חיפוש עבודה בתחום עריכת דין

חיפוש עבודה בתחום עריכת דין

התמחות של עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית, משמעותה התמקצעות בתחום שקשור בחוקי הבריאות ובטיפול הרפואי שגרם לפגיעה בבריאות או אפילו למוות. מקרים של רשלנות רפואית שבהם מטפלים עורכי דין כרוכים באבחנות שגויות של רופאים, בטעות שנעשתה במהלך ניתוח, בלידה טראומטית, או בכל רשלנות אחרת של הרופא או של המתקן הרפואי שבו טופל בחולה.

אין תואר ספציפי שנדרש כדי לפתח קריירה כעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. אבל מומלץ להשתתף בקורסים בפילוסופיה ובאתיקה על מנת לשפר את החשיבה הביקורתית, את יכולת הכתיבה ואת כושר הניתוח (של טקסטים ומצבים). כדאי גם ללמוד קורסים שעוסקים במשפט הרפואי וקורסים בביולוגיה או בתחומים שקשורים לבריאות כדי להשיג הבנה בטרמינולוגיה ובנהלים הרפואיים.

אם אתם בעיצומו של תהליך חיפוש עבודה כעורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית, כדאי שתהיו מוכנים לענות על מספר שאלות חשובות שבוודאי יפנו אליכם לקוחות פוטנציאליים. אין ספק שכל אדם יעדיף לקבל שירותים מעורך דין מנוסה ובעל ידע, שמוכן לנסות להביא את המקרה שלו לבית המשפט. בנוסף, הוא ירצה שעורך הדין יהיה ישר וכן. ולבסוף, יבקש לדעת מהי העלות וכיצד ישולמו כל ההוצאות שקשורות לתביעה.

כמו בחיפוש עבודה מתחומים רגישים אחרים, כמו פנייה לחברות השמה להייטק, גם כאן תידרשו להוכיח יושר ונאמנות הרבה לפני כניסתכם לתפקיד בפועל.

ניסיון וידע

תביעות בתחום רשלנות רפואית הן אמנם מורכבות, אבל השופט אינו אמור להיות מומחה בתחום הרפואי. לכן חשוב שאתם כעורכי דין תהיו בעלי ידע והבנה במונחים הרפואיים ותוכלו להסביר את מהלך הטיפול הרפואי במונחים פשוטים וקלים להבנה.

הלקוח בודאי ישאל אתכם שאלות שיתייחסו לבעיה הרפואית שלו כדי לבדוק אם היא מוכרת לכם, אם אתם מבינים מדוע הוא חש שהייתה רשלנות רפואית במהלך הטיפול בו. הלקוח יבקש לברר אם אתם יכולים לתת הסברים לסיבות פוטנציאליות אחרות שגרמו לבעיה הרפואית, והאם טיפלתם בעבר במקרים אחרים שקשורים לבעיה הרפואית הספציפית שלו, או לבעיה שדומה לה.

נכונות לטפל בתיק

הלקוח עשוי לבדוק אם אתם מוכנים להביא את המקרה שלו בפני בית משפט. אולי זה נראה טיפשי, אבל עורכי דין רבים מעדיפים להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, וחברות הביטוח יודעות זאת. כתוצאה מכך הלקוח עלול לקבל הצעה לפיצוי נמוך יותר, מאשר אם היה מביא את המקרה בפני שופט.

קחו בחשבון שלקוח שמגיע אליכם עם בעיה רפואית יבקש לדעת בכמה מקרי רשלנות רפואית טיפלתם במסגרת בית המשפט? מתי הייתה הפעם האחרונה בה הבאתם מקרה של רשלנות רפואית בפני שופט? כמה זמן אורך משפט במקרה של רשלנות רפואית? כל השאלות האלה מטרתן להבטיח שאכן תביאו את המקרה בפני בית המשפט ולא תסתפקו בפשרה מחוצה לו.

יושר

בודאי תסכימו שלמרות כל הבדיחות על עורכי דין, רוב העוסקים במקצוע הם אנשים ישרים. עם זאת, יש כאלה שיסלפו את העובדות כדי להשיג את מטרתם. לכן, מומלץ לכם, כעורכי דין, להיות ישרים עם הלקוח שמבקש את עזרתכם, מתחילת התהליך ועד סופו.

כשהלקוח שואל אתכם כמה תעלה התביעה על רשלנות רפואית, שימו לב שאם תנקבו בסכום נמוך מדי, ייתכן והלקוח יחשוב שאינכם נוהגים בו ביושר. בתחילת התהליך אף אחד לא באמת יכול לדעת מה תהיה עלות הטיפול במקרה, כי זה תלוי בעובדות הספציפיות שקשורות ללקוח הנוכחי (והעובדות משתנות ממקרה למקרה). כך שעורך הדין אינו יכול לדעת כבר בהתחלה את כל העובדות. אם אתם ישרים, בודאי תענו ללקוח שעדיין אינכם יכולים לדעת כמה יעלה הטיפול בתביעה. למעשה, תצטרכו קודם כל לבדוק אם בכלל יש כאן עילה לתביעה.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
דילוג לתוכן