חוזה עם חברת שירותי אחזקה – על מה חשוב להקפיד?

חוזה עם חברת שירותי אחזקה – על מה חשוב להקפיד?

הצורך כיום בחברה לשירותי אחזקה, מאפיין גם את השוק הפרטי וגם את השוק העסקי. בניינים ומתחמי מגורים אשר האסתטיקה והניקיון חשובים להם, פעמים רבות מעדיפים לחתום חוזה ולהעזר בשירותיה של חברת אחזקה עפ"נ הניסיון למצוא מנקה לבד ועמוד בכל ההוצאות הכרוכות בהעסקתו או באיכות ניקיון ירודה. בבנייני משרדים, אין כלל ספק בצורך בחברה כזו שתדאג לתקינות החשמל (נורות, טיפול בקצר ועוד) בבניין וכן לנקיונם של השטחיים הציבוריים והשטחים שבכל משרד בפני עצמו.

אולם הדרך להעזרות בשירותיה של חברת שירותי אחזקה עוברת דרך חתימת חוזה מולה. מרבית החברות הללו, הן אשפיות לא קטנות בלהגן על האינטרסים שלהם ומי שאינו עו"ד, יתקשה לגלות את כל המכשולים המסתתרים בחוזה אשר מעמידים מצבים רבים לטובת חברת האחזקה ולא לטובת הלקוח שלה. בכדי שלא לחתום על חוזה דרקוני שבעיקר מחמיר אתכם ומיטיב עם חברת שירותי האחזקה מומלץ להגיע למעמד זה בליווי עו"ד שהתמחותו היא במקרקעין מסחרי ולדעת היטב לקראת מה אתם נכנסים. להלן צרור טיפים חשובים שכדאי לחשוב עליהם בעת חתימת החוזה.

הקפידו על פירוט השירותים עליהם הוסכם גם בחוזה

אחרי משא ומתן ודין ודברים, בוודאי הגעתם להסכמה מסויימת מול חברת שירותי האחזקה בדבר השירותים שמוסכם שתקבלו ממנה. חשוב שהסכמה זו שנעשתה בע"פ תעלה גם על הכתב ותופיע מפורשות בחוזה. סיכמתם גם על שירותים מיוחדים לשעת חירום?מענה טלפוני 7/24? הכניסו גם את העניין הזה לחוזה בצירוף ההסכמה המפורשת כי מדובר בשירות שיינתן 24/7 ואם יש צורך בהוספת תשלום בעבור כך יש גם לנקוב בחוזה בסכום המבוקש בעבור שרות מיוחד זה.

אחריות על אספקה וציוד

חשוב מאוד, גם שהחוזה יכיל באופן מפורש רישום לגבי האחריות על הציוד המתכלה ועל ציוד הניקיון. לרוב, נהוג שחברת שירותי האחזקה היא זו שאחראית על קניית הציוד הנדרש לניקיון או תחזוקה שוטפת (ובכלל זאת מוצרי ניקיון, מנורות, כבלים ועוד). עימדו על כך שגם נושא זה יוכנס לחוזה וכי לא יהיה לו קשר לדמי השירות החודשיים שאתם משלמים לחברה, שצריכים להתאפיין בסכום קבוע.

ביטוח על העובדים מטעם החברה

העיסוק באחזקה שוטפת של בניין או מתחם, יכול להיות לעיתים מסוכן- מהחלקה כתוצאה מרצפה רטובה ועד התחשמלות בעת התעסקות עם מערכת החשמל. בשל כך, יש להקפיד ולעמוד על כך שלחברה איתה חותמים יש ביטוח צד ג' מפני תאונות עבודה שחל על כל העובדים מטעמם. רק כך תוכלו להבטיח כי אם קורה משהו לעובדים של החברה, האחריות והתשלומי פיצויים לא ייפלו עליכם.

זכות החתימה על חשבונות- בידיכם

חברות רבות נוהגות להציע ללקוחותיהן שירות מלא שכולל בחירת ספקים על ידן באופן עצמאי, תיקוני חירום באחריותן ועוד. על פניו זו נשמעת כמו הצעה נפלאה, אך המחיר לא יאחר להגיע בחשבונית הסופית. מה גם שאי יכולת חתימה על מה שקשור בנושאים כספיים הקשורים לאחזקה, מחליש אתכם ואת יכולת ההחלטה והקביעה שלכם בנושא זה ולכן כל המומחים בדבר אומרים כי כדאי לעמוד על כך ולעגן זאת בחוזה- זכות החתימה על חשבונות והצאות מיוחדות נשארת בידיו של הלקוח.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
בר עמית - גרפולוג
כתב יד וגרפולוג בעידן המודרני הכל הופך לדיגיטלי. בין אם מבחן...
שיתופי פעולה בין עורכי דין וחוקרים פרטים
בתחום החוק והסדר, השותפות בין עורכי דין וחוקרים פרטיים התגלתה...
מתי כדאי לפנות למשרד חקירות
שירותי חקירות פרטיות קיימים כבר מאות שנים, עוד מימי קדם...
בוחרים עו"ד טוב – חוסכים זמן וכסף
פעמים רבות נאלץ האדם להתמודד עם צרות רבות ומורכבות שנופלות...
איך בוחרים חוקר פרטי בצורה הנכונה
עורכי דין רבים מסתמכים על מידע שמספק להם החוקרים הפרטי,...
לבחור בבריאות נכונה
  אחד הדברים החשובים ביותר במקרים של נזקי גוף זה לפנות...
דילוג לתוכן