טוען רבני – משמורת משותפת

טוען רבני – משמורת משותפת
קרדיט תמונה: FREEPIK

רבים פונים אל הטוען הרבני על מנת שישיג עבורם את ההסדר הכי טוב מבחינת משמורת הילדים. אכן לטוען רבני יש את הידע הנדרש על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר בהליך הגירושין.

לכן כדאי לדעת שיש כמה סוגי משמורות. אין הליך אישור אוטומטי לאישור המשמורת. הנושא תלוי בשיקול הדעת של בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה.

טוען רבני – תסקיר שרותי הרווחה

כאשר בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה קובע את ההסדר של משמורת הילד, הוא קובע את זה לפי פרמטרים שונים הבוחנים את טובת הילד. לרוב יבדקו את טובת הילד אף באמצעות גיבוש של תסקיר שרותי הרווחה. בתסקיר העו"ס מפרט את יחסי ההורים אל ילדיהם. העו"ס מסביר בתסקיר היכן הילדים מרגישים יותר בנוח. איפה טוב להם להיות. אמנם הערכאה המשפטית לא חייבת לקבל את ההמלצות של התסקיר, אבל ברוב הפעמים יקבלו את ההמלצות המופיעות בתסקיר. אם כי פעמים רבות הצלחנו לשנות את ההחלטה בבית הדין הרבני ולהביא את בית הדין לפסוק בניגוד להמלצות התסקיר. זאת, אחרי שבית הדין התרשם שההמלצות שעלו מן התסקיר הן מגמתיות ולא הוגנות ואינן משקפות את טובת הילד.

 טוען רבני מומלץ – להשגת משמורת טובה לילדכם

סוג המשמורת הנפוץ הינו משמורת משותפת. המושג של משמורת משותפת קובע למעשה שהילד יחלק את זמנו בין שני הוריו. כלומר בחלק מהימים הילד יהיה אצל האבא. ואילו בחלק האחר של הזמן, הילד יהיה אצל האמא.

על מנת שתגיעו להסדר של משמורת משותפת או למשמורת אחרת, יש להתייעץ עם טוען רבני על מנת לוודא שתצליחו להביא את בית הדין לקבל את ההחלטה הכי נכונה עבורכם ועבור ילדכם.

יש להסדר המשמורת המשותפת יתרונות רבים. אולם יש למהלך כזה גם חסרונות בולטים.

יתרונות במשמורת משותפת

ההסדר של משמורת משותפת הוא הנפוץ ביותר. הסיבה לכך היא כי יש להסדר של משמורת משותפת יתרונות רבים. להלן נפרט כמה מהם:

  1. לילדים בדרך כלל יהיה קל יותר להכיל את הגירושין. הליך הגירושין עלול להיות אמוציונלי ופוגעני בין בני הזוג. את המחיר משלמים הילדים. הם סובלים מהשנאה בין ההורים. לכן כאשר יש הסדר של משמורת משותפת, המשמעות היא שיש סיכוי לתקשורת טובה יותר בין בני הזוג. אכן, לא מדובר על תקשורת של זוגיות טובה (בלשון המעטה…) אולם העניין הוא להביא את הצדדים לתקשורת פרקטית מכבדת. זה אומר שהצדדים מתקשרים ביניהם על נושאים שחיוניים עבור הילדים שלהם. כך לדוגמא, עליהם לדאוג לחלק את זמני המשמורת. לסדר את עניין האחריות על הילדים בשאלות כמו "מי לוקח את הילדים מהגן" וכו'.
  2. הילדים מקבלים גם אבא וגם אמא. הילדים זקוקים לדמויות של אבא ואמא. כל הסדר אחר יפגע בקשר שלהם עם אחד ההורים. רק בהסדר של משמורת משותפת, הילדים יוכלו להיות בצורה נינוחה גם אצל אבא שלהם וגם אצל אמא שלהם.
  3. כל אחד מהצדדים מרגיש שקיבל הסדר הוגן. כאשר הצדדים מרגישים שחילקו את זמן הילדים, הוא מרגיש שקיבל את מה שביקש. לכן הוא יהיה יותר נינוח ופחות יחפש איך "לעשות בעיות".

 חסרונות במשמורת משותפת

אמנם יש יתרונות רבים במשמורת משותפת. אך לצד זאת יש גם לא מעט בעיות בעיות וחסרונות במשמורת משותפת. נפרט את חלקם:

  1. לעיתים הורה אחד דואג לילד, ואילו ההורה האחר אינו מתנהג בצורה נאותה כלפי הילד. זה לא חייב להגיע לדוגמאות קיצוניות של אלימות והזנחה. זה יכול להיות יחס כללי של איך ההורה מתייחס לילד וכדומה. לכן לא תמיד נכון בהכרח לחלק את הזמן של הילד בין שני הוריו. לפעמים יש לבדוק גם את יחסי הילד עם כל אחד משני הוריו.
  2. הילד מיטלטל מבית לבית, ואינו זוכה לבית קבוע משלו. במשמורת משותפת הילד כל הזמן עובר מבית לבית. חסר לו את הרוגע והשלווה הנפשיים. אין לו בית קבוע. זה עלול לפגוע ביציבותו הנפשית של הילד.
  3. פעמים רבות הצדדים גרים במרחק זה מזה. המשמעות היא שהילד יצטרך לנסוע בכל פעם מהורה אחד לשני. זה יגרום לו לחוסר נוחות רבה.
  4. לפעמים היחס בין ההורים הוא יחס שאינו מכבד. הוא מלא בבוז, שנאה וזלזול. במצבים אלה, אם יקבעו הסדר של משמורת משותפת זה יפגע בילד. הוא ישמע מה הורה אחד חושב על ההורה האחר, ואז הוא ישנא את ההורה האחר. כשהוא ישמע מה יש להורה האחר לומר על הצד השני, הוא ישנא את 2 הצדדים. במילים אחרות: ההסדר של משמורת משותפת עלול להכניס את הילד עמוק לפלונטר של הקרע בין בני הזוג.

משמורת משותפת – תנאים

בגלל כל היתרונות הרבים של משמורת משותפת, בתי המשפט ובתי הדין נוטים לקבוע הסדר של משמורת משותפת.

אולם בשל החסרונות הקיימים בהסדר זה של המשמורת המשותפת, יש מספר תנאים על מנת שיחליטו על משמורת משותפת. להלן חלק מהתנאים המרכזיים:

  1. שני ההורים הם נורמטיביים ודואגים בצורה טובה לילדיהם. כאשר אחד ההורים פוגע בילדיו, לא יחליטו על משמורת משותפת. רק כאשר שני ההורים דואגים לטובת הילדים שלהם, תהיה האפשרות שיקבעו הסדר של משמורת משותפת.
  2. היחסים בין ההורים יהיו ענייניים. בדרך כלל התקשורת בין בני זוג שהתגרשו אינה מערכת תקשורת טובה. אולם הציפייה היא שהם לפחות יתעלו מעל עצמם. שהם ידעו לתקשר בצורה נאותה לטובת הילדים. אם התקשורת ביניהם תהיה ברמה סבירה, תהיה אפשרות למשמורת משותפת. אם התקשורת ביניהם היא פוגענית ומפגינה זלזול ושנאה, הרי שלא יקבעו הסדר של משמורת משותפת בכדי שלא לפגוע בילדים.
  3. המרחק הגאוגרפי בין ההורים אינו רחוק מדי. זאת על מנת שהילדים לא יצטרכו להיטלטל מרחק רב בכל פעם שהם עוברים מהורה אחד לשני. אין כלל חד משמעי מה הגדר של מרחק רב לעניין זה. אם כי, בפסיקות מקובל שמרחק של עד 30 ק"מ הינו מרחק סביר. לעומת זאת אם המרחק בין ההורים הוא של יותר מ 30 ק"מ, הרי שזהו מרחק רב הפוגע בילד.

טוען רבני – לקביעת משמורת

על מנת לוודא שתצליחו להגיע להסדר המשמורת שהכי יהיה טוב לכם ולילד שלכם, כדאי שתפנו לטוען רבני. הוא בעל ידע רב בתחום דיני המשפחה. ידע אותו רכש בקורס טוען רבני מקיף, בו הוא למד על כלל הנושאים הנוגעים להליך הגירושין. לכן הטוען הרבני יידע להשיג עבורכם את המקסימום ולמצות את כל הזכויות המגיעות לכם בהליך הגירושין.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הסכמים עומדים למבחן בעת משבר
יש הבדלים ברורים בין זוגות שמתגרשים עם הסכמי ממון לבין...
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה
העברת דירה במתנה נעשית לרוב בין בני משפחה. קיימים מקרים...
איך בזכות הסכם ממון ידועים בציבור חיים טוב יותר?
במאה ה-21 יותר ויותר זוגות בוחרים לחיות יחד גם בלי...
קורס טוען רבני - דוד עשור טוען רבני ומגשר סיכם עבורכם את כל הפרטים עבור קורס טוען רבני
חולמים לקבל רישיון טוען רבני? רוצים לסייע לאנשים עם כלל...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
עורך דין גירושין במרכז
עו"ד שחר שוורץ - עורך דין גירושין במרכז
עו"ד הסכמי ממון עו"ד הסכמי ממון ממלא תפקיד משמעותי בתחום הכספים...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
דילוג לתוכן