תובעים את ביטוח לאומי? האם כדאי לכם לבד או בעזרת עורך דין לביטוח לאומי?

תובעים את ביטוח לאומי? האם כדאי לכם לבד או בעזרת עורך דין לביטוח לאומי?
קרדיט PIXABAY

האם כדאי להיעזר בעורך דין ביטוח לאומי, או שעדיף לעשות את זה לבד? במה עורך דין יכול לסייע לכם באמת, כמה הוא יכול לדרוש מכם לשלם ואיך תבחרו את הטוב מכולם עבורכם

מימוש זכויות הוא אחד מהנושאים החמים בהם עוסקים עו"ד המתמחים בתביעות מול הביטוח הלאומי. אף על פי, שהמידע מונגש לקהל הרחב ברחבי הרשת, רוב האנשים לא יודעים מה הזכויות שמגיעות להם, כיצד עליהם לפעול ואילו סוגי תביעות הם יכולים לתבוע בגין נכות כללית, אובדן כושר עבודה, פסילת מקצוע ותאונות נזיקין מכל סוג.

נשאלת השאלה, האם אפשר לעשות את זה לבד?

מי שיש לו את הסבלנות והזמן יכול לתבוע את הביטוח הלאומי בכוחות עצמו. אך בפועל, אדם שמתמודד עם מחלה קשה, מי שנמצא בהליך שיקום או החלמה, נכים ובעלי מוגבלויות ועוד רבים אחרים נאלצים ממילא להתמודד עם אינספור אתגרים וקשיים. האם יש להם את הזמן, הסבלנות ואורך הרוח שנדרשים כדי לתבוע את הביטוח הלאומי?

בינינו, גם לאדם צעיר ובריא בגופו ונפשו אין את הכוחות הללו, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתשושי נפש, אנשים הסובלים מפוסט טראומה או הפרעות נפשיות שונות, הורים לילדים על הספקטרום ועוד ועוד.

במה עורך דין יכול לסייע כאשר תובעים את הביטוח הלאומי?

עו"ד המתמחה בתביעות מול הביטוח הלאומי יכול לסייע במגוון דרכים. ראשית, בשל היכרותו עם המערכת האימתנית הזו, הוא יודע גם איך לתקוף אותה. הכוונה היא, להכנת הלקוח לוועדות רפואיות, הגשת תביעות למימוש זכויות שהלקוח לא בהכרח יודע שמגיעות לו, וכמובן מתן סיוע בכל תהליך לקיחת ההחלטות – האם להגיש ערעור על החלטת וועדה רפואית כזו או אחרת, האם נכון כעת להגיש תביעה להחמרת מצב ועוד.

פרט לכך, עורך דין לביטוח לאומי יודע כיצד לנתב את תיק התביעה במקרים מורכבים, בהם אדם סובל ממחלה כרונית ונפגע בתאונת דרכים, כאשר אדם נדרש לבחור בין קצבה בגין אחוזי נכות מביטוח לאומי לתגמולים שמגיעים לו ממשרד הביטחון ועוד. עוד יכול לסייע עורך הדין בניהול תיקים מול חברות הביטוח הפרטיות, מקום העבודה, הרשויות המקומיות ועוד, בהתאם למקרה ונסיבותיו כמובן.

כמה משלמים לעורך דין עבור תביעות מול ביטוח לאומי?

השאלה שמעסיקה כל אחד ששוקל האם להיעזר בשירותיו של עורך דין בתביעות מול הביטוח הלאומי היא, כמה צריך לשלם? ובכן, החוק בישראל קובע כי יש אחוז מקסימלי אותו עורך הדין רשאי לגבות מהלקוח. עם זאת, כאשר מדובר בתביעות מול ביטוח לאומי, מרבית עורכי הדין עובדים על בסיס הצלחה. משמעות הדבר היא, שהוא יידרש לשלם לעורך הדין את האחוזים שמגיעים לו רק אם וכאשר ינצח בתביעה.

עובדה זו יוצרת מצב שבו כולם מרוויחים. עורך דין שלא מאמין שהוא יכול לנצח בתביעה לא ייקח אותה מלכתחילה, והלקוח יצטרך לשלם לו את שכרו רק כאשר הוא (הלקוח) יקבל את הכסף שמגיע לו. כך שהתשובה לשאלה, האם ללכת לבד או בליווי של עורך דין לתבוע את ביטוח לאומי ברורה.

איך בוחרים את עורך הדין?

לבסוף, נשאלת השאלה, מה הקריטריונים על פיהם בוחרים את עורך הדין שייצג את הלקוח. באופן כללי, תמיד כדאי לאסוף המלצות ממי שיוצג על ידי עורך דינו ומרוצה מהשירות, הייעוץ והייצוג שקיבל. פרט לכך, מומלץ לחקור אודות עורך הדין ולחפש מאמרים שפרסם, אתר אינטרנט של החברה, סיקורים בתקשורת ועוד. אך בסופו של דבר, מה שמכריע את ההחלטה הוא תחושת הבטן. כמו עם כל איש מקצוע, צריכה להיות כימיה, וקול פנימי צריך לבשר לכם, שזה האדם שיוכל לתת לכם את הביטחון והשקט הנפשי לעבור את תהליך התביעה על הצד הטוב ביותר. עוד כדאי לוודא, שיש לעורך הדין "רעב" להצלחה, כך תדעו שהוא יילחם עבורכם ויעשה את כל מה שיידרש עד למימוש מלא של כל זכויותיכם. קראו עוד על תביעות נזקי גוף שקשורות בהרבה מקרים לביטוח הלאומי.

כאשר בוחנים את אנשי המקצוע השונים ממקום שכלתני, ואז נותנים לאינטואיציה להכריע, רוב הסיכויים שתגיעו לעורך הדין הטוב ביותר עבורכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
עו"ד נזקי גוף
נפגעתם במהלך תאונה ואינכם יודעים אל מי עליכם לפנות? אתם...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין לשון הרע?
בחיי היומיום רוב האנשים לא חושבים על כך ששמם הטוב...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
התפטרות בשל נישואין או גירושין – פיצויי פיטורין
על פי חוק, אין אפשרות להתפטר ולקבל כספי פיצויים למעט...
מתי צריך עו"ד פלילי
כל מי שמואשם בעבירה פלילית, מן הסתם חשוב שיצטייד בהקדם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל היתרונות בהעסקת מומחים זרים
הטכנולוגיה, העִיּוּר, התיעוש והמודרניזציה הגלובלית, שברו את החומות שהגבילו עובדים...
עריכת הסכם גירושין בכרמיאל
הסכם פשרה בנישואין הוא חוזה גירושין המפצל את הרכוש וההתחייבויות שבבעלות בני...
פנייה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים תוכל לשנות את התמונה לטובתכם
כשאדם עובר תאונה חלילה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות...
דילוג לתוכן