כשלקוח נכנס למשרד עורכי דין, הוא רוצה להרגיש שזה משרד רציני, יסודי, משרד שלוקח את עצמו ואת הלקוחות שלו ברצינות הדרושה, לא משנה מה סוג העבודה שאנשי המשרד נשכרים לעשות עבורם.
היכולת להסתכל על משרד עורכי דין בצורה רצינית, באה לידי ביטוי לא רק מאופי העובדים במקום או מהיכולות המקצועיות שלהם, אלא גם מהאופן בו המשרד מעוצב. משרד עורכי דין איננו דומה למשרדים אחרים. הוא אמור לייצג רצינות, חשיבות, יוקרה, סדר. כל מי שנכנס אליו צריך להרגיש שהוא אכן להגיע למשרד של עורכי דין, בין אם מדובר בתחום פלילי או בתחום אחר.
לכן עיצוב משרד עורכי דין איננו דומה לעיצוב של משרדים אחרים. סביר להניח שאם ניקח למשרד של עורך דין בתחום מסוים, הוא יהיה שונה לגמרי מעיצוב של משרד פרסום או עיצוב של בעל מקצוע בתחום אחר. במובנים מסוימים, בדומה לרואי חשבון או רופאים, אזי שהמשרד יהיה מעוצב בצורה הרבה יותר "קלאסית", יותר שמרנית, מה שנהוג להגדיר יותר מעונב ופחות משוחרר.
חשיבות עבור העיצוב עבור העובדים במקום
באופן טבעי, עיצוב משרד עורכי דין משרת לא רק את הלקוחות שנכנסים אליו או את המוניטין של המשרד, אלא גם את העובדים אשר מבלים בו ימים ולילות בעבודה קשה. המשרד אמור להיות מעוצב באופן כזה שהם יוכלו לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר, וסביבת העבודה תאפשר להם לייצר את התפוקה שמצפים לקבל מהם.
לכן כשבוחנים טיפים לעיצוב משרד עורכי דין, כפי שנעשה בחלק הבא, צריך להתייחס לא רק לחזות ולסגנון, אלא גם לתכנון של המקום, זאת בשביל לייצר סביבת עבודה נוחה ונעימה לכלל העובדים במקום ובפרט לעורכי הדין.
טיפים לעיצוב נכון
טיפ ראשון – חשוב לייצר מרווח במשרד, על מנת שיהיה קל לייצר סביבת עבודה נעימה ויעילה.
טיפ שני –יש לתכנן את העיצוב על פי כמות העובדים וכן על פי סוג וכמות הרהיטים בהם מבקשים להשתמש.
טיפ שלישי – הצבעים במקום צריכים להיות סולידיים, מתאימים למשרד עורך דין, בין אם הוא גדול או קטן.
טיפ רביעי – על מנת לחסוך בעלויות, אפשר להשתמש באמצעים שונים בשביל להפיק תועלת מתאורה טבעית.
טיפ חמישי – בשביל לייצר "יוקרה" מוטב להתקין פרקט או להשתמש בשטיחים מקיר לקיר, שטיחים מעוצבים וייחודים.
טיפ שישי – יש לקשט את הקירות בתמונות וציורים ייחודים, שייצרו אווירה מיוחדת במקום.
טיפ שביעי – חשוב לתכנן את המקום על פי צורת החלוקה של העובדים במשרדים, באופן שיהיה להם נוח לעבוד ביחד.
טיפ שמיני – המשרד צריך לכלול חדר המתנה ללקוחות אשר יספק אווירה נעימה ומרגיעה.
טיפ תשיעי – יש לייצר חלוקה בין המשרדים של עורכי הדין, לבין החללים בהם נשמרים חומרים ישנים, ספרים ודברים אחרים שמשמשים את עובדי המשרד.
טיפ עשירי – לייצר הפרדה טבעית בין עורכי דין לעוזרים ואנשי מקצוע אחרים, ובכל זאת לייצר קשר ביניהם.
טיפ אחד עשרה – העיצוב צריך להתאים לקונספט של המשרד ולהתבסס על זרימה טבעית בכל החללים במבנה.