מה חשוב לדעת לפני שפונים לעו"ד תעבורה

מה חשוב לדעת לפני שפונים לעו"ד תעבורה
מקור pixabay

לא חובה לבצע פשעים חמורים בכדי שפלוני ימצא עצמו מסובך עם החוק. לעיתים, פלוני עשוי להיות מעורב בתאונת דרכים, אולי אפילו להיתפס במהירות מופרזת. בכל מקרה כזה, הסיוע של עורך דין יהיה מומלץ. אמנם לא חובה על פי החוק בכל המקרים, אבל אכן מומלץ. 

האם הסיוע של עורך דין בדיני תעבורה הכרחי על פי החוק? האם ניתן להגיע לבית המשפט גם ללא ליווי משפטי? אלו שאלות מצוינות, שכדאי לקבל עליהן את התשובה תוך הסתכלות על פני הדברים לעומקם. קודם כל, חשוב להבחין בין סוגי העבירות השונות. ישנן עבירותן אשר יחייבו אתכם להסתייע בעורך דין. למשל, במקרים בהם פלוני או פלונית מעורבים במעשה פלילי. ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, דבר עבירת פלילית תחייב את החשוד או הנאשם להסתייע בשירותיו של עורך דין. 

האם כדאי ואפשרי לייצג את עצמי בבית משפט תעבורה? 

יחד עם עבירות פליליות, במקרים רבים אדם עשוי להסתבך עם החוק גם ללא ביצוע דבר עבירה פלילית. למשל, במקרים בהם נהג נתפס נוהג במהירות מופרזת. אמנם זוהי עבירה על החוק, אבל לרוב היא לא תהיה מוגדרת בתור עבירה מאוד חמורה. יחד עם זאת, הסיוע של עו"ד תעבורה יהיה כדאי במקרה כזה. בואו נבין מדוע. 

מדוע הסיוע של עורך דין תעבורה יהיה כדאי ולא הכרחי במקרים של עבירות תנועה? ובכן, הסיוע של עו"ד תעבורה לא יהיה הכרחי במקרים מסוימים, כי בהחלט יש באפשרותכם להגיע לבית המשפט בגפכם. במילים אחרות, אתם יכולים לבחור לייצג את עצמכם בבית המשפט. יחד עם זאת, האם יהיה כדאי?

עד כמה השופט יחמיר איתי אם אייצג את עצמי? 

במקרים שבהם פלוני מעוניין לייצג את עצמו בבית המשפט (ופלוני אינו עו"ד), הוא צריך לקחת בחשבון שהשופט עשוי להחמיר אתו. למעשה, פלוני חשוף וצפוי לקבל את העונשים המקסימליים הקבועים בחוק על דבר עבירתו. 

אם פלוני ישכיל להסתייע בעורך דין בבואו לבית המשפט, הסיכוי הסביר הוא שעורך הדין יצליח להמתיק את העונשים הקבועים בחוק על דבר עבירתו. בסופו של דבר, במקרים רבים אמנם אין הכרח חוקי להסתייע בעורך דין, אבל ההמלצה הגורפת היא לעשות זאת. במיוחד אם אתם נדרשים להגיע אל בית המשפט. 

נהיגה תחת שכרות? חשוב לשכור שירותי עו"ד תעבורה 

חשוב לזכור, ישנן עבירות מסוימות שמערכת המשפט מסתכלת עליהן בעין מחמירה מאוד. למשל, נהיגה תחת שכרות של אדם. אם נתפסתם נוהגים שיכורים, ההמלצה הכי גורפת היא לקבל סיוע של עורך דין תעבורה בהקדם. אל תנסו לצלוח את התהליך הזה בעצמכם, הוא מספיק מסורבל ומורכב בכדי לקבל סיוע משפטי. 

אם נתפסתם במעשה דבר עבירה כזו או אחרת, קבלו סיוע משפטי. אנו ממליצים לקבלו כמה שיותר בהקדם, אל תיזכרו בדקה ה-90 שאתם צריכים עורך דין. 

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הינשוף מראה שנהגתם בשכרות? עדיין יש מה לעשות
אחת מעבירות התעבורה החמורות היא נהיגה בשכרות. עבירה זו נפוצה...
ייצוג משפטי נאות הוא חובה גם במשפטי תעבורה
עבירות תעבורה שעלולות לפגוע בעתידכם הן עבירות שמסתיימות בהרשעה ואף...
מהו הביטוח ומתי תובעים אותו
הביטוח הוא הסכם חוזי בין אדם או ארגון לבין חברת...
אל תתמודדו לבד עם ועדות רפואיות
אחד הדברים שחוששים ממנו הכי הרבה הוא כל מה שקשור...
חשיבותו של תכנון מוקדם
במצב תקין כולם מצליחים לנהל את חייהם כשורה וללא בעיות...
חשיבותו של עורך דין המכון הרפואי
מטרת העל של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בטיחות בדרכים היא דאגה...
החיים לא נגמרים בגלל חובות כבדים
משברים כלכליים רבים פקדו אותנו בעשור האחרון וכל משבר כזה...
נקלעתם לתאונת דרכים? חפשו ייצוג על ידי מומחה בתחום
בגלל הסבירות לפיצויים גבוהים, והחשיבות במתן פיצויים הולמים, על אחת...
להתמודד עם עבירות תעבורה חמורות- איך עושים את זה?
הנהיגה בכביש היא מורכבת, דורשת ריכוז רב וציות לחוקים רבים....
להתמודד עם עבירות תנועה בעזרת עו"ד תעבורה מנוסה
הצפיפות שרק הולכת ועולה בכבישים כמו גם חוסר סבלנות של...
דילוג לתוכן