתו. בהתאם לדיני צוואות וירושות אין גבול למספר הצוואות שאדם יכול לכתוב ובהתאם לדין כל צוואה חדשה מבטלת את הצוואה שקדמה לה במידה והשינוי בהוראות הצוואה נוגע לאותם רכיבי נכסים ורכוש. במקרים רבים מתגלעים סכסוכים כאשר היה שינוי דרמטי בצוואה האחרונה וקיים ויכוח לגבי השאלה אם עורך הצוואה היה כשיר בעת כתיבת צוואתו האחרונה. על העורך דין המלווה לוודא את כשירותו של המצווה  ולוודא בנוסף כי הצוואה עומדת גם בכל הדרישות הצורניות שנקבעו  בחוק. על מנת למנוע התנגדויות המטילות ספק בכשירות של המצווה ניתן להדגים את כשירות המצווה הן באמצעות צירוף חוות דעת של רופא מומחה והן באמצעות צילום של מעמד החתימה.

ליווי משפטי בכל הנוגע להוצאה לפועל

כפי שכל עו"ד הוצאה לפועל יודע לשכת ההוצאה לפועל הינה חלק מהזרוע המבצעת ומשמשת ליישום הליכים משפטיים באופן מנהלי וביצוע. מנגנוני הגבייה של ההוצאה לפועל  הוגדרו בחוק והם מאפשרים לבצע גבייה של חובות לזכאים לכך בהתאם לדין. בחקיקה הוגדרו הגנות גם לחייבים וניתן להביא לביטול או עיכוב של ההליכים כאשר התנאים המשפטיים מאפשרים זאת. חשוב לדעת כי מי שנכנס להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, מוקפאים הליכי הגבייה כנגדו בהוצאה לפועל חדלות פירעון ושיקום כלכלי. טרם פנייה להליך חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין הממחה בתחום ולנסות להגיע להסדרי חוב מוסכמים עם הנושים.

 

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
מה עושים ברגע שנגרם לכם נזק?
תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בשטח ציבורי או מסחרי, פגיעות...
מה חייבים לדעת בשביל השקט הנפשי?
חיים מודרניים אינם כה פשוטים כפי שנדמה ואנחנו מוקפים סידורים...
עורך דין גירושין מומלץ
עורך דין גירושין מומלץ
גירושין הם תהליך שכל זוג עובר בנפרד ואופי התהליך תלוי...
מיצוי זכויות נפגעים במערכת הביטחון דורש טיפול מקצועי
אנשים ששירתו במערכת הביטחון על כל הזרועות וההסתעפויות שלה יודעים...
כך תבחרו את עורך הדין המתאים להנפקת דרכון זר
ישראלים רבים מחזיקים כיום בדרכון אירופאי, או זכאים לאזרחות אירופאית...
פריחת הנדלן היא הזדמנות לכולם
בשנים האחרונות נדלן הפך להיות מכרה הזהב של אנשים רגילים...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
מציאת עורך הדין הנכון לכם- איך תעשו את זה?
עורך דין פלילי  ממלא תפקיד חיוני בשמירה על הצדק ובהגנה...
דילוג לתוכן