חוזה שכירות סטנדרטי: קווים לדמותו

חוזה שכירות סטנדרטי: קווים לדמותו
תמונות DEPOSITPHOTOS

חוזה שכירות סטנדרטי הוא חוזה השכירות הנפוץ ביותר בקרב שוכרים רבים בישראל. החוזה יעסוק בדברים המובנים מאליו לגבי נזקי הנכס, לגבי השהות ועוד. חוזה שכירות סטנדרטי אכן מספק מבחינה משפטית, אבל האם הוא באמת מכסה את השוכר והמשכיר בצורה מושלמת?

זהירות מוקשים לפניך

אמנם חוזה שכירות סטנדרטי הוא החוזה הנפוץ ביותר בישראל, וקיימות אינספור דירות שפועלות לפי החוזה הזה. אבל אף פעם אסור להסתמך על הנס. החוזה נשאר אותו חוזה, אך בכל מקום בעל הדירה או המשכיר משתנים. אסור אף פעם להסתמך על הנחמדות של אלו שאנו לוחצים להם ידיים (רע ככל שזה נשמע), כי כאשר זה מגיע לענייני כספים ופיצויים, אף אחד לא רוצה להיות המפסיד. לפני שאתם חותמים על חוזה שכירות סטנדרטי עליכם לעבור עליו בצורה קפדנית ולוודא שכל סעיף מכסה אתכם כמו שצריך. לפניכם כמה סעיפים שיש לתת דגש עליהם:

סעיף התשלום

מה כל כך מסובך בסעיף התשלום? תתפלאו אבל שמענו על לא מעט מקרים בהם השוכר לא ציין שמדובר על תשלום בדולרים, ועל פי חוק אין שום בעיה בכך. הבעיה בכך היא ששער הדולר עשוי לעלות במפתיע, ולאחר שחתמתם על החוזה, זהו התשלום איתו אתם צריכים להסתדר. כמובן שזה גם יכול לעבוד הפוך ותוכלו להרוויח מזה. אם אתם אוהבים סכנות… מי אנחנו שנעצור אתכם?

פינוי מיידי

אף אחד לא רוצה לקום בוקר אחד ולמצוא את עצמו מחוץ לדירה שלו. במקרה הטוב תחזרו לבית של ההורים, במקרה הרע תצטרכו לשלם על מלון או למצוא את עצמכם על הספסל הציבורי. במקרים של הפרה יסודית של הסכם השכירות יש חוזים המכניסים בתוכם את הסעיף הבא: "כל הפרה יסודית של הסכם זה תאפשר למשכיר לבטל מיידית את ההסכם". אם נאמר את האמת זה לא נשמע כזה רע בקריאה ראשונה כשאין לכם מושג לגבי מה זה אומר למעשה, אבל פחות או יותר נכון לעכשיו יש לשוכר את האפשרות להוציא אתכם מהבית אחרי הפרת ההסכם במיידי.

מי אתה?

הסעיף הראשון שיופיע בחוזה שכירות סטנדרטי יהיה לרוב סעיף בעל הכנס. זהו סעיף המעיד שאכן הכנס שייך לאותו אדם והוא מאפשר לכם להתגורר בדירתו. אפשר לראות שזה הסעיף הכי לא מזיק שקיים בחוזה. אבל דווקא כאן יש את התקלות הרבות ביותר. כדי להימנע מאותן תקלות יש לוודא שהאם שעומד מולכם הוא האדם המופיע בחוזה מבחינת תעודת הזהות והשם המלא – ככה תבטיחו שאותו אדם לא יעלם לכם אחרי חודשיים. 

הלחצנו אתכם?

אם אתם לחוצים סימן שאכפת לכם, ואם אכפת לכם סימן שפעם הבאה אתם תגיעו הרבה יותר מוכנים. עולם השכירויות הוא עולם מבוקש או פרוץ, ולכן יש תמיד להיעזר באיש מקצוע שיהיה לרשותכם במעמד חתימת החוזה.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הליך פשיטת רגל- ההזדמנות להתחיל מחדש
פשיטת רגל נתפסת כמצב של ייאוש מוחלט. אמנם אף אחד...
קונים דירה? בחרו לכם עוד היום עו"ד שמומחה בתחום
עבור רוב האנשים שחיים בישראל רכישת דירה זה לא עניין...
מיסוי ירושת משק חקלאי
ירושת משק חקלאי
ברמה העקרונית משק חקלאי אינו חלק מעיזבון ולכן יש לעיין...
תפקידיו של עורך דין ליקויי בנייה
עורך דין ליקויי בנייה הוא עורך דין שמתמחה בעניינים הנוגעים...
עורך דין מיסוי מקרקעין
מדוע חשוב להיות מיוצגים על ידי עורך דין מטעמכם בעסקאות נדל"ן?
הבחירה בעורך דין בתחום המקרקעין היא בעלת חשיבות עליונה בכל...
מהרכישה ועד הפרישה – קח לך פרקליט
עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בטיפול בעניינים משפטיים...
למה ירושה של חקלאי היא הרבה יותר מסובכת
כמו כל הורה, גם אלו החיים במושב חקלאי מעוניינים להעביר...
עורך דין ליקוי בניה
פתרון מחלוקות וסכסוכים – בדרך הכי מקצועית שיש
ישוב סיכסוך ‏היא מיומנות משפטית מורכבת מאוד, ‏אשר דורשת מגוון...
שירותים הכרחיים בעת רכישת נכסים
רכישת נכס באזור הדרום חייבת להיות מלווה על ידי אדם...
לרכוש ולהשכיר בצורה נכונה
אחד הדברים היותר חשובים בהשכרת דירות, רכישתם ואופן ההתנהלות עם...
דילוג לתוכן