מעצר לצרכי חקירה

מעצר לצרכי חקירה
קרדיט: FREEPIK

מעצר לצרכי חקירה המכונה "מעצר ימים", מעצם שמו של סוג מעצר זה הוא מגיע על מנתם למנוע נזקים שיכולים להיגרם לחקירה הפלילית, כמו למשל תאום גרסאות של מספר חשודים במעשה, שיבוש ראיות של החשוד בזירת האירוע ואפילו מקרים בהם החשוד יכול להשפיע על עדים אשר היו במקום ועדותם היא מכרעת להמשך ההליך הפלילי. לכן, ישנה למשטרה וליחידת החקירה האפשרות להפעיל שיקול דעת האם להכניס את החשוד למעצר שימנע את נזקים אלו.

כלומר, אין כאן עדיין ענישה, אלא רק המשטרה רוצה לשמור על החקירה הפלילית ולהוביל אותה בדרך הנכונה והטובה ביותר.

באם אדם חשוד בביצוע עבירה פלילית ונמצא במעצר ימים, הוא זקוק באופן מיידי לקבל את שירותיו של עורך דין פלילי שיוכל לדאוג גם למצב של שחרור בערבות של החשוד או לתת חלופה למעצר בתחנת המשטרה אל מעצר בית.

מעצר לצרכי חקירה השלכות 

אחד הדברים הקשים ביותר עבור אדם  נורמטיבי שנקלע להליך פלילי הוא עצם היותו נתון במעצר לצרכי חקירה. מיד החשוד נכנס להלם קשה מאוד, לא פעם המעצר משפיע לא רק על החשוד אלא גם על הסביבה הקרובה שלו. במקרה כזה חשוב מאוד לפנות אל עורך דין פלילי מומלץ שילווה אתכם בתהליך.

ברוב המקרים עצורים לא מצליחים לאסוף את עצמם ולהתמודד בצורה נכונה עם התהליך. הסיבה לכך היא מחבש לחצים שמופעל עליהם, גם מצד חוקרי המשטרה, בנוסף השלכות רבות ומחשבות על העתיד. 

החוקרים במשטרה עושים שימוש בהמון טכניקות בכדי להוציא כמה שיותר מידע מהחשוד, הם מובילים אותו באזיקים גם במקומות שאין בכל צורך, מפרסמים את תמונתו בתקשורת, מבצעים חיפוש בביתו גם שידוע היטב שלא ימצאו ראיות המחזקות את החשדות נגדו, הכל במטרה לערער את בטחונו ולתת לו את התחושה שבאותו הרגע שהוא ימסור את המידע או יודה באשמה, כל התהליך הזה יגמר. אך לא כך הדבר! מאותו הרגע בו הודה החשוד באשמה או מספר פרטים שיכולים להוביל להעמדתו לדין התהליך רק מתחיל! כאן הוא עלול לקבל עונש מאסר בפועל. לכן, בשום אופן אין להתמודד לבד עם כל הלחצים הקיצוניים הללו ויש לפנות לייצור ראוי של סנגור מומלץ מהשורה הראשונה.

חקירה ואובן השליטה

התחושות בתהליך החקירה הן קשות מאוד, החקירה ועם הכליאה מובילות לתחושות של אובדן שליטה, חוסר יכולת לשלוט בכל מה שקורה לעצור והידרדרות נפשית קשה מאוד להתמודד עם הליך פלילי שנחשב להליך מאוד קשה במיוחד עבור אדם נורמטיבי.

המטרה של ייצוג משפטי

המטרה של ייצוג על ידי עורך דין פלילי במצב כזה של חקירה היא פשוטה מאוד, עורך הדין נמצא במקום להסביר לחשוד את התמונה ולהכין אותו לכל מה שהולך להתרחש, להסביר לחשוד שכל מה שקורה סביבו נועד להגיע לנקודה אחת והיא השגת ראיות משמעותיות שיכולות להוביל את התיק להמשך ולהעמדת החשוד לדין או למצוא חשודים נוספים אשר מהווים חלק מאותה עבירה פלילית. עורך דין בהליך פלילי הוא העוגן של החשוד, הוא נמצא שם לטובתו ובמקרים כאלו הוא הקשר למציאות, הוא זה שמכווין לחקירה וידאג למצות את הזכויות של החשוד. אל תתמודדו עם תיק פלילי בלי ליווי של סנגור מקצועי.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
מה מוגדר עבירות אלימות חמורות?
עבירות אלימות חמורות הן מושג כללי המתייחס לעבירות אלימות שגרמו...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
עורך דין מיסוי מקרקעין
הוגש נגדי כתב אישום, מה עושים?
הליכים פליליים הם נושא כאוב שלווה עמו מטענים רגשיים קשים...
ברגעים הקשים של החיים, אל תצעדו לבד
אנשים נורמטיביים מוצאים את עצמם לא פעם בסיטואציות מורכבות שלא...
עורך דין עבודה
בחירה נכונה של עורך דין- הדרך הטובה ביותר לסייע לעצמכם
אנשים רבים, במיוחד כאלה שנחשבים נורמטיביים ו"אנשים מן היישוב" שאין...
איך נדע מהי עבירה פלילית וכיצד לנהוג בהתאם
באופן רחב כולם יודעים כי המושג של עבירות פליליות מתייחס...
עורך דין פלילי - הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט
התמונה הראשונה שעולה לגבי עורך דין פלילי היא בבית המשפט...
4
עורך דין פלילי- מתי צריך ואיך לבחור?
משפט פלילי נחשב להליך משפטי קריטי, מרתיע ומפחיד, משום שהשלכותיו...
כל מה שרציתם לדעת על לשון הרע ולא העזתם לשאול
השפעתה הרבה של לשון הרע בפייסבוק
היום בעידן הרשתות החברתיות, בזכות הקלות שאדם מן השורה יכול...
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים - הגדרה, עונשים ומה ניתן לעשות
סחיטה באיומים היא עברה פלילית חמורה למדי, אשר יכולה להתבטא...
דילוג לתוכן