איך רושמים פטנט בליווי עורך דין פטנטים – המדריך המלא

איך רושמים פטנט בליווי עורך דין פטנטים – המדריך המלא
מקור freepik

אחת מהפסגות שכל יוזם, מפתח, ממציא, שואף להגיע אליה היא, היכולת לפתח פטנט שיהיה רשום על שמו. מעבר לעניין של היוקרה המשמעותית, יש פה גם היבט כלכלי מאוד נרחב. לכן גם יש חשיבות גדולה לא רק לפיתוח הפטנט עצמו אלא גם לרישום שלו.

לפני שנסביר כיצד מתבצע רישום פטנטים, צריך להבין את המשמעות של הדבר, בכל הקשור לצד של היוקרה. פטנט הוא דבר ייחודי, אשר נועד לשפר ולקדם את האנושות, אפילו אם זה בדבר קטן ולא בהכרח משנה חיים. כל פטנט זו המצאה שלא היתה קיימת קודם לכן או שיפור של המצאה קיימת, באופן כזה שהופך את תהליך העבודה, השימוש במוצר, או היכולת לייצר תוצרים טובים יותר, להרבה יותר משמעותי, הרבה יותר ריאלי.

לשם רישום, יש לשכור את שירותיו של עורך דין פטנטים. מדובר באיש מקצוע שמתמחה הן בצד הפרוצדוראלי המשפטי, אך הוא גם מתמחה בכל הנושא הטכנולוגי. זה לא מחייב שהוא יהיה איש מקצוע בהיבט זה, אך זה כן אומר שהוא צריך להכיר את המושגים, התהליך והתנאים הנדרשים לרישום פטנט.

כאמור, מעבר לעניין של היוקרה יש גם את העניין הכלכלי. ישנם פטנטים שהפכו את הממציאים שלהם לעשירים מאוד, ישנם פטנטים שקידמו את החברות או המוסדות שיצרו אותם, באופן משמעותי מבחינה כלכלית. לשם כך צריך לרשום את הפטנט בצורה נכונה.

לפי שנסביר כיצד עורך דין פטנטים יכול לעזור לנו וכיצד מתבצע התהליך, חשוב להבין מדוע בכלל אנחנו צריכים לרשום את הפטנט. ההסבר לכך פשוט, אם אנחנו לא נרשום אותו אז כל אחד יוכל לעשות בו שימוש חופשי ואנחנו לא נהנה מזכויות היוצרים על הפטנט. ברגע שאנחנו רושמים אותו, אז הפטנט שייך לנו, הזכויות עליו הן שלנו באופן בלעדי ורק אנחנו יכולים לעשות בו שימוש או להרוויח ממנו.

כיצד רושמים פטנט

על מנת לבצע רישום נכון של פטנטים, יש לבחון תחילה האם מישהו בעבר רשם פטנט דומה. מוטב לעשות את הבדיקה לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות, כך נוכל גם לרשום אותו כפטנט בעוד מדינות.

במידה ולא, אז עלינו להגיש בקשה לרישום פטנט. לשם כך, נצטרך להגיש תוכנית אב טיפוס של הפטנט, להסביר מה בדיוק הוא עושה, כיצד הוא משפר תהליך קיים, כיצד הוא יכול להועיל, וכן הסבר כיצד אנחנו מתכוונים לפתח אותו בעתיד. כל זה מלווה בתשלום אגרות לצורך רישום הפטנט. ברגע שהוא יירשם, אז נידרש כל שנה לחדש את הרישום (תשלום אגרה), על מנת לא לאבד את הזכויות עליו.

חשוב לשכור עורך דין שמתמחה בתחום, כך נוכל לבצע את תהליך הרישום בצורה נכונה, בלי טעויות, באופן מהיר ומדויק, ובלי הוצאות מיותרות.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מסמך הסכם מכריע בין ספק והלקוח
חוזה ספק לקוח דוגמא הוא מסמך מכריע המתאר את ההסכם...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
לשון הרע בפייסבוק
משרד עורכי דין – שנותן לכם שירות במגוון תחומי חיים
ליווי של עורך דין מקצועי יכול לעזור לכם בכל מיני...
מגוון רחב של מוצרים בדפוס דיגיטלי איכותי
מגוון רחב של מוצרים בדפוס דיגיטלי איכותי
אמצעי ההדפסה כיום הם מתקדמים מאי פעם. טכנולוגיות הדפסה חדשות...
איך רושמים פטנט בליווי עורך דין פטנטים - המדריך המלא
איך רושמים פטנט בליווי עורך דין פטנטים - המדריך המלא
אחת מהפסגות שכל יוזם, מפתח, ממציא, שואף להגיע אליה היא,...
זכויות יוצרים בישראל - דעו את זכויות היוצרים שמגיעות לכם
זכויות יוצרים בישראל - דעו את זכויות היוצרים שמגיעות לכם
אחד הדיונים המשמעותיים ביותר בתחום האומנות והיצירה, בכל היבט שהוא,...
עורך דין לעבירות מחשב וסייבר
עורך דין לעבירות מחשב וסייבר
העידן הטכנולוגי בו אנו חיים מעניק לנו מגוון של יתרונות...
הסכם לפיתוח אפליקציה
הסכם לפיתוח אפליקציה
בעולם שבו כולם חולמים לעשות אקזיט, וכל ילד מכיר מונחים...
עבירות מחשב וסייבר – פשעים מתוך המסך
עבירות מחשב וסייבר – פשעים מתוך המסך
רבים יעידו כי המהפכה הטכנולוגית ברובה עשתה רק טוב. לצד...
דילוג לתוכן