גם אם אדם לא צבר נכסים רבים במהלך חייו, סביר להניח שאת מה שבכל זאת יש לו הוא ירצה להעניק לילדיו או לקרובי משפחתו. מהסיבות הללו, רוב האנשים כותבים בחייהם צווי ירושות בכדי שאחרי לכתם יהיה ברור למי הם רוצים שהרכוש שלהם יעבור ואיזה חלק ממנו יינתן לכל אחד מהיורשים. על פי חוק המינוח של ירושות מתייחס למעשה להעברת רכושו של נפטר ליורשיו, זאת על פי דין. במידה והמנוח השאיר אחריו כתב צוואה, הירושה תחולק על פי הכתוב באותה הצוואה. במקרה והמנוח לא הותיר אחריו צוואה, היורשים על פי חוק יהיו קרוביו של הנפטר ובמידה ואין לו קרובים שיכולים לרשת אותו על פי החוק, המדינה תהפוך ליורשת של אותו אדם.

ירושות – על דיני ירושה

החוקים והתקנות במדינת ישראל העוסקים במה שקורה לרכושו של אדם לאחר מותו הם ברורים ומעמיקים ונוגעים בכל סיטואציה שיכולה לקרות בעניין של ירושות. במקרים בהם אנשים אשר הולכם לעולמם משאירים אחריהם צווי ירושות, אשר נכתבו בצורה נכונה על פי חוק, חלוקת הרכוש של אותם אנשים תעשה בדיוק לפי איך שכתוב באותם צווי ירושות, גם אם האדם שהלך לעולמו בחר לא להשאיר לבני משפחתו הקרובים את רכושו. ישנם מקרים בהם צווי ירושות של אנשים מסוימים לא ערוכות כדין או שיש בהן טעויות ובמקרים כאלו יכולים למצוא היורשים אשר לא מרוצים מחלקם בצוואה או קרוביו של הנפטר אשר לא מוזכרים בצוואה וחושבים שכם מגיע להם חלק ממנה לפנות לבית המשפט בבקשה לבטל את אותה הצוואה.

 ירושות – צו קיום צוואה

לאחר לכתו של אדם אשר ערך צוואה מסוימת, ישנו צורך לפנות עם הצוואה המקורית אל רשם לענייני ירושות לצורך מימוש הצוואה וחלוקת הרכוש על פי מה שנכתב בה. הרשם לענייני ירושות יבדוק את תוקף הצוואה ויוודא שהצוואה שהוגשה לו היא אכן הצוואה של אותו המנוח. לאחר ביצוע של כל הבדיקות המתבקשות, במידה והרשם לענייני ירושות יאשר את תקפות הצוואה, יהיה ניתן להוציא אותה אל הפועל. כאן חשוב לציין שבזמן בו נבדקת הצוואה על ידי הרשם לענייני ירושות ניתן להגיש בקשת התנגדות לבית המשפט לענייני משפחה לגבי קיומה של אותה צוואה.

ירושות – הגשת בקשה לצו ירושה

בקשות לצווי ירושות, הן בקשות אותן צריך להגיש לרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים, זאת בכדי לחלק את עזבונו של הנפטר לגביו מוגשת הבקשה. בקשות לצווי ירושות יוגשו רק במקרים בהם המנוח לא השאיר אחריו צוואה ואין לו קרובי משפחה אשר מהווים כיורשים שלו על פי חוק. על פי הסמכות המקומית, ההליך של הגשת הבקשה צריך להיעשות במקום מגוריו של הנפטר. במידה והנפטר לא היה חי בארץ הבקשה תוגש הבקשה באחד מבתי הדין הרבניים או במקום בו נמצא אחד מנכסי העיזבון שהמנוח השאיר אחריו.

ירושות – חשיבות עורך הדין

כל מה שקשור למשפחה ולכסף, יכול להפוך לעניין מורכב, מסובך וכואב. מהסיבה הזאת חשוב מאוד שאדם המעוניין לכתוב צוואה, יפנה לעורך דין מקצועי בעניינים צוואות, שיעזור לו לערוך את אותה הצוואה ויוודא שאכן היא נכתבה באופן תקין ושבבוא העת יהיה לה תוקף משפטי. חשוב לזכור, שאדם אשר לא יכתוב צוואה תקינה, מסיבות כאלו ואחרות יוכל להעמיד את בני המשפחה שלו בסיטואציה לא נעימה של ויכוחים וריבים לגבי אופן חלוקת הרכוש וכנראה שאף אדם לא באמת רוצה שזה מה שיקרה לאחר לכתו מהעולם. מהסיבות הללו, חשוב שנושא של ירושות יוסדר עוד בחייו של אדם.