ייעוץ עו"ד להוצאת דרכון פורטוגלי

ייעוץ עו"ד להוצאת דרכון פורטוגלי
קרדיט PIXABAY

כיום ההערכה היא שיש לפחות לחמישים אחוזים מהישראלים זכאות לקבל אזרחות פורטוגלית. עשרות אלפי ישראלים כבר החלו בתהליך והגישו בקשה רשמית לממשלת פורטוגל. יש כמה דרכים להגיש את הבקשה- עצמאית, או בעזרת משרד עורכי דין.

ההמלצה שלנו לאנשים שרוצים להוציא דרכון פורטוגלי היא לא לעבור את התהליך לבד. עורך דין מוסמך יוכל לחסוך לכם זמן וכסף, ולעזור לכם לקבל את הדרכון בלי מאמץ מיותר.

הבקשה כוללת התעסקות עם מסמכים, התקשרות עם הקהילות היהודיות בפורטוגל, ונחשבת לפרוצדורה שאורכת זמן. ובדיוק בגלל זה חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מקצועי.

מי זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית?

כדאי להתחיל במאגר שמות המשפחה. זה מאגר שמרכז בתוכו את כל שמות המשפחה שזכאים לאזרחות פורטוגלית. חשוב לציין, גם אם לא מצאתם בו את שם המשפחה שלכם, זה לא אומר שאתם לא זכאים.

עליכם לפנות לעורך דין. אחרי פגישה הראשונה, עורך הדין יוכל לבדוק את מידת זכאותכם בהתאם לאילן היוחסין שלכם. הפגישה תהווה אינדיקציה למצבכם, ולאחריה המשרד יוכל לקבוע איך כדאי לכם לפעול בהמשך.

אם אתם זכאים, השלב הבא יהיה לשלוח את המסמכים הרלוונטיים שלכם לפורטוגל, ולקבל את אישורן של אחת מהקהילות היהודיות. גם בעניין הזה יתעסק עורך הדין, וידאג לקבל את כל האישורים הנדרשים.

במידה והקהילה חתמה על המסמכים שמוכיחים שאתם צאצאים למגורשי ספרד וזכאים לקבל אזרחות פורטוגלית, המשרד יגיש בשמכם בקשה רשמית לממשלת פורטוגל.

המשרד ילווה אתכם לכל אורך התהליך (החל מבדיקת הזכאות ועד לקבלת הדרכון), יתעסק בכל המסמכים הרלוונטיים ויעשה את הכל על מנת שתקבלו את האזרחות האירופאית שמגיעה לכם.

איך לבחור עורך דין נכון?

יש בשוק לא מעט חברות ומשרדי עורך דין שמציעים ליווי למבקשי אזרחות פורטוגלית, תוכלו להבדיל אותם על פי הפרמטרים הבאים:

ניסיון – בדקו מה הניסיון שאיתו מגיע עורך הדין, לכמה אנשים עזר לקבל את הדרכון הפורטוגלי.

יחס אישי – בדקו מה הזמן הממוצע של הטיפול בבקשה מתחילת התהליך ועד סופו. מיותר לציין שכשמדובר בחברות גדולות, זמן הטיפול בבקשה ארוך יותר. מומלץ לחפש משרד עו"ד שיכול לתת לכם יחס אישי ולטפל בבקשה שלכם בזמן הקצר ביותר.

החזר כספי – עוד היבט חשוב בנושא הוא הכסף. יש משרדים שמציעים החזר כספי במידה ולא הצליחו להשיג את האישורים הנדרשים להגשת בקשה לאזרחות. הרי אף אחד בממשלת פורטוגל לא מבטיח שתקבלו את הדרכון (גם אם אתם זכאים). האופציה להחזר כספי שמציע עו"ד, מצביעה על הגינות ונותנת ללקוח ביטחון.

על הדרכון הפורטוגלי

הדרכון הפורטוגלי הוא נגזרת של האזרחות הפורטוגלית. מקבלי הדרכון הופכים להיות אזרחי פורטוגל (ואירופה) לכל דבר ועניין. האזרחות האירופאית מקנה למחזיקים בה יתרונות משמעותיים: לימודים גבוהים מסובסדים, מעבר חופשי ברחבי אירופה, מגורים בה, וכניסה למדינות שונות בלי צורך בוויזה.

עוד המלצה לקראת סיום: כבר כמה שנים שממשלת פורטוגל מקבלת בקשות מישראלים, לאלפים כבר אושרה האזרחות. מתקיימים דיונים בקשר להחמרת תנאי הסף לקבלת הדרכון, ולכן אם אתם זכאים- כדאי לכם להגיש בקשה כבר עכשיו.

סביר שבעתיד ממשלת פורטוגל תדרוש ממבקשי האזרחות לעבור מבחני היסטוריה ושפה, ואולי אפילו תסגור את האופציה לדרוש דרכון. מהרו לפעול!

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
עו"ד נזקי גוף
נפגעתם במהלך תאונה ואינכם יודעים אל מי עליכם לפנות? אתם...
מתי כדאי לפנות אל עורך דין לשון הרע?
בחיי היומיום רוב האנשים לא חושבים על כך ששמם הטוב...
מהי בעצם תביעת נזיקין?
תביעת נזיקין מוגשת בעקבות כל נזק מכל סוג שהוא שנגרם...
התפטרות בשל נישואין או גירושין – פיצויי פיטורין
על פי חוק, אין אפשרות להתפטר ולקבל כספי פיצויים למעט...
מתי צריך עו"ד פלילי
כל מי שמואשם בעבירה פלילית, מן הסתם חשוב שיצטייד בהקדם...
עורך דין לענייני משפחה תל אביב
לקבל פיצוי בעקבות הרשלנות
על אף שרבים מאמינים שמקרי רשלנות רפואית כרוכים אך ורק...
כל היתרונות בהעסקת מומחים זרים
הטכנולוגיה, העִיּוּר, התיעוש והמודרניזציה הגלובלית, שברו את החומות שהגבילו עובדים...
עריכת הסכם גירושין בכרמיאל
הסכם פשרה בנישואין הוא חוזה גירושין המפצל את הרכוש וההתחייבויות שבבעלות בני...
פנייה לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים תוכל לשנות את התמונה לטובתכם
כשאדם עובר תאונה חלילה, הדבר הראשון שעליו לעשות הוא לפנות...
דילוג לתוכן