הורים בתביעת רשלנות רפואית נגד הדסה: התינוקת שלנו נדבקה בוירוס ונפטרה בהמתנה לניתוח

הורים בתביעת רשלנות רפואית נגד הדסה: התינוקת שלנו נדבקה בוירוס ונפטרה בהמתנה לניתוח

תינוקת בת 10 חודשים שהגיעה לפני כ-3 שנים לניתוח לתיקון מום לבבי בבי"ח הדסה עין כרם, נדבקה בוירוס בהמתנה לניתוח ונפטרה ביום למחרת. כך עולה מתביעת רשלנות רפואית  שהגישו הוריה לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עו"ד שי ניסן גבאי. 

בתביעה נטען כי ממסמכי הקבלה בביה"ח, עולה שהתינוקת הגיעה במהלך חודש נובמבר למחלקה כירורגית ילדים  בביה"ח כשהיא בריאה, מלבד המום הלבבי.

לקראת השעה 15:00,  החום עלה ל-38 כשהוא מלווה בהקאות מרובות ושילשולים,  הדופק קפץ ל-160 פעימות לדקה ונספרו כ-50 נשימות לדקה, מעל הממוצע. בעקבות כך הוזעק מומחה לרפואת ילדים ולטיפול נמרץ ולאור תוצאות בדיקת דם חריגות,  הרופא הורה לחבר אותה לעירוי נוזלים והחליט לדחות הניתוח.

 למחרת, מצבה המשיך להידרדר: היא החלה לסבול מסטורציות נמוכות וכירורג לב  שבדק אותה קבע כי היא נדבקה בוירוס. בהמשך הדופק עלה ל-200, התינוקת החלה להתנשם בכבדות, החלה לגנוח והועברה לטיפול והשגחה במחלקת ילדים. רופא ילדים שבדק אותה המליץ שאם תירשם החמרה נוספת, יש להעבירה למחלקת טיפול נמרץ ילדים. לקראת השעה 16:30 אובחנה חמצת מטבולית, מצב של עודף חומציות שעלול לגרום לקומה ולמוות. היא טופלה בביקרבונט  אך היא הכחילה ומצבה הוחמר. רופאת ילדים שבדקה אותה החליטה להשאירה בצום, "לאור ההתנשמות המשמעותית". 

לקראת ערב תורן בטיפול נמרץ ילדים התייעץ עם הרופא הכונן שלו והוחלט על המשך אשפוזה במחלקת ילדים. לא עברה שעה והרופא התורן הוזעק שוב למחלקת ילדים לאור דיווח כי התינוקת "שקועה": היא אינה מגיבה לגירוי וכאב, נמצאו גזים בדם וחמצת מטבולית קשה. בעקבות כך  הכונן הוזעק מייד לביה"ח ורק אז הוחלט להעביר אותה בדחיפות למחלקת טיפול נמרץ ילדים. בדרך לשם "שמו לב" לדום לב, התינוקת עברה החייאה של 40 דקות ונפטרה. 

פרופ' מומחה בטיפול נמרץ מטעם התביעה, קבע  כי פטירתה של התינוקת נבעה מהחלטות שגויות וחריגות. לדבריו  רופא הילדים היה צריך להבין שחייבים לאשפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים, תינוקת עם מום לבבי מורכב ומחלה ויראלית חריפה, סימנים ברורים לתת נפח וירידה בסטורציות. 

עוד קבע המומחה כי ההוראה לטפל בה באמצעות ביקרבונט לווסת את רמת החומציות, הינה הוראה תמוהה ושגויה, רק טיפול 'קוסמטי' לבעיה. גם כאשר התינוקת  התעייפה ונחלשה, נשמה בקושי והמשיכה לדעוך היא לא הועברה לטיפול נמרץ. כאשר לא הגיבה לגירוי ולכאב והייתה למעשה בחוסר הכרה עמוק, לא נעשתה בדיקת דופק שככל הנראה הייתה מגלה כי התינוקת נמצאת כבר במצב של דום לב. דווקא ברגע קריטי זה, במקום לטפל מיד בתינוקת תוך ביצוע החייאה,  איבדו דקות קריטיות כשהוחלט באופן תמוה להעבירה לטיפול נמרץ, כשהיא כבר מצויה בדום לב.

המומחה קבע כי השקיעה במצב ההכרה ודום לב ופטירתה היו נמנעים אילו התינוקת הייתה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים מיד עם תחילת ההתדרדרות במצבה. 

עו"ד שי ניסן גבאי, בא כוחם של ההורים טוען בתביעה תוך שהוא מסתמך על חוות הדעת של המומחה,  כי אלמלא הרשלנות פטירת התינוקת הייתה נמנעת. ההורים תובעים לקבל פיצוי של עד 2.5 מיליון ₪ עבור  הוצאות רפואיות, הפסדי שכר, פנסיה וזכויות סוציאליות, הוצאות לוויה, קבורה, מצבה ומנהגי אבלות, כאב נזק וסבל, בבגין קיצור תוחלת חיים ופיצוי בגין אובדן שכר "בשנים האבודות".

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
קבלו את העזרה שנחוצה לכם ברגע הנכון ביותר
אנשים שנפגעו במהלך טיפול רפואי נאלצים בדרך כלל להתמודד עם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
לקבל את המגיע לכם בעקבות תאונת דרכים
תאונות דרכים הן אירוע לא נעים בכלל, גם אם זו...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
עורך דין רשלנות רפואית בצפון
רשלנות רפואית בטיפולי שיניים
מהי האחריות של רופאי שיניים ומתי כדאי להיעזר בעו"ד מומחה...
מי מפצה ברשלנות רפואית במקרה של תאונת דרכים?
מי מפצה ברשלנות רפואית במקרה של תאונת דרכים?
רשלנות רפואית היא סוגייה מאוד מורכבת שנידונה רבות בבתי המשפט....
טעויות נפוצות בהכנה לתביעת רשלנות רפואית
במהלך השנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות עלייה במספר התביעות הנוגעות...
תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית
תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית
על אף שתפקודה של מערכת הבריאות בישראל הוא מהטובים בעולם,...
האם עורך דין רשלנות רפואית באמת יוכל לעזור לכם?
האם עורך דין רשלנות רפואית באמת יוכל לעזור לכם?
לגלות שהרופא שחיפשתם כל כך הרבה זמן ושעליו סמכתם כל...
באילו מקרים תביעת נזיקין תהיה חיונית?
באילו מקרים תביעת נזיקין תהיה חיונית?
גם בשעה שאנו מנסים לשמור על בטיחות בכל היבט, אנו...
דילוג לתוכן