עבירות סמים – שימוש עצמי, סחר, החזקה וייבוא.

עבירות סמים – שימוש עצמי, סחר, החזקה וייבוא.

פקודת הסמים המסוכנים מסדירה את תחום עבירות הסמים במדינת ישראל, אשר כוללים ייצור, הכנה, שימוש, סחר, אחזקה, הדחת קטינים לשימוש בסמים ועוד. בתחום זה אנו נתקלים לעיתים קרובות, בניגוד לתחומים פליליים אחרים, באנשים נורמטיביים, המואשמים בביצוע עבירות סמים (בעיקר סמים קלים כדוגמת מריחואנה). עם זאת, למרות שמדובר בסמים מזיקים הרבה פחות מהסמים ה"קשים", ובאזרחים שאינם עונים לפרופיל העברייני בשום דרך, חשוב לדעת שמערכת המשפט אינה מקלה ראש בענישה על עבירות סמים בהתאם לסוג הסם – וזאת בגלל השיקול שכל עוד החומר כלול ברשימת הסמים המסוכנים – אחזקתו, ייצורו והשימוש בו נחשבים עבירות סמים לכל דבר ועניין.

עבירות סמים – רמות חומרת ענישה.

האבחנה העיקרית בחוק לעניין עבירות סמים היא התייחסות להיקף העבירה, כמות הסמים וסוג השימוש שנעשה בהם (עצמי או סחר). על אף שגם אחזקת סמים לשימוש עצמי נכללת תחת עבירות סמים, החוק מחמיר יותר בענישה של אנשים, המבצעים עבירות סמים שונות למטרות מסחריות, כמו סחר בסמים לדוגמה. לשם המחשה, נציין שעונש מאסר על עבירות סמים מסחרי יכול להגיע ל-20 שנה, בעוד שביצוע עבירות סמים לשימוש אישי יוביל לעונש מאסר של עד 3 שנים (במקסימום). קריטריון נוסף שמשפיע רבות על הענישה בתחום של עבירות סמים, הוא העבר הפלילי של האדם הנאשם בביצוע עבירות סמים. לכן, בעת הליך פלילי על עבירות סמים יש חשיבות רבה להוכחת היותו של הנאשם בביצוע עבירות סמים אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי.

הניסיון והמקצועיות של עורך הדין שאתם בוחרים לטיפול בהליכים פליליים של עבירות סמים , הם הגורמים שיכריעו את תוצאות המשפט ואת העונש שתקבלו. חשוב לדעת שרשויות החוק רואות בעבירות סמים עבירות חמורות ביותר, ונוקטות בכל האמצעים על מנת להעניש ולהרתיע אזרחים מביצוע עבירות סמים – למשל, בעת התעוררות חשדות לביצוע עבירות סמים, המשטרה רשאית לערוך חיפושים בבית החשוד אפילו מבלי לחכות לצו חיפוש רשמי. בנוסף לסמכויות הנרחבות הללו בנושאי עבירות סמים , המשטרה נוקטת לעיתים קרובות גם באמצעים כגון איומים והפחדה לשם השגת מידע נוסף – ולכן חשוב ביותר להכיר את זכויותיכם בנושאי עבירות סמים , ולהבין היטב את המצב המשפטי שבו אתם נמצאים. זו הסיבה שחשוב לפנות אל עו"ד פלילי המיומן בנושאי עבירות סמים, כך שיידע לספק לכם את הייעוץ והליווי המשפטי לאורך כל הההליך המשפטי ולאחריו.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מה מוגדר עבירות אלימות חמורות?
עבירות אלימות חמורות הן מושג כללי המתייחס לעבירות אלימות שגרמו...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
עורך דין מיסוי מקרקעין
הוגש נגדי כתב אישום, מה עושים?
הליכים פליליים הם נושא כאוב שלווה עמו מטענים רגשיים קשים...
ברגעים הקשים של החיים, אל תצעדו לבד
אנשים נורמטיביים מוצאים את עצמם לא פעם בסיטואציות מורכבות שלא...
עורך דין עבודה
בחירה נכונה של עורך דין- הדרך הטובה ביותר לסייע לעצמכם
אנשים רבים, במיוחד כאלה שנחשבים נורמטיביים ו"אנשים מן היישוב" שאין...
איך נדע מהי עבירה פלילית וכיצד לנהוג בהתאם
באופן רחב כולם יודעים כי המושג של עבירות פליליות מתייחס...
עורך דין פלילי - הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט
התמונה הראשונה שעולה לגבי עורך דין פלילי היא בבית המשפט...
4
עורך דין פלילי- מתי צריך ואיך לבחור?
משפט פלילי נחשב להליך משפטי קריטי, מרתיע ומפחיד, משום שהשלכותיו...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים היא עברה פלילית חמורה למדי, אשר יכולה להתבטא...
דילוג לתוכן