חתמתם על הסכם גירושין והסטטוס השתנה?

חתמתם על הסכם גירושין והסטטוס השתנה?
קרדיט תמונה FREEPIK

הסכמי גירושין שמשיגים לאחר גישור או מלכתחילה בהסכמה הדדית הם הדרך הטובה ביותר שאפשר להגיע בה לפירוק התא המשפחתי. הגישה שמחייבת כל זוג מתגרש להגיע לגישור לפני המלחמה בבית המשפט או ברבנות על מנת למנוע אותה, היא הגישה הנכונה ביותר שעוזרת לאנשים רבים להגיע לכך שהם יוכלו להתגרש תוך כדי הפחתת המטענים הרגשיים ותוך כדי כך שהם משיגים הרבה יותר למען עצמם והאינטרסים שלהם ושל ילדיהם מאשר בקרבות  ממושכים ויקרים בבית המשפט. ההליכים שסודקים את חיי הנישואין וגורמים לפירוק התא המשפחתי יכולים להיות מכל סוג, ואחד הסוגים הגרועים ביותר הוא הסוג הכלכלי, זה שגורם לא רק להרס הזוגיות כי אם גם לבעיות כלכליות ופיננסיות ממושכות. זה מחייב טיפול יסודי שלא תמיד אפשר לעשות אותו כאשר מתגרשים בשיא התקופה הרגשית הטעונה אלא רק לאחר מכן, כשמפרידים כוחות ומתחילים לטפל בנזקים.

גירושין הם רק ההתחלה

היום נהוג לחשוב על גירושין כתהליך שנמשך זמן רב מאוד ואורך שנים רבות, גם לאחר שהם מסתיימים הלכה למעשה וגם לאחר קבלת הגט. למעשה, הם מתחילים בבעיות מסוימות שגרמו לכם להתגרש מלכתחילה ולפעמים מדובר בבעיות כלכליות שההשפעה שלהן הולכת ונמשכת גם לאחר קבלת הגט וחלוקת הרכוש. כמו כן, מדובר לא רק במשמורת על ילדים וחינוכם וגידולם גם לאחר שהם גדלים ויכולים להביע את רצונם לבד, אלא גם בכך שלמעשה כאשר אתם מתגרשים אתם חושפים את עצמכם להשפעות שונות שיהיו בעתיד גם כאשר יהיו משברי חיים לא צפויים כמו משברי בריאות, בעיות עם הילדים ועוד, בעיקר. הכל צפוי והרשות נתונה הוא כלל בסיסי מוכר מאוד שאפשר לראות אצל עורכי דין שיודעים שיש לתכנן קדימה מראש לשנים רבות, ולכן הסדר גירושין טוב באמת חייב לכלול את ההשלכות ואת מה שצפוי לקרות גם להבא.

חלוקת משאבים ונכסים

חלוקת רכוש מסוג מטלטלין וקביעת דמי מזונות, מכירת בית משותף ונכסים נוספים, חלוקת כספים בחשבונות הבנק וקביעת זכויות ותשלומים לעתיד בקרנות פנסיה הם חלק ממה שנקרא חולקת משאבים, בהנחה שיש ולא מדובר בחובות או במשבר כלכלי קשה שפקד את הזוג וגורם לגירושין ולסכסוך ממושך. אם אתם במצב שבו צריך רק להכין הסכם גירושין שבו ייבחנו כל הנכסים שלכם ללא בעיות מיוחדות ורק לבדוק מה שייך למי ומה יקבל מי בעתיד, הרי שמצבכם טוב יחסית. אולם כאשר יש חובות קשים, כתוצאה מהתנהלות כלכלית לא נכונה, כישלון בעסקים, נוכלות או הונאה וגם בעיית העלמת נכסים וכספים ופיזור התחייבויות שגורמים למצבים כמו צ'קים חוזרים ולנושים להתדפק על הדלת, הרי שמדובר בבעיה שמחייבת התערבות עמוקה יותר של עורכי דין שמטפלים במצבים כאלה.

השלכות כלכליות על גירושין

לא פעם קורה שהגירושין קורים בגלל התנהלות כלכלית ופיננסית לא ראויה ואף פלילית, וההשלכות נמשכות לעתיד לבוא. זה יכול להיות באמת בגלל צ'קים חוזרים שמגיעים אל הצד שלא פיזר אותם וזה יכול להיות בגלל חובות שצבר צד אחד אבל בגלל חוקי מדינת ישראל מדובר למעשה באחריות כלכלית משותפת שעלולה לגרום גם למי שלא אחראי לכך לשלם שנים רבות. אפשר לנסות להיחלץ מהחובות, לפנות להוצאה לפועל, לנסות לעשות כל צעד חוקי שישמור עליכם ויעביר את המחויבות הכספית למי שגרם לחובות אבל קשה להיות אופטימיים משום שברוב המקרים אין הגינות ואין צדק. כך שרצוי מאוד שכל חוזה הסכמי גירושין שגורם לשינוי הסטטוס הכלכלי שלכם ינוהל על ידי עורכי דין מומחים בלבד כדי למנוע מכם כמה שיותר תשלומים מיותרים.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הסכמים עומדים למבחן בעת משבר
יש הבדלים ברורים בין זוגות שמתגרשים עם הסכמי ממון לבין...
איך בזכות הסכם ממון ידועים בציבור חיים טוב יותר?
במאה ה-21 יותר ויותר זוגות בוחרים לחיות יחד גם בלי...
קורס טוען רבני - דוד עשור טוען רבני ומגשר סיכם עבורכם את כל הפרטים עבור קורס טוען רבני
חולמים לקבל רישיון טוען רבני? רוצים לסייע לאנשים עם כלל...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
עורך דין גירושין במרכז
עו"ד שחר שוורץ - עורך דין גירושין במרכז
עו"ד הסכמי ממון עו"ד הסכמי ממון ממלא תפקיד משמעותי בתחום הכספים...
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
מישהו דואג למשפחה שלכם כשאתם לא יכולים לעשות זאת
לעורכי דין יש תפקידים חשובים מאוד לא רק כמתווכים במצבים...
עורך דין מומלץ לדיני משפחה - המלצות ושיקולים בבחירה
בעת פנייה לגירושין, אחד ההיבטים הקריטיים ביותר הוא בחירת עורך...
דילוג לתוכן