מי יכול לערוך הסכם ממון

מי יכול לערוך הסכם ממון
קרדיט תמונה FREEPIK

הסכם ממון הוא הסכם שתפקידו להסדיר את הצורה בה תחולק הרכוש בין בני הזוג במקרה של סיום מערכת היחסים ביניהם וכמו גם, קובע את השיתוף הכלכלי החדש בין השניים. יחד עם האמור, חשוב לציין כי מדובר על הסכם שמטרתו העיקרית הינה להפריד בין הנכסים השיתופיים שצברו השניים יחד עם חלוף השנים, במטרה לקבוע זכויות חדשות באותם נכסים בהתאם לרצונות האישיים של בני הזוג והנסיבות שלהם. כמו כן, חשוב לציין כי בניגוד לדעה הרווחת אשר נוטה להצביע על העובדה כי לא מדובר על הסכם רציני מדי שניתן לעבור עליו באופן עצמאי, ניכר כי המציאות משדרת מצב אחר לחלוטין. הסכם ממון הוא הסכם משמעותי ויש להכיר אותו לעומק ועל כן, במטרה לעשות לכם סדר סביב הנושא, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל הנתונים החשובים שצריך לקחת בחשבון.

החשיבות מאחורי עריכת הסכם ממון

חוק יחסי ממון בין בני זוג במדינת ישראל קובע את הלכת השיתופית אשר מגדירה באופן ישיר כי כל רכוש שצברו בני הזוג במהלך השנים ייחשב בתור רכוש משותף, רכוש שיש לחלק במקרה של גירושין. חשוב לציין כי מדובר על הסכם שחל גם במקרים בהם רכוש מסוים רשום בצורה בלעדית על שמו של אחד מבני הזוג במערכת היחסים. בעזרת הסכם ממון יוכלו בני הזוג להתנות על החוק במטרה להסדיר את האופן בו יחולק הרכוש ביניהם, בדרך כזו השונה מהסטנדרט בחוק. על כן, יש לציין כי מדובר על חוק משמעותי, במיוחד לאור העובדה כי בכוחו לבצע תיאום ציפיות בין שני הצדדים במערכת היחסים במטרה ליצור וודאות משפטית סביב כל הסובב לעתיד הכלכלי שלהם וכמו גם, מאפשר להיערך למקרים אשר עשויים להתפתח בעתיד ולקבוע פתרונות עבורם מבעוד מועד. כך למעשה, במקרה של גירושין יוכלו בני הזוג להיעזר בהסכם הממון במטרה להקל על ההליך ולמנוע חלוקות ארוכות ומורכבות.

כיצד עורכים הסכם ממון?

כאשר אנו מדברים על  עריכת הסכם ממון, ניכר כי מדובר בפעולה שמומלץ לבצע בליווי עורך דין אמין ומנוסה בתחום, כזה שיוכל ללוות אתכם לאורך ההליך ולוודא שכלל הצרכים האישיים שלכם מקבלים את המענה האופטימלי. כמו כן, זוג אשר מעוניין בקביעת חלוקת הנכסים שהצטברו יחד עם חלוף השנים במקרה של גירושין ואינו מעוניין בביצוע חלוקה שרירותית, על פי החוק במדינת ישראל חלה חובת הסדר באמצעות הסכם יחסי ממון. יחד עם זאת, לא קיימת חובה לעריכת הסכם הממון וניתן לערוך אותו טרם תחילת הנישואים של בני הזוג במסכרת קדם נישואין או לחילופין במהלכם. כמו כן, כאשר מדובר על הסכם שמקדים לנישואי הזוג, מדובר למעשה על הסכם המחייב אישור נוטריון או לחילופין רשם נישואין.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
מישהו דואג למשפחה שלכם כשאתם לא יכולים לעשות זאת
לעורכי דין יש תפקידים חשובים מאוד לא רק כמתווכים במצבים...
עורך דין מומלץ לדיני משפחה - המלצות ושיקולים בבחירה
בעת פנייה לגירושין, אחד ההיבטים הקריטיים ביותר הוא בחירת עורך...
יש דרכים טובות יותר להתגרש, מבלי להילחם
גירושין לא חייבים להפוך למלחמה מדממת ואפשר לשמור על שלום...
לנצח בתיק גירושין בלי מלחמות מיותרות
כל גירושין הם קשים גם כאשר הם נעשים בהסכמה ובתיאום...
כיצד מגיעים למצב של חדלות פירעון
עם העלייה במחירים וחוסר העלייה בשכר בהתאם, אין ספק שבישראל...
בנושאים הרגישים ביותר של החיים יש לכם על מי לסמוך
כשאתם זקוקים לעורך דין אמפתי ומבין שיכול לערוך למענכם הסכם...
עורך דין גירושין מומלץ
עורך דין גירושין מומלץ
גירושין הם תהליך שכל זוג עובר בנפרד ואופי התהליך תלוי...
דילוג לתוכן