הכול על פי חוק: כל מה שצריך לדעת על הדרכון הפורטוגלי?

הכול על פי חוק: כל מה שצריך לדעת על הדרכון הפורטוגלי?
קרדיט PIXABAY

בשנים האחרונות המודעות הציבורית לגבי הדרכון הפורטוגלי עלתה באופן משמעותי, כל זאת בזכות אלפי ישראלים אשר כבר עכשיו מחזיקים בדרכון נחשק המאפשר לקבל שורה ארוכה של יתרונות. למעשה, קבלת דרכון אירופי זר מהווה ללא ספק את כרטיס הכניסה לעבר פתיחה של דף חדש – הן מבחינת תעסוקה והן מבחינת לימודים ורווחה, ועל כן הדרכון הפורטוגלי נחשב לדרכון מבוקש מאוד. ביחס למדינות אחרות באירופה, ממשלת פורטוגל הצליחה להעביר בהחלטה תקדימית הצעת חוק המאפשרת ליהודים שמוכיחים כי הם צאצאים של אנוסי ספרד ופורטוגל לקבל דרכון, בהליך מקל וללא צורך בהוכחת זכאות בדמות מגורים או היכרות עם השפה.

כאשר לוקחים בחשבון כי ע\"פ הערכות מאות אלפי ישראלים הם צאצאים של האנוסים, מדובר בהזדמנות יוצאת דופן שמומלץ לנצל כבר עכשיו, כל זאת מתוך מטרה ליצור תמהיל מבוקר שבמסגרתו תוכלו לקבל את הדרכון המעניק לישראלים שורה ארוכה של יתרונות כמו כניסה לארה\"ב ואוסטרליה ללא צורך בוויזה, עבודה ומגורים בפורטוגל, מעבר חופשי בין מדינות האיחוד האירופי ועוד. אולם, לפני שאתם ממהרים להגיש את הבקשה בהתאם לתיקון המאפשר קבלת דרכון למגורשי ספרד ופורטוגל, להלן מספר דגשים אותם צריך לדעת לפני שיוצאים לדרך.

הוצאת דרכון פורטוגלי – כל מה שצריך לדעת

על מנת לקבל את הדרכון הפורטוגלי נדרש לעבור מספר שלבים. השלב הראשון הוא בדיקה של שם המשפחה ברשומות של הקהילה היהודית בפורטוגל, כדי אישור ראשוני להגשת הבקשה לרשויות. זה הזמן להסביר כי ממשלת פורטוגל העניקה במסגרת התיקון לחוק סמכויות נרחבות לקהילה היהודית בשביל ליצור מערך מוסדר של אישור הבקשה הראשונית ולאחריה המשך התהליך אל מול הרשויות. את הבדיקה של שם המשפחה אפשר לבצע באופן עצמאי או בליווי של עורך דין המתמחה בתחום, כדי להתחיל בהליך הבירוקרטי שבמסגרתו נדרש לשלוח מסמכים הכוללים, בין היתר, תעודת זהות, צילום דרכון, תעודת יושר, אילן יוחסין ועוד. חשוב לציין כי כלל המסמכים הללו צריכים להיות מתורגמים וחתומים ע\"י עורך דין נוטריון. בשל כך, ההמלצה שלנו היא לעבוד עם חברה מקצועית המעסיקה גם עורך דין שיכול לסייע לכם בכל שלב, כדי להימנע מעיכוב מיותר שעשוי להוביל למצב שבו הגשת הבקשה תידחה או תיפסל בעקבות מילוי לא נכון של הטפסים או מעקב שצריך לבצע לכל אורך התהליך אל מול הרשויות. זמן קבלת הדרכון עומד נכון להיום על בין שנה וחצי לשנתיים, אולם בעקבות העומס המוטל על הקהילה היהודית הזמן לקבלת האישור הראשוני וכן המשך התהליך עשוי להתארך. על כן, רצוי שלא להמתין ולהתחיל את ההליך כבר עכשיו, כך שגם אתם תוכלו להצטרף לאלפי ישראלים שכבר עכשיו מחזיקים בדרכון.

תנאי סף להוצאת דרכון פורטוגלי

שימו לב כי במסגרת התיקון לחוק, ממשלת פורטוגל החליטה לקבוע תנאי סף הכוללים, בין היתר, תעודת יושר שמעידה כי אין עבר פלילי, בגירים מעל גיל 18 וכן יהודים. בנוסף, תנאי סף משמעותי כולל את אישור הקהילה היהודית. כמו כן, בני ובנות זוג של ישראלים שמקבלים את הדרכון יכולים גם הם להגיש בקשה, בתנאי כי מדובר בזוג שנשוי לפחות שלוש שנים. גם ילדים של זכאים לדרכון יכולים להגיש את הבקשה לקבלת דרכון. על מנת לעמוד בתנאי הסף כמו גם לסיים את ההליך בצורה הטובה ביותר, רצוי לאתר חברה בעלת ניסיון אשר תדע ללוות אתכם לכל אורך הדרך – עד לקבלת הדרכון.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
עו"ד נזקי גוף
נפגעתם במהלך תאונה ואינכם יודעים אל מי עליכם לפנות? אתם...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין לשון הרע?
בחיי היומיום רוב האנשים לא חושבים על כך ששמם הטוב...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
התפטרות בשל נישואין או גירושין – פיצויי פיטורין
על פי חוק, אין אפשרות להתפטר ולקבל כספי פיצויים למעט...
מתי צריך עו"ד פלילי
כל מי שמואשם בעבירה פלילית, מן הסתם חשוב שיצטייד בהקדם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל היתרונות בהעסקת מומחים זרים
הטכנולוגיה, העִיּוּר, התיעוש והמודרניזציה הגלובלית, שברו את החומות שהגבילו עובדים...
עריכת הסכם גירושין בכרמיאל
הסכם פשרה בנישואין הוא חוזה גירושין המפצל את הרכוש וההתחייבויות שבבעלות בני...
פנייה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים תוכל לשנות את התמונה לטובתכם
כשאדם עובר תאונה חלילה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות...
דילוג לתוכן