כיצד מתבצע הליך אימוץ ומה תפקידו של העו"ד בתהליך?

כיצד מתבצע הליך אימוץ ומה תפקידו של העו"ד בתהליך?
קרדיט: פורטל עורכי דין

מדינת ישראל מסדירה את נושא אימוץ הילדים באופן חוקי, מתוקף היותה כמובן מדינת חוק. הסדרים אלו כוללים מורכבויות משפטיות שונות, בשל הרגישות האדירה המאפיינת את הנושא. אם מסיבה כלשהי אדם או זוג מחליטים לקחת על עצמם את המשימה להעניק חיים חדשים לנפש צעירה, יהיה עליהם לעמוד בפני המערכת המשפטית. כדי לצלוח את האתגר, כדאי למצוא עורך דין לענייני משפחה שמכיר היטב את התחום, שיוכיח שאתם מוכנים, מזומנים ומתאימים להפוך להורים.

לעבור את שלבי האימוץ עם עורך דין לענייני משפחה מקצועי

בסופו של דבר, תהליך האימוץ עוסק בבני אדם, קטינים בדרך כלל. מסיבה זו, יש סדר ברור ומובן של תהליך האימוץ, המורכב משני שלבים בדרך כלל. עורך דין לענייני משפחה שבקיא ומקצועי בעבודתו, ידאג לא לדלג על אף שלב:

  • הוצאת הילד מהבית – השלב הראשון בתהליך עוסק בהוצאת הילד מביתו במקרים בהם נמסר לאימוץ, חלילה אם הוריו נפטרו, ועוד. בשלב זה בית המשפט לענייני משפחה יגדיר את הקטין כ"בר אימוץ" והחל מרגע זה, יחל השלב הבא בתהליך.
  • משפחת אומנה – לאחר שהקטין מוגדר 'בר אימוץ', יועבר למשפחת אומנה או לתקופת מבחן כדי לבחון האם משפחה זו ראויה לאמץ אותו, ועוד. במידה וקיימת משפחה מאמצת לאחר תקופת הביניים, יינתן לה על ידי בית המשפט 'צו אימוץ' כשבראש מעיניו של בית המשפט נמצאת כמובן טובת הילד.
  • אימוץ – החל מהרגע בו ניתן צו האימוץ, ההורים המאמצים של הילד הופכים באופן רשמי להוריו, והילד הופך לחלק בלתי נפרד מהמשפחה שעד לרגע זה הייתה משפחה במבחן.

תהליך רגיש ומורכב ברמה יוצאת דופן

בישראל, דיני האימוץ מורכבים מאוד ומלאים בסעיפים רגישים, שכן מדובר בתהליך הפרדה של ילדים ממשפחתם הביולוגית והעברתם למשפחה אחרת. האמונה שהמעבר ייטיב עם הילדים מלווה את כל הנוגעים בדבר – המשפחה המאמצת העתידית, הגורמים הסוציאליים והמשפטיים וכמובן, הילד עצמו. עורך דין לענייני משפחה לא יוכל לחזות את תוצאות התהליך, אך יעשה הכל בכדי לוודא שמרשיו יוכלו להגשים את החלום ולהעניק לנפש בישראל בית חם ואוהב, כפי שמגיע לכל אדם באופן בסיסי.

דיני האימוץ כאן מורכבים ביותר, כך שהמשמעות היא שהורים המבקשים לאמץ יעברו תהליכים מסובכים מאוד שתפקידם להבטיח את שלומו של הילד ואת טיב המשפחה שעתידה לקבל אותו אליה. אם גם אתם מעוניינים להיכנס לאחד התהליכים המסובכים בישראל, שבסופו תקבלו למשפחתכם ילד או ילדה שזקוקים לכם – זה הזמן למצוא עורך דין לענייני משפחה שיכווין אתכם, ילמד אתכם מה עליכם לעשות וכיצד להגשים את החלום להפוך להורים, ועל הדרך לעשות את אחד המעשים היפים ביותר האפשריים לאנושות.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
עו"ד נזקי גוף
נפגעתם במהלך תאונה ואינכם יודעים אל מי עליכם לפנות? אתם...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין לשון הרע?
בחיי היומיום רוב האנשים לא חושבים על כך ששמם הטוב...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
התפטרות בשל נישואין או גירושין – פיצויי פיטורין
על פי חוק, אין אפשרות להתפטר ולקבל כספי פיצויים למעט...
מתי צריך עו"ד פלילי
כל מי שמואשם בעבירה פלילית, מן הסתם חשוב שיצטייד בהקדם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל היתרונות בהעסקת מומחים זרים
הטכנולוגיה, העִיּוּר, התיעוש והמודרניזציה הגלובלית, שברו את החומות שהגבילו עובדים...
עריכת הסכם גירושין בכרמיאל
הסכם פשרה בנישואין הוא חוזה גירושין המפצל את הרכוש וההתחייבויות שבבעלות בני...
פנייה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים תוכל לשנות את התמונה לטובתכם
כשאדם עובר תאונה חלילה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות...
דילוג לתוכן