פתאום באמצע החיים – מתמודדים עם חובות ארנונה

פתאום באמצע החיים – מתמודדים עם חובות ארנונה

נישומים רבים מצאו את עצמם מקבלים דרישה לתשלום חוב ארנונה. בין אם חוב זה מגיע כתוצאה מסיבה זו או אחרת, רגע לפני שאתם רצים לשלם את כל החוב ואת הריביות, חשוב להבין כי דרישות אלו אינן גזירה משמיים ויש לבדוק אם לא חל במקרה שלכם התיישנות על תשלום הארנונה. לשם קבלת מידע וייעוץ משפטי מקצועי, צרו קשר עם צוות משרד עורכי הדין סמי בלטר.

מנסים לגבות חובות

לרשויות המקומיות בשנים האחרונות יש לא מעט דרכים יצירתיות להעשיר את קופת הרשות בכספי מיסים. אחת מהשיטות המוכרות הוא הוצאת הוראות תשלום בהפתעה על חובות ישנים לכאורה לעירייה. תושבים רבים מוצאים ביום בהיר אחד, דרישות תשלום על סך סכומי עתק, כאשר לא תמיד ברור להם מדוע הם צריכים לשלם. אם אתם עומדים בפני מצב כזה, כדאי לפנות לעזרתו של עורך דין ארנונה אשר מכיר את כל פרטי החוק ויכול לשנות את התמונה מבחינתכם. למשל, על ידי בחינת חוק התיישנות שיכול לחול על החוב.

גביה על פי החוק

על פי פסיקת בית המשפט העליון, גם חובות לרשויות מקומיות עומדים תחת חוק ההתיישנות. התיישנות חוב ארנונה משמעותה שעירייה לא תוכל לגבות תשלום על חוב כספי בעל וותק של למעלה משבע שנים ממועד ההיווצרות שלו. אם במהלך התקופה העירייה לא נקטה בהליכי גביה מנהליים אקטיביים ממשיים ברצף לאורך השנים באופן שיש בו בכדי לעצור את מרוץ ההתיישנות, ניתן לטעון להתיישנותו וכתוצאה מכך לביטולו המוחלט.

משלמים על כל שינוי

סוג נוסף של דרישות חוב מהרשויות העירוניות יכול להגיע בדמות דמי השבחה. מס זה נדרש מכל בעל נכס אשר ביצע שינוי שמכוחות להעלות את ערך הנכס. עלייה בשווי המקרקעין יכול לבוא לידי ביטוי על ידי הגדלת שטח הנכס, שינוי בשימוש בנכס או כל פעילות חורגת שניתן לה היתר. מס השבחה מוטל על ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה, לאחר שזו אשרה את תכניות המבנה החדשות. אולם, גם לאחר הקביעה יש מקום לבקש ערעור על מנת להפחית בתשלום המס. בחינה שנייה של התוכניות, לצד טיעונים מספקים של המערער יכולים בהחלט להשפיע על התשלום ולהפחית אותו משמעותית.

צוות משרד עורכי הדין סמי בלטר מלווה כל בעל נכס בעת הגשת ערר לרשות המקומית. אנו בודקים את האפשרות להימנע מתשלום על חובות ישנים, או להפחית תשלום מיסים על ידי בחינת החוק בצורה מדויקת ומיומנת, ומתן נימוקים משפטיים קבילים. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם הצוות התקשרו לטלפון 052-8853740.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
משפחה אינה מובנת מאליה בבית המשפט
סיפורי סכסוכים משפחתיים שפורצים לתקשורת מגלים לנו המון על טבען...
הצהרת נגישות
מעודכן ליום 26/07/2023 אנחנו בלאוס מדיה מחויבים ופועלים למען קידום הנגישות...
מה תפקידו של עורך דין ביטוח לאומי?
אחד המוסדות החשובים בחיינו, הוא המוסד לביטוח לאומי. מדי חודש...
דרכון רומני
הוצאת דרכון רומני
רומניה היא אחת מהמדינות המרתקות ביותר באירופה ובעולם בכלל. עם...
השפעות המצוקה הכלכלית על זוגות נשואים בדת
השפעות המצוקה הכלכלית על זוגות נשואים בדת
הקושי הכלכלי של התקופה האחרונה אינו פוסח על שום מגזר...
נוטריון מול עורך דין
נוטריון מול עורך דין
אם היה מדובר בחידה לוגית היא הייתה מתחילה בכך שכל...
ייצוג משפטי לענייני תעבורה
ייצוג משפטי לענייני תעבורה
רבים הם האנשים אשר עשויים להזדקק לשירותיו של עו"ד לענייני...
פתאום באמצע החיים – מתמודדים עם חובות ארנונה
פתאום באמצע החיים – מתמודדים עם חובות ארנונה
נישומים רבים מצאו את עצמם מקבלים דרישה לתשלום חוב ארנונה....
על זכויות נחקרים וחשודים בעת החקירה
כאשר עולה חשד לקיום עבירה פלילית, המשטרה מחויבת לפתוח בחקירה,...
דילוג לתוכן