לקבל אזרחות ישראלית

לקבל אזרחות ישראלית
מקור: Pixabay

מדינת ישראל מושכת אליה תיירים רבים. הים, מזג האוויר החמים והנעים במשך מרבית עונות השנה ודוכני הפלאפל יוצרים אווירה ים-תיכונית טיפוסית שאין בהרבה מקומות בעולם. מעבר לכך, ישראל היא מדינה מתוקנת שאליה באים אזרחים ממדינות זרות כדי לעבוד בה. הם מגלים גן עדן של ממש שבו שירותי רפואה איכותיים מוצעים לכל האזרחים, רשתות המזון מלאות בכל טוב וניתן ללכת ברחוב בשלווה ובביטחון. על כן, עובדים לא מעטים מקבלים את ההחלטה לעבור את התהליך הארוך שיוביל אותם לקבלת אזרחות ישראלית.

מדוע כדאי להיות אזרח בישראל?

אזרח הוא המעמד הגבוה ביותר שיכול לקבל אדם הגר בישראל. לאזרח הישראלי ישנן זכויות רבות כמו הזכות לפרטיות, לקניין, לביטחון ועוד. הוא זכאי לקבל מגוון רחב של שירותים מתוקף היותו אזרח. האזרחות בישראל מוענקת בעיקר ליהודים מתוקף חוק השבות.

מקבליםאזרחות עם עורך דין מקצועי

אם אתם מעוניינים לקבל אזרחות ישראלית, אינכם צריכים לעשות זאת לבד. עורך דין אזרחות ישראלית הוא האדם שיכול לסייע לכם להתגבר על כל התהליכים הביורוקרטיים בתחום ולקבל בסופו של דבר את האזרחות הנכספת. אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי המכיר את התחום מקרוב, תוכלו לפנות למשרדו של דוד אנג'ל, משרד עורכי דין ונוטריון. המשרד מעניק לא רק שירותי קבלת אזרחות ישראלית, אלא גם שירותים מגוונים נוספים כמו אישורי כניסה לעובדים זרים, הסדרת מעמד בני זוג, גיור בישראל, נישואים אזרחיים ועוד.

איך אפשר לקבל אזרחות ישראלית?

על פי החוק, קבלת אזרחות ישראלית מתאפשרת בכמה דרכים:

  • הענקת אזרחות מכוח חוק השבות.
  • ישיבה בישראל – אזרחות זו ניתנה לנתיני ארץ ישראל ולילדיו רגע לפני הקמת מדינת ישראל. אזרחות זו הוענקה בזמנו מכוח הישיבה בלבד, אך היא אינה נהוגה כיום.
  • לידה בישראל – בעבר היה נהוג להעניק אזרחות ישראלית ללא יהודים שהוריהם היו אזרחי ישראל, לפי "עקרון הדם". היום לא נוהגת המדינה להסתפק בחוק זה בלבד, והיא מערבת גם את חוק עקרון הקרקע המצריך ישיבה בארץ.
  • לידה וישיבה בארץ – האזרחות ניתנת במקרים שבהם האדם נולד בשטחה של ישראל (לאחר הקמת המדינה), והוא מעולם לא החזיק באזרחות אחרת, אך זאת בתנאי שהיה תושב בארץ במשך 5 שנים רצופות.
  • אימוץ – ילד שאומץ על ידי אזרחים ישראליים יכול לקבל אזרחות.
  • התאזרחות – אדם שאינו עומד בקריטריונים שהוזכרו לעיל, יכול לקבל אזרחות אם יעמוד בתנאים מצטברים: נמצא בארץ בפועל, שוהה בארץ 3 שנים מתוך ה-5 שלפני הגשת בקשת ההתאזרחות, תושב קבע בארץ, בעל ידע בשפה העברית, יש בכוונתו להשתקע בארץ והוא מוכן לוותר על אזרחות אחרת. כמו כן, המבקש להתאזרל, צריך להצהיר אמונים למדינת ישראל.
  • הענקה – במקרים מסוימים רשאי שר הפנים להעניק אזרחות לקטינים, וזאת במקרה שהוא משוכנע שהם מזוהים עם ערכיה של מדינת ישראל, לדוגמה – חסידי אומות עולם או ספורטאים שקיבלו אות הצטיינות.

ראינו כמה דרכים לקבלת אזרחות ישראלית. אם אתם נמצאים במצב ביניים של תושבי קבע, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי שיוכל לסייע לכם לגבש את כל המסמכים הנחוצים במטרה להכין אתכם לקראת קבלת האזרחות. כך שגם אתם תוכלו ליהנות ממעמד שווה בקרב כל תושבי ישראל.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
מהי ויזה הומניטרית שמאפשרת לשהות בארץ?
משרד הפנים מוסמך להנפיק אשרות ורישיונות שהייה בישראל בהתאם לחוק...
טוען רבני - משמורת משותפת
רבים פונים אל הטוען הרבני על מנת שישיג עבורם את...
דילוג לתוכן