עורך דין לענייני אזרחויות נוספות

עורך דין לענייני אזרחויות נוספות

ישראלים רבים הגרו לישראל מארצות אירופה  השונות. לאורך השנים אפשרו להם מדינות שונות באירופה לקבל אזרחות המעניקה קבלת זכויות בדומה לכל אזרח שלהן. בשל היות מדינות אירופה השונות חברות באיחוד האירופאי הרי שקבלת האזרחות מביאה לכך שהזכויות הניתנות תקפות לכלל מדינות האיחוד והן טומנת בחובן יתרונות רבים מאוד. היא מאפשרת להתגורר ולעבוד ללמוד לימודים במוסדות להשכלה גבוהה במחירים ותנאים הנוחים לאין שיעור מאשר בישראל, זכאות לתנאים סוציאליים שונים, לרכוש נדל"ן ולבצע עסקים שונים, להיכנס למדינות שונות בעולם כולל ארצות הברית וקנדה ללא ויזה ועוד. כל אלו ואחרות הן הטבות קורצות, ומשום כך, ישראלים רבים מנצלים זכותם ופותחים בהליכים לקבלת האזרחות.

למה הישראלים זכאים לאזרחות פורטוגלית?

אחת המדינות שהחליטה ב 2015 לאפשר לאזרחיה לשעבר או לצאצאיהם לקבל אזרחות היא פורטוגל. כידוע, יהודים רבים גורשו ממנה בשנת 1492 ורבים מהם הגרו למדינות אחרות בעולם כולל למדינות המגרב בצפון אפריקה. תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית הינו מורכב, יחסית, ועלול לארוך חודשים ארוכים. ניתן לעשותו עצמאית אבל, מומלץ להיעזר בעורכי דין אשר מתמחים בכך. ראשית התהליך הוא בהגשת בקשה לקהילה היהודית בליסבון או בפורטו. יש לציין שמות, מגילות יוחסין ועוד, ולצרף כל חומר חשוב אשר יכול להוכיח קשר של המבקש  או של ההורים ו/או הסבים. הוכחות יכולות להיות סיפורי משפחה, תיאורים מהעבר, תמונות, מכתבים, אישורים, הפניות מרבנים ועוד. לאחר שהבקשה אושרה על ידי הקהילה מתחיל שלב הפנייה לרשויות.

איך מגישים בקשה?

פנייה לרשויות אמורה להיות באמצעות טפסי בקשה רשמיים מתורגמים וחתומים על ידי נוטריון בחותמת אפוסטיל. כן, יש לצרף תעודת לידה, צילום דרכון ישראלי של המבקש, תעודת נישואין, תעודת שינוי שם ותעודת יושר ישראלית או ממדינה ששהה בה למעלה מ 3 חודשים. המסמכים הנ"ל מוגשים למשרד הפנים הפורטוגלי ולאחר האישור שניתן על ידי הרשויות יקבל המבקש תעודת לידה פורטוגלית. לאחר מכן, יש להוציא תעודת זהות פורטוגלית בקונסוליה הפורטוגלית בישראל ותהליך זה אורך עוד כחודש ימים בממוצע. לאחר קבלת תעודת הזהות ניתן להוציא דרכון פורטוגלי בקונסוליה הפורטוגלית בישראל. ניתן להוציא את תעודת הזהות והדרכון גם בפורטוגל.

למה חשוב להשתמש בעורך דין לצורך הבקשה?

עורך דין המטפל בהוצאות אזרחויות פורטוגליות ואחרות נוספות יכול לבצע את התהליך היטב וללא תקלות. יש לזכור, כי נדרשים מסמכים מתורגמים ואסור שתהיינה שגיאות כתיב ואחרות במסמכים. כל שגיאה עלולה להביא להפסקת התהליך, והוא יחודש מתחילתו לאחר התיקונים. כך, שעלולים להיגרם עיכובים רבים. עורך דין ישראל מקושר עם משרדי עורכי דין מקבילים בכל ארץ אליה מוגשת הבקשה, וכך, מתאפשר טיפול מהיר וענייני. בפורטוגל, למשל, פועלים משרדי עורכי דין מקבילים בליסבון הבירה שם מרוכזים משרדי הממשל. עלויות הטיפול אינן יקרות. כאמור, ניתן לטפל עצמאית אבל כל טעות תגדיל את העלויות מה שלא קורה בעת טיפול מסודר של משרד עורך דין בעל מוניטין בתחום.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
דילוג לתוכן