קריירה כעורך דין בתחום הרשלנות הרפואית

קריירה כעורך דין בתחום הרשלנות הרפואית

עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית יכולים לשמש כיועצים לשני הצדדים, הן ללקוח התובע והן לצוות הרפואי הנתבע. אמנם השכר בתפקיד זה יכול להיות גבוה מאד, אבל העבודה מצריכה השקעה רבה במשך שעות ארוכות ומלחיצות.

תיאור התפקיד

רשלנות רפואית מוגדרת כטיפול לא תקין במטופל על ידי איש מקצוע עד כדי גרימת פגיעה שמזכה את המטופל בפיצוי. כאמור, עורך דין בתחום הרשלנות הרפואית יכול לייצג את הנתבעים, אנשי המקצוע בתחום הבריאות, או את התובע, החולה הנפגע שמגיש את התביעה. במהלך העבודה ייפגש עורך הדין עם הלקוח, יברר את כל העובדות, יחקור את המידע בעצמו ובעזרת עוזריו, יוועץ אם יש צורך עם נוטריון ולבסוף, ייצג את הלקוח בבית המשפט.

עורכי דין עובדים בדרך כלל במשרד, אבל במקרה שבו עורך דין מתמחה בתחום הרשלנות הרפואית הוא יצטרך לבקר לקוחות בבתי החולים, בבתיהם או אפילו בבית הכלא. ניהול קריירה שכזו אינו פשוט, ועורך הדין יעבוד בדרך כלל במשך שעות רבות, ויבלה שעות רבות בעריכת מחקר ובסקירת מסמכים. העבודה יכולה להיות מלחיצה, במיוחד כשהמקרה אמור להיות מובא בפני בית המשפט.

רשלנות רפואית – התחום המשפטי

תביעה נגד רופא על רשלנות רפואית, מעצם הגדרתה מתרחשת רק לאחר שכבר נגרם נזק ממשי. מבחינה משפטית, רשלנות רפואית היא מושג כוללני למדי. עם זאת ההגדרה הבסיסית כוללת תחומים כמו טיפול רפואי שלא בהתאם לנהלים, או חוסר מיומנות של רופא שגרם לנזקים ולפגיעה באיכות החיים ובמצבו הכספי של מטופל.

רשלנות רפואית היא תחום משפטי שבו הרופא המטפל אחראי בכל מקרה שבו חרג מהנורמות המקובלות בתחום הפרקטיקה הרפואית, וכשל באבטחת הפרמטרים שקשורים לטיפול נאות. החולה, בזמן שהוא נמצא בטיפול, הוא פחות או יותר צופה חסר אונים בתהליך, ובעצם אין לו שליטה על הנעשה. על כתפיו של הרופא המטפל מוטלת אחריות גבוהה מאד עקב אובדן בריאות המטופל ויכולת ההשתכרות שלו כתוצאה מטיפול רפואי שגוי או רשלני. עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית שמייצגים את התובע, מתמחים בהתמקדות באחריות של הרופא המטפל ומצביעים על הנזקים שנגרמו לחולה שנפגע בעקבות הטיפול הרפואי. ניהול פרויקטים כדוגמת אלו הוא רגיש, עורכי הדין מתעסקים בעתידם הרפואי והכלכלי של לקוחותיהם התובעים, כל זאת כשהם עומדים תחת לחץ בלתי יתואר, שנובע מציפיות הלקוח.

תביעות נגד רשלנות רפואית שונות בכל מקרה ומקרה. רשלנות פשוטה מצד הרופא המטפל, למרות שמדובר בעניין רציני, לא תטופל בבית המשפט בחומרה, כמו רשלנות שנובעת מטיפול פסול שבוצע באמצעות מתן תרופה, ניתוח או כל אמצעי טיפולי אחר. בעיות שנובעות מחוסר יכולת או בורות של הרופא יהיו כרוכות בתביעה אזרחית, בעוד שבעיות שנובעות מזדון מכוון, אם הוכח, עלולות להסתיים באישום פלילי נגד הרופא ובפיצוי כספי גבוה לחולה. עורך דין טוב בתחום הרשלנות הרפואית יעריך את טענות הלקוח וינסה להשיג עבורו את הסכום הכספי הגבוה ביותר עבור הנזקים שנגרמו לו בעקבות הטיפול הרפואי השגוי.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
דילוג לתוכן