מסמכים משפטיים ליזמים המתחילים בלחיצת כפתור

מסמכים משפטיים ליזמים המתחילים בלחיצת כפתור

יזמים אשר מעוניינים בפיתוח מוצר, צריכים, לדעת שמלבד כל התהליך הנוגע לפיתוח הרעיון או המוצר, עליו להתוודע היטב גם להיבט המשפטי הכרוך בהקמת סטרטאפ ופיתוח מוצרים. יזם אשר לא שם דגש על ההיבט המשפטי, עלול למצוא את עצמו מסובך מבחינה משפטית. ההליך המשפטי הכרוך בהקמת סטרטאפ, מצריך בין היתר מסמכים משפטיים שונים שכל על יזם למלא במהלך הדרך. בעוד שבעבר השגת כלל המסמכים המשפטיים הרלוונטיים להליך זה הייתה תהליך מורכב וסבוך, הרי שכיום כל יזם מתחיל יכול למצוא את המסמכים המשפטיים הנדרשים לו, ולהשיג אותם בלחיצת כפתור.

האם יזם מתחיל יכול להסתדר ללא ייעוץ משפטי?

לא מעט יזמים מתחילים אינם יודעים עד כמה באמת חשוב הייעוץ המשפטי בתהליך פיתוח מוצרים. ניתן לומר שמבחינה עסקית, כל יזם יכול להקים מיזם, ואף לקדם אותו, ללא שום ליווי משפטי מקצועי. אולם, חשוב מאוד שכל יזם ידע שחלק מהטעויות הנפוצות, המהותיות ביותר עלולות להתרחש דווקא בשלבים הראשונים הנוגעים להקמת המיזם, ולכן, מאוד חשוב לקבל ייעוץ משפטי לפני השלבים האחרים. כך לדוגמא: לא מעט יזמים מתחילים לעבוד על המיזם שלהם, כאשר במקביל הם עובדים במקום עבודה כזה או אחר. אין כל בעיה בעבודה במקביל, אולם ישנם מקרים בהם חוזה ההעסקה של מקום העבודה איננו מתיר לעבוד במקביל על פיתוח הרעיון, ואלו פרטים שיש לתת עליהם את הדעת. מקרה שבו יזם עוסק בכל זאת בפיתוח המיזם למרות חוזה כזה או אחר, יכול לסכן את מעמד הבעלות שלו במיזם החדש. כמו כן, כאשר היזם מקבל שירותים מגורם חיצוני כגון חברת פיתוח כלשהי, הרי שחשוב מאוד להגיע להסדר מסודר וחתום בנוגע לזכויות של כל צד במיזם.

מסמכים משפטיים להורדה

כאמור, ייעוץ משפטי וחתימה על מסמכים משפטיים רלוונטיים, הם דבר חשוב מאוד עבור כל יזם. בעוד שבעבר על מנת להשיג את המסמכים הרלוונטיים היה צורך לגשת לעורך דין, הרי שכיום ניתן להוריד את המסמכים המשפטיים הרלוונטיים מהרשת, ולעשות בהם שימוש. אחד המסמכים הרלוונטיים ביותר עבור מיזמים חדשים בתחילת דרכם הוא מסמך הקרוי: מסמך NDA. מדובר על מסמך המאפשר לשמור את סודיות המיזם בתחילת דרכו, על מנת שלא כל צד שנכנס לסייע יכיר את היסודות החשובים ויוכל לעשות בהם שימוש לצרכים שלו מחוץ למיזם.  ניתן לקרוא למסמך הזה גם: "הסכם סודיות". מדובר על מסמך חשוב מאוד עבור כל יזם בתחילת דרכו, שכן ידוע שיזמי סטרטאפ פגיעים מאוד דווקא בשלבים הראשונים של פיתוח הסטארט אפ. גילוי סודות מסחריים בשלבים הראשונים של פיתוח המיזם, עלול לפגום בו משמעותית. לכן, מסמך NDA הוא מסמך שמהווה חוזה משפטי לכל דבר ועניין, הנחתם בין שני הצדדים במטרה להסדיר את חשיפת המידע.

כאמור, בעוד שבעבר על מנת לקבל את המסמכים המשפטיים הנדרשים בתהליך הקמת מיזם, היזם היה נדרש לגשת אל עורך דין המתמחה בתחום, לקבל ממנו את הטפסים ולשלם על כך בהתאם, הרי שכיום כל שיש לעשות זה פשוט לבחור במקום אמין ומקצועי,  בו ניתן למצוא מסמך NDA להורדה, ועוד מגוון מסמכים הניתנים לשימוש. במקורות טובים ומקצועיים תוכלו למצוא מגוון מסמכים משפטיים חשובים ביותר לשימוש עבור כל יזם, החל מהשלבים הראשוניים של הקמת המיזם שלו ולאורך כל הדרך.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
דילוג לתוכן