עורך דין לעבירות מחשב וסייבר

עורך דין לעבירות מחשב וסייבר

העידן הטכנולוגי בו אנו חיים מעניק לנו מגוון של יתרונות התורמים לאיכות חיינו ובמיוחד להתנהלות יומיומית נוחה ופשוטה הרבה יותר. המחשבה כי בעבר לא היו טלפונים ניידים באמצעותם יכולנו להתקשר למשפחה או חברים נראית רחוקה מאוד ואפילו אבסורדית לדור הצעיר יותר שנולד וגדל לתוך עולם הסמארטפונים. גם המחשבה כי בעבר הטלפון הנייד שימש אותנו רק להוצאת וקבלת שיחות, ומדי פעם גם שליחת הודעות שעלו כסף רב בהתאם למספר המילים בהודעה, הינה מחשבה שמרגישה כיום כמעט דמיונית ולא הגיונית.

בשל כל אותם חידושים ופיתוחים בתחום הטכנולוגי, ניתן לומר כי אנו יותר ויותר חשופים כלפי החברה ואנשים לא מוכרים. מכיוון שכיום כמעט הכול מתנהל באמצעות רשת האינטרנט, הכול הרבה יותר חשוף ופרוץ לכל אותם האקרים וגנבי מידע ברשת שמבצעים עבירות סייבר שנחשבות אסורות ופליליות.

מהן עבירות סייבר ומחשב

עבירות סייבר ומחשב נחשבות לעבירות פליליות הנעשות באמצעות המחשב או באמצעות רשת האינטרנט. עבירות הנעשות באמצעות המחשב נוגעות לחדירה לפרטיות האדם באמצעות המחשב שלו, בין אם לצרכי גניבת מידע, שימוש לא ראוי וחוקי בחומרים וקבצים הנמצאים במחשב ובין אם השתלת מידע או תוכנות העלולות לגרום לנזקים טכניים למחשב ועוד.

בתחום העבירות ברשת האינטרנט, ניתן לומר כי מדובר בעבירות רחבות ובעלי היקף רב, מכיוון שהן עושות שימוש ברשת שהיא מטבעה בעלת היקף רב, ולא רק למחשב פיזי המיועד לשימוש פרטי או עסקי. עבירות אלו נקראות עבירות סייבר, מכיוון שהן מבוצעות על ידי האקרים מרחבי העולם באמצעות רשת האינטרנט. בין העבירות הנפוצות ביותר בתחום הסייבר, ניתן למצוא גם את עבירות הסחיטה ברשת. במידה ונחשפת לעבירות ברשת ועבירות סייבר מומלץ להתייעץ עם עורך דין לעבירות סייבר שבקיא ברזי המקצוע.

סחיטה ברשת האינטרנט

סחיטה ברשת הינה עבירה פלילית בתחום הסייבר הקשורה לעבירת הונאה ומרמה של אדם פרטי, חברה, גוף ציבורי ועוד. עבירות אלו יכולות להיעשות באמצעות מגוון פעולות שהאקרים יכולים לבצע מרחוק באמצעות שימוש ברשת האינטרנט בלבד.

לדוגמה, שליחת מיילים מאיימים להפצת מידע כוזב על אדם פרטי, פגיעה ושיבוש של שרתים וחומרים רגישים השייכים לחברה, וגם סחיטה מינית. במקרים רבים של סחיטה מינית, האקר מבצע פעולות פליליות שונות בניגוד לחוק כמו חדירה לחומרים אישיים, גניבה של חומרים אלו או קבלה במרמה של חומרים אלו בעלי אופי מיני ואיומים להפצת החומרים לצורך סחיטה וקבלת דבר במרמה.

תפקידו של עורך דין לעבירות מחשב וסייבר

מכיוון שרשת האינטרנט היא נגישה לכולם, לצערנו היא גם חשופה מאוד להתנהגויות פליליות הנעשות ברשת על ידי עברייני סייבר ומחשבים. במקרים בהם נתקלתם בעבירת מחשב או סייבר הכוללת אחד או יותר מהדברים הבאים: גניבת מידע, חדירה לחומרים אישיים, השתלת תוכנות, איומים, סחיטה, סחיטה מינית, הונאה, קבלת דבר במרמה, זיוף או כל מעשה פלילי חמור אחר הקשור למחשב או לטלפון נייד, לרבות שימוש באימייל או באפליקציות כגון פייסבוק, וואטסאפ, אתרי היכרויות ועוד – מומלץ לפנות בהקדם אל מנשה רון עורך דין פלילי המומחה בטיפול בעבירות אלו. עו"ד פלילי מנשה רון יסייע לכם להתמודד בצורה הטובה ביותר עם העבירה שבוצעה נגדכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מסמך הסכם מכריע בין ספק והלקוח
חוזה ספק לקוח דוגמא הוא מסמך מכריע המתאר את ההסכם...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
לשון הרע בפייסבוק
משרד עורכי דין – שנותן לכם שירות במגוון תחומי חיים
ליווי של עורך דין מקצועי יכול לעזור לכם בכל מיני...
מגוון רחב של מוצרים בדפוס דיגיטלי איכותי
מגוון רחב של מוצרים בדפוס דיגיטלי איכותי
אמצעי ההדפסה כיום הם מתקדמים מאי פעם. טכנולוגיות הדפסה חדשות...
איך רושמים פטנט בליווי עורך דין פטנטים - המדריך המלא
איך רושמים פטנט בליווי עורך דין פטנטים - המדריך המלא
אחת מהפסגות שכל יוזם, מפתח, ממציא, שואף להגיע אליה היא,...
זכויות יוצרים בישראל - דעו את זכויות היוצרים שמגיעות לכם
זכויות יוצרים בישראל - דעו את זכויות היוצרים שמגיעות לכם
אחד הדיונים המשמעותיים ביותר בתחום האומנות והיצירה, בכל היבט שהוא,...
עורך דין לעבירות מחשב וסייבר
עורך דין לעבירות מחשב וסייבר
העידן הטכנולוגי בו אנו חיים מעניק לנו מגוון של יתרונות...
הסכם לפיתוח אפליקציה
הסכם לפיתוח אפליקציה
בעולם שבו כולם חולמים לעשות אקזיט, וכל ילד מכיר מונחים...
עבירות מחשב וסייבר – פשעים מתוך המסך
עבירות מחשב וסייבר – פשעים מתוך המסך
רבים יעידו כי המהפכה הטכנולוגית ברובה עשתה רק טוב. לצד...
דילוג לתוכן