עורך דין מגשר

עורך דין מגשר

עורך דין כללי, עורך דין פלילי, עורך דין מקרקעין וכל עורך דין אחר יכול לשמש כמגשר. מרחב הגישור מהווה כר עבור תקשורת יעילה להתנהלות פתרון סכסוכים מעבר לתחומי בית המשפט, על ידי שיחה ותקשורת באמצעות גורם מטווח אשר מאפשר את התהליך.

היות ומדובר על הליך בעל כלי עבודה משלו, המגשר, בכל תחום, אינו חייב להיות מומחה לתחום עליו מבוססת המחלוקת. עורך דין פלילי יכול לגשר בתהליך גירושין למרות שאינו בקי בו. ברור כי הניסיון בתחום והידע, עומדים לזכותו של מגשר שהינו עורך דין גירושין, אך אין הכרח לכך היות והמגשר הינו מומחה להליך ולא מומחה מקצועי. במידת הצורך הוא יכול להתייעץ עם גורמים מקצועיים בעלי ידע רחב.

האיכות של מגשר נמדדת בקריאת המפה האנושית נכון וביכולת שלו לגרום ללקוחותיו לייצר תקשורת ענפה על מנת להגיע להסדר נינוח ומכובד עבור שני הצדדים ללא צורך בשימוש בבית המשפט כמכריע חיצוני. בית המשפט יכנס לתמונה בשלב הסופי של הליך הגישור בו נחתם ההסכם בין שני הצדדים ונדרש עבור גושפנקה סופית של בית המשפט להענקת תוקף חוקי עבור מסמך ההסכם.

הליך הגישור הינו אמין במידה והתנהל באופן אובייקטיבי

אין חובה כי המגשר יהיה עורך דין כללי או מתמחה בנושא מסוים. הכשרה והסמכה של מוסדות לימוד בתחום מאפשרים את ההתנהלות החוקית בנושא. עורכי דין ומגשרים נוספים אשר מעוניינים להתקדם בתחום, על פי רוב ייגשו לקורסי ההמשך בתחום הגישור המשפחתי, לדוגמה, וכן ייקחו חלק פעיל בקורס הפרקטיקום אשר מאפשר פתרון תיקים אמיתיים יחד עם מגשרים מוסמכים, מומחי הליך זה. אין חובה לגשת אל לימודי הפרקטיקום אך מחובת מי אשר מעוניין להמשיך בנושא, לעשות שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת להפוך למקצועי בהליך.

עורך דין מקרקעין, עורך דין תעבורה או כל עורך דין אחר, המבצע תהליך גישור מחויב לאובייקטיביות באופן חד משמעי. אין עורך דין יכול לבצע גישור עבור בן משפחה מול אדם נוסף. במקרה זה הוא חוטא לאחד מעקרונות הגישור הבסיסיים. תחום הגישור תופס תאוצה בשנים האחרונות בתחום פתרון המחלוקות.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
דילוג לתוכן