עורכי דין, אל תפלו ברשת!

עורכי דין, אל תפלו ברשת!

ההנחיות וההחלטות של ועדת הייעוץ לענייני פרסומת של לשכת עורכי הדין (להלן: “הכללים/כללי הפרסומת”) מחוללים מהפכה באפשרויות עורכי הדין לפרסם את עצמם. ברשת, בעיתונות הכתובה, במגזינים ובכתבי עת. אך הפעם נרצה לגעת ספציפית בתחום הפרסום בדיגיטל בכלל ובפורטלים בפרט. אם עד לפני זמן קצר עורכי הדין הוגבלו באפשרויות פרסום מוגבלות ומצומצמות, הרי שכיום לאור השינויים שחוללה ועדת האתיקה, נפתח עולם חדש של הזדמנויות ואפשרויות למנף את עצמם בעזרת פרסום שעיקרו כיום, כאמור ברשת.

עם זאת, גם בימינו ישנם עדיין כאלו אשר לא מודעים לכלל האופציות שיש לרשת לתת להם. כמו שאנו בקהילת המשפטנים יודעים, עריכת דין הוא תחום שלמדים תקופת חיים שלמה וגם זו לעתים אינה מספיקה. כך גם עולם הקידום באינטרנט וברשתות החברתיות, עולם המצריך ידע בתחומים רבים של אנשי מקצוע בעלי ניסיון, עולם שמתפתח מיום ליום.

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

כמו שלא סביר שנלך להתייעץ עם סוכן נסיעות כאשר נרצה לקנות רכב, כך גם על עסקים ובפרט עורכי דין להבין שעל מנת לפרסם נכון ברשת עליהם יהיה להיעזר באנשי מקצוע מנוסים בתחום הדיגיטל. בדברים אין כאמור לזלזל בבינת הקוראים, אדרבא, ישנם עורכי דין רבים שבקיאים בתחום ועושים חיל. אך לא לכולם הזיקה למחשב וכאמור, לרבים עדיין הפנקס, הקלסר והמחברת הם חבריו הנאמנים וחבל שכך, כי המהפכה בעיצומה.

עולם חדש נפלא

נביא כאן כמה הסברים קטנים על כמה שינויים גדולים…

מביטים ללקוחות בעיניים

נטפליקס, יו טיוב, סרטונים לצפייה ישירה ברשתות החברתיות, כולם מצביעים על המגמה ההולכת וגוברת, בו צוטטה הסטטיסטיקה של מגזין פורבס אשר צפתה כבר בשנה שעברה שבשנת 2019 – 80% מסך התעבורה ברשת תהיה באמצעות שימוש בווידאו. כיום הכלי השימושי ביותר הוא מאמרי וידאו מוקלטים המתעסקים בהתמחותם של עורכי הדין ולקוחות הממליצים עליהם ככלי פרסומי, כלי שעד העבר הקרוב לא היה נגיש לעורכי דין אשר החוקים החלים עליהם הגבילו אותם במספר קטן של אפשרויות, ביניהן פרסום במדורים משפטיים אפורים בעיתונים וכתבי עת וגם זאת רק במקומות שהוקצו לכך בלבד. הסרטון יוצר קרבה עם הלקוח הפוטנציאלי כי המסר הוא ישיר ואינו מסונן.

פראיירים לא מתים

במקרים רבים עורכי דין אשר אינם בקיאים מוציאים אלפי, אם לא עשרות אלפי שקלים על פרסום בזירה הדיגיטלית ואינם מגיעים אף לא לאחוז קטן מכמות הלקוחות הפוטנציאלים שלהם, בעוד שאחרים משקיעים סכומים נמוכים בהרבה אשר מביאים לתוצאות גבוהות משמעותית משתי סיבות:

אין פה קסמים, יש פה אלגוריתם! הפרסום ברשת נחלק לשני סוגים. הקידום הממומן והקידום האורגני. כמה מילים בקצרה על כל אחד מהם:

  • קידום ממומן:
    קידום ממומן הוא ערוץ השיווק באינטרנט בו נפרסם במטרה להגביר את התנועה הנכנסת לאתר ממנועי החיפוש. הקידום הממומן יכוון לתוצאות החיפוש הממומנות במנועי החיפוש.

יתרונו הוא הגעה לתוצאות הראשונות של מנועי החיפוש בהשקעה כספית, חשיפה גבוהה ללקוחות פוטנציאלים, מידיות בפרסום ואחוז גבוה יותר של כניסות לאתר. כמו כן, בסופו של יום המטרה היא לתכנן נכון את חילוק הכספים ולהביא כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים (לידים).

  • קידום אורגני:
    בקידום האורגני יש פחות שליטה על מעגלי הקישורים ללקוחות הפוטנציאלים אך הוא נותן יותר חשיפה מיתוגית ותדמיתית. הקידום האורגני נועד לטווח הארוך יותר ומצריך ביצוע של מספר פעולות על מנת לשפר את מיקומו של אתר בתוצאות של מנועי החיפוש בהתאם לביטוים הרלוונטיים ביותר הנשאלים על ידי קהל היעד של המפרסם. בעבודה נכונה ניתן יהיה להשיג מיקום בצמרת מנועי החיפוש אשר יניב תוצאות המצדיקות את ההשקעה בקידומו. יתרונותיו הם הרלוונטיות הגבוהה בנושאי החיפוש, חשיפה בעוד אתרים (offsite) והיקף החומר אשר ניתן להכניס בו, דבר חשוב ביותר בייחוד לעורכי דין המפרסמים מאמרים.

פורטלים, הכביש המהיר של הרשת

פורטל הוא אתר אינטרנט אשר מספק שער לאתרי אינטרנט אחרים ואלו ומאפשר לתחום את תחום החיפוש בו בהתאמה אישית למשתמשים. לדוגמא: חברה העוסקת בתחום הבניה הנזקקת ליעוץ של עורך דין בתחום המקרקעין – תעדיף לחפש בפורטל של עורכי דין קישורים לאתרים של מומחים בתחום. הכוח הגדול בפורטל הוא ה – טראפיק,  כמות תנועת הגולשים אל האתר וממנו, דבר הגורם לחשיפה גבוהה למפרסמים בו. לרוב, פורטל יופיע באופן אוטומטי בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל ויחסוך מהמפרסמים בו להוציא סכומים מיותרים של כסף.

כמה מילות סיכום וגמרנו

עוד לא התחלנו לגעת בקצה המזלג במושגים כגון ppc, חוויית משתמש (ux/ui), אופטימיזציות ושאר מונחים מקצועיים, כך שניתן להבין שהפוך ברשת והפוך בה – דכולא בה! כיום רבים המתיימרים להיות אנשי קידום אתרים אך לרובם הכשרה בסיסית. הבדל בין איש קידום מנוסה לאחר חסר ניסיון יוכל להיות ההבדל בין ההצלחה העסקית של עורך הדין לבין מה שמונע ממנה לקרות. אתם מוזמנים לפנות אל המומחים של פורטל עורכי דין לכל שאלה נוספת. הרכבת כבר יצאה מהתחנה אבל עוד יש לכם סיכוי לתפוס אותה בבנימינה.

*  המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

ט.ל.ח.

עורכי דין? מעוניינים לפרסם אצלנו? השאירו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם:

    מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
    עורך דין לענייני סכסוך שכנים
    עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
    אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
    כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
    הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
    עורך דין לענייני תעבורה
    עורך דין לענייני תעבורה
    תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
    מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
    כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
    בר עמית - גרפולוג
    כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
    שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
    בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
    מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
    שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
    בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
    פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
    איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
    עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
    לבחור בבריאות נכונה
      אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
    דילוג לתוכן