מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
קרדיט לתמונות PIXABAY

העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש גם סכנות העלולות לפגוע בנו מדי יום – תאונות דרכים, פציעות בעבודה ואפילו תאונות בבית או לידו. במקרים מצערים שבהם נגרם נזק פיזי הפוגע בכושר העבודה של האדם ואף נגרמים מצבים חמורים יותר כמו נכות קבועה וחלילה מוות, יש צורך בהתייעצות עם עורך דין לנזיקין. לפניכם כל הפרטים החשובים בנושא.

מהי תביעת נזקי גוף?

תביעת נזקי גוף היא תביעה המוגשת כאשר אדם נפגע בגופו, בין אם מדובר בפציעה כלשהי או במוות. נזקי גוף עלולים להתרחש מכל גורם – תאונת דרכים, רשלנות רפואית, פציעה עצמית ממכשור כלשהו, תאונה בעבודה או בעת שהייה במוסד ציבורי ואפילו נזקים הנגרמים בבית. תביעת נזקי גוף מוגשת כאשר הנזק הנגרם הוא ניכר וקריטי – נכות קבועה, פגיעה בכושר העבודה ואף מוות. מרבית התביעות מוגשות על נזק פיזי, אך יש מקרים שבהם תאונות ופגיעות גורמות לנזק נפשי כבד, וגם תביעות כאלו מתקבלות.

אם יש ספק, אין ספק – התייעצו עם עורך דין מומחה

אם אדם נפצע מנפילה ברחוב, האם יש לו עילה לתביעה? מה קורה במקרה שבו הילד נפצע בגן או בבית הספר? כיצד אפשר להעריך את הפיצוי הכספי שמגיע לפצוע? בעת תהליך תביעת נזיקין יש הרבה שאלות שהתשובות אליהן לא בהכרח ברורות מאליו או קלות למציאה – ולשם כך כדאי מאוד שתתייעצו עם איש מקצוע מתאים – עורך דין לתביעות נזיקין. המטרה של איש המקצוע הזה הוא לעזור לכם לענות על כל השאלות שיש לכם בתהליך, למצוא ולבסס את העילה לתביעה, פנייה לגורמים הנכונים וליווי מקצועי לאורך כל הדרך כדי שתגישו את התביעה הנכונה למקום הנכון ותקבלו את מה שמגיע לכם. דיני נזיקין הם נושא מורכב שקשה מאוד להתמצא בו אם אין לכם הכשרה מתאימה, ולכן מומלץ מאוד לפנות לעורך דין בתחום הנזיקין ולהתייעץ איתו במקרה הצורך.

דגשים להגשה של תביעת נזקי גוף

תהליך התביעה על נזקי גוף שונה בהתאם לנסיבות, אך לכל תביעה יש צורך להוסיף את כל המסמכים המוכיחים את הפגיעה ואת חומרתה:

  • תביעת רשלנות רפואית – במקרה של תביעת רשלנות רפואית בעבודה , בחו"ל או בכל מוסד רפואה, יש צורך להוכיח שהנזק נגרם באופן ישיר מהטיפול הלקוי, לצרף את התיעוד המפורט של הטיפול ולצידו את ההיסטוריה הרפואית שלכם וחוות דעת של רופא מומחה המאשר שאכן היה טיפול לקוי שבעקבותיו המטופל ניזוק.
  • תביעה על נזק נפשי – יש לצרף לכל המסמכים המוכיחים את הפגיעה גם חוות דעת של פסיכיאטר המפרטת את היקף הפגיעה, את השפעתה על אורח החיים היום יומי של המטופל ואת הגורמים לה, כדי להוכיח שהנזק הנפשי נגרם בעקבות האירוע שבגללו מוגשת התביעה.
  • תביעה על תאונת דרכים – במקרה כזה בדרך כלל קשה יותר להוכיח את הסיבתיות משום שבית המשפט ממנה מומחים מטעמו שיבדקו את האירוע. במקרים כאלו בדרך כלל מטפלים עורכי הדין המומחים ביותר בתחום, והם צריכים להגיש כמות רבה של מסמכים כדי לבסס כמה שיותר את עילת התביעה ולהימנע ככל האפשר מפרצות שיבטלו את התביעה.

סיכום

אנחנו חשופים לפציעות ולפגיעות בכל רגע ביום, ובמקרה מצער של פגיעה או אפילו מוות מפציעה כדאי מאוד לפנות לעורך דין בתחום הנזיקין כדי שהוא ידע לכוון אתכם בכל הקשור לתביעה ולזכויות המגיעות לכם. תהליך התביעה אינו פשוט וכדאי לעשות זאת בליווי מקצועי כדי לוודא שאתם עוקבים אחר ההוראות הבירוקרטיות ומגדילים את הסיכויים שלכם לזכות בתביעה ובפיצויים המגיעים לכם.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
עורך דין מקרקעין בצפון
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין מקרקעין בצפון
עורך דין מקרקעין בצפון עורך דין מקרקעין בצפון יכול לתת לכם...
הכל על עיקולים ופתרונות
כל אדם או עסק פרטי שלא שילם חובות לנושים באופן...
איך לפתוח עמותה או גוף ללא מטרת רווח בישראל
הקמה של ארגון ללא כוונת רווח אם יש לכם רעיון טוב...
כל מה שצריך לדעת על הקמת עמותות ללא רווח או עם תהליך רישום חברה
הצעד הראשון בהקמת עמותה ללא מטרות הקמת עמותה ללא מטרות רווח...
מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין לנזקי גוף?
העולם שאנחנו חיים בו הוא עולם מודרני ומפותח, אך יש...
להתגבר על סיטואציות לא צפויות בעזרת עורך דין המתאים
החיים אינם צפויים ועם יציאה החוצה מהבית (ולמעשה גם בתוך...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
דילוג לתוכן