עשה ואל תעשה בעת חקירת מס

עשה ואל תעשה בעת חקירת מס

המעמד של חקירת מס הוא מעמד מלחיץ לכל הדעות. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו נחקר על ידי רשות המיסים, אבל במידה וזומנתם לחקירת מס חשוב שתדעו לקראת מה אתם הולכים וכיצד לתפקד בזמן אמת. מה לומר לחוקרים ועם מי להתייעץ על מנת לשפר את הסיכויים לצלוח את החקירה בשלום?

הכינותי מראש

בשלב הראשון חשוב שתבינו מה הבסיס לחקירה ומהן האשמות שעומדות נגדכם כדי שתדעו לתכנן את צעדיכם ולבחור אסטרטגיה להתמודדות עם החקירה. מרבית החקירות מתמקדות בהפקת חשבוניות פיקטיביות, ניכוי לא תקין של תשומות או שימוש בכסף שחור ואי דיווח על הכנסות.

לפני שניגשתם לחקירה, עליכם להצטייד בכל הוכחות האפשריות – הכינו את כל החומרים המבוקשים, ראיות ועדויות שתומכות בכם, מחשבוניות ועד תיעוד עסקאות. כמו למשל, פנקסי צ'קים, דוחות של כרטיסי אשראי, דוחות מע"מ, הצהרת הון, תלושי שכר. היו יסודיים בעבודתכם כמו שרשות המיסים יסודית בעבודתה.

שימו לב שיש להגיב במסגרת פרק הזמן שהוגדר עבורכם ולא למתוח את הסבלנות של חוקרי רשות המס. האינטרס שלכם הוא לקדם את החקירה מהר ככל שניתן כדי לסיים את האפיזודה הלא נעימה הזו ולהמשיך הלאה בחיים.

כנות היא שם המשחק

הימנעו מהשמדת או שינוי ראיות – הליך שיכול להוביל לעונשים חמורים יותר על שיבוש החקירה. ספרו את האמת כי לרשות המיסים יש כלים מתקדמים לאתר אינפורמציה ולהצליב מקורות מידע. הימנעות משאלות קשות לא תקצר את החקירה היא רק תאריך ותסבך אותה ועדיף להגיע מוכנים ורגועים כולל תשובות מוכנות מראש לשאלות מורכבות.

רשות המיסים מחפשת שיתוף פעולה וחשוב שתשתפו פעולה (לאחר שהתייעצתם עם עורך דין והוא המליץ לכם אילו פרטים לחשוף). דבקו בגרסה שלכם בעקביות ומבלי לשנות אפילו אם מופעל עליכם לחץ מכוון מצד החוקרים.

היזהרו שלא לחתום על הודאה באשמה או דו"ח כלשהו מבלי שקראתם אותו לעומק או שלחתם אותו לעו"ד מיסים לחוות דעת מקצועית. בדקו את כל האפשרויות שיש לכם כעת שאתם עומדים לחקירת מס. האם למשל, אכן בצעתם עבירה ואם כן באיזה סוג עבירה מדובר – עבירת מס טכנית, שהיא תוצר של טעות שנעשתה בתום לב והעונש עליה הוא קנס מנהלי עד מאסר של שנתיים או עבירת מס מהותית, שבוצעה בזדון והעונש עליה חמור יותר – קנסות כבדים ומאסר בפועל שעשוי להגיע גם ל-7 שנות מאסר.

לא נחקרים בלי עו"ד מיסים

בדקו מה הזכויות שלכם בחקירת המס – עליכם לקבל מידע אודות החשדות  וכן לשמור על שתיקה אם אתם או עורך הדין סבורים שזו האסטרטגיה הנכונה. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שחקירות המס מתועדות, מוקלטות, מצולמות ולכן חשוב לברור בקפידה כל מילה כדי שלא תשתמש נגדכם בהמשך.

כדאי גם לשמור על דיסקרטיות ולערב בנושא רק אנשי מקצוע. מומלץ לפנות מראש לייעוץ מקצועי כמו עו"ד מיסים בועז ראובן שידע כיצד לפקח על התהליך, לתעד את החקירה ולהנחות בתקשורת עם רשות המיסים ולייצג את האינטרסים שלכם בהשגת הסכם פשרה והצגת הטיעונים בדרך המשכנעת ביותר. התקשרו עכשיו 054-7353577​.

חשוב להבין שבחקירת מס הפרזנטציה, הדרך שבה מוצג המקרה, בעלת השפעה רבה. יש להסביר את הרציונל, המניעים, השתלשלות העניינים כך שחוקרי המס יקבלו את התמונה המלאה בכל הנוגע לסיטואציה.

לסיום, התייחסו לחקירת מס במידת הרצינות הנדרשת וזכרו שעבירת מס היא עבירה פלילית לפי החוק הישראלי. ברגע שהחקירה גלויה, פירוש הדבר שנאסף חומר מספק כדי לפתוח בחקירה ולכן, השקיעו בעו"ד המתמחה בליווי בחקירות מס בשאיפה להגיע להסדר כספי הטוב ביותר.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
דילוג לתוכן