למה כדאי לשכור עורך דין ירושה

למה כדאי לשכור עורך דין ירושה
קרדיט - Canva

כל כך הרבה פעמים אנחנו חושבים שלנו זה לא יקרה, אבל אז החיים מפתיעים אותנו ואנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים מי שיסייע לנו ברמה המקצועית. חשוב לדעת שלשכור עורך דין זוהי לא המלצה, אלא במקרים מסוימים ממש הכרח וכאשר מדובר על משרד עורכי דין לענייני ירושה רצוי שנדאג לכך שנהיה בידיים הטובות ביותר, כי מדובר בליווי רגיש ומשמעותי, ומיד גם תבינו מדוע.

מהו חוק הירושה ומה הוא אומר?

בישראל חוק הירושה קובע שאדם שעוזב את עולמנו משאיר אחריו נכסים וכספים שמתחלקים בין היורשים שלו באופן חוקי. במקרים בהם ישנה צוואה הרכוש והכספים מחולקים על סמך הצוואה. התהליך יכול לעבור חלק, במידה ואין התנגדות לצוואה או כל גורם אחר המעכב זאת. במידה ואין צוואה יש להגיש בקשה לצו ירושה על פי החוק ולחלק את הרכוש והכספים על סמך חוק הירושה.

מהו צו הירושה וכיצד הוא מתקיים?

צו ירושה הוא צו על פי חוק המאפשר חלוקת הנכסים והכספים של הנפטרים בהתאם לחוק הירושה וזאת כאשר לא הושארה צוואה. את הבקשה לצו הירושה מגישים דרך עורך דין לרוב, ואם אתם מתכננים להגיש לבד רצוי בכל זאת להיוועץ באנשי מקצוע לשם כך על מנת להגיש את הבקשה באופן פורמלי ומתאים בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. אם הוגש צו ירושה ואין התנגדויות לצו לרוב כל התהליך מסתיים עד חודש או חודש וחצי. אם קיימת התנגדות לצו הירושה התהליך יהפוך לארוך יותר כי התיק עובר לבית המשפט לדון על ההתנגדות ולקבל החלטה רלוונטית.

מהו צו קיום צוואה?

צו קיום צוואה הוא סיטואציה בה קיימת צוואה והיורשים של הנפטרים לא יכולים לחלק את הנכסים והכספים עד שאין צו קיום צוואה על פי חוק המוגש לרשם לענייני ירושה. כאשר יורשים מגישים את הבקשה לצו קיום צוואה הודעות מפורסמות המודיעות על הגשת הבקשה. מטרת הבקשות הן לאפשר ליורשים חוקיים להגיש התנגדות לצו קיום צוואה. במצבים שבהם יש התנגדות לצו קיום צוואה ההתנגדות מועברת אל בית המשפט לענייני משפחה והתהליך אכן הופך להית מורכב וארוך יותר.

 חשוב שתהיו מלווים על ידי עורכי דין מקצועיים בתחום הירושה והעיזבונות

בין אם אתם עורכים צוואה, מבקשים להגיש בקשה לצו קיום צוואה או בקשה לצו ירושה חשוב שתהיו מלווים בעורכי הדין הטובים ביותר בתחום. משרדים אלו המתמחים בנושאים הרגישים הללו יודעים כיצד לטפל בנושא ברגישות המתאימה, לנהל את המשא ומתן עם עורכי הדין של הצד השני במידת הצורך ובכלל לטפל בנושאים המורכבים יותר במקצועיות גבוהה. משרד עורכי דין אוהד שוהם מהמשרדים המובילים בתחום העיזבונות והירושה מעניק שירות אדיב, סבלני ומכיל לצד מקצועיות ברמה גבוהה. התקשרו כבר עכשיו לקבלת המענה הטוב ביותר.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
שמירה על הזכויות שלכם מחייבת אסטרטגיה נכונה
גירושין מתחילים בנקודת זמן מסוימת אבל אינם מסתיימים למעשה עד...
עורך דין ירושה בחיפה
פתיחת מורשת - פתרונות ירושה חיפה
יש נושאים משפטיים שבהם אפשר לעסוק מרחוק, כלומר בצורה מקוונת...
איך מתנהלים בעסקאות נדל"ן ולמה חשוב שיהיה ליווי משפטי
החיים מפתיעים אותנו במגוון של סיטואציות בין אם בעולם הנדל"ן...
לעצור באמצע החיים לתכנון מחודש
מבט לאחור על החיים נותן לנו המון פרספקטיבה על מה...
למה כדאי לשכור עורך דין ירושה
כל כך הרבה פעמים אנחנו חושבים שלנו זה לא יקרה,...
מטבעות זהב – ירושה נוצצת
כשאנו חושבים על ירושות, בד"כ אנו חושבים על דירות, בתים,...
לא לאבד תקווה לעולם גם בעומק החובות
חייבים שנמצאים בחובות עמוקים ואינם יודעים כיצד לצאת מהם, חוששים...
דאגו ליקיריכם עוד היום
אף אחד לא אוהב לחשוב על היום שאחרי ועל הסוף...
‏"צוואות פרמיום"  - על מה מדובר?"‏
היום כבר ידוע שבכל גיל ובכל מצב, רצוי שתהיה לכם...
דילוג לתוכן