עורך דין נזיקין, מתי אנו זקוקים לו

עורך דין נזיקין, מתי אנו זקוקים לו
קרדיט freepik

אחת התביעות הנפוצות ביותר בתחום האזרחי, הן תביעות נזיקין. מדובר על תביעות מאוד שכיחות, בין היתר בגלל שהטווח שלהן הוא מאוד נרחב. אנחנו יכולים למצוא תביעות נזיקין במגוון תחומים, בין אם מדובר בתביעות רשלנות רפואית, תאונות, נזיקין של רכוש, ועוד.

באופן טבעי, כשאנחנו נתקלים בסיטואציה בה נגרם לנו נזק מצד גורם כזה או אחר, אדם פרטי, חברה, ארגון או רשות ציבורית, אזי שאנחנו נרצה לקבל פיצוי כספי שיגלם את מידת הנזק שספגנו. לכן, אנחנו נפנה אל עורך דין שיוכל לטפל במקרה עבורנו, לייצג אותנו מול הצד השני, בין אם זה במשא ומתן, הליך בוררות, גישור או הליך משפטי.

אנחנו נפנה לעורך דין נזיקין בשלב בו אנחנו מגלים שנגרם לנו נזק והצד השני מנסה להתנער ממנו, איננו מוכן לקבל אחריות על המעשה והנזק, או שהוא מוכן לקבל אך לא לשלם עליו כלל או לשלם סכום נמוך ממה שאנחנו מאמינים שמגיע לנו.

עורך דין נזיקין יכול לעזור לנו בדרכים שונות, כאשר באופן טבעי הדרך המקובלת ביותר היא בכל מה שקשור להליך המשפטי. בהנחה כמובן ואנחנו לא יכולים לפתור את המקרה לפני כן. יחד עם זאת, אנחנו נפנה לעורך דין נזיקין על מנת לוודא שאכן יש לנו קייס להגיש תביעה ולדרוש פיצוי על הנזק שנגרם לנו. ייתכן מאוד, שעל פי אופי המקרה אין לנו סיבה להגיש תביעה, מאחר והצד השני לא באמת אחראי על הנזק שנגרם לנו.

מתי נפנה אל עורך דין נזיקין וכיצד הוא יעזור לנו

תביעות נזיקין מתבססות על התפיסה שאדם מסוים ביצע פעולה, בין אם בכוונה ובין אם בתום לב, והיא גרמה נזק בגוף, נפש או רכוש, כסף או מוניטין לאדם אחר.  התביעות הנפוצות בתחום זה קשורות לרשלנות רפואית, אך אנחנו יכולים למצוא גם תביעות כנגד בעלי מקצוע שביצעו עבודות שגרמו לנזקים, תביעות עקב תאונות גרמו לנזק ברכוש או בגוף, וכן במקרים בהם אדם הפיץ מידע שלילי כלפי אדם אחר וגרם לו נזק אישי או עסקי.

עורך דין נזיקין אמור לטפל במקרים אלו, על ידי בחינה של המקרה, הוא יוודא שאכן הגורם שביצע את דבר העבירה פעל באופן לא סביר אשר גרם נזק, ובהתאם הוא יקבע מה יהיה הסכום הנכון לפיצוי עבור הנזק שנגרם. מאחורי דרישה זו צריכה להיות נימוק, מדוע זה הסכום ולא סכום אחר.

במידה ויוחלט לפנות להליך משפטי, אזי שעורך דין ישתמש בידע ובניסיון המקצועי שלו, וכן באנשי מקצוע בתחום אשר יבססו את טענת התביעה בדבר הנזק שנגרם והשפעתו על התובע. אם מדובר בתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית או הליך אחר של בעל מקצוע, אזי שהעדים המומחים יבססו את טענת התביעה שאכן הנתבע לא ביצע את עבודתו באופן מקצועי כמתבקש וכמצופה ממנו.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
הקמה של ארגון ללא כוונת רווח אם יש לכם רעיון טוב...
כל מה שצריך לדעת על הקמת עמותות ללא רווח או עם תהליך רישום חברה
הצעד הראשון בהקמת עמותה ללא מטרות הקמת עמותה ללא מטרות רווח...
מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש...
להתגבר על סיטואציות לא צפויות בעזרת עורך דין המתאים
החיים אינם צפויים ועם יציאה החוצה מהבית (ולמעשה גם בתוך...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
לקבל את המגיע לכם בעקבות תאונת דרכים
תאונות דרכים הן אירוע לא נעים בכלל, גם אם זו...
דילוג לתוכן