הסכם לפיתוח אפליקציה

הסכם לפיתוח אפליקציה

בעולם שבו כולם חולמים לעשות אקזיט, וכל ילד מכיר מונחים מקצועיים מעולם פיתוח האפליקציות, אין זה פלא כי תחום פיתוח האפליקציות רק הולך ומתפתח ותופס תאוצה מדי יום. השוק רווי במפתחי אפליקציות, וחברות רבות מחפשות את האדם עם הרעיון הנכון שיפתח עבורם את הלהיט הבא. בתחום זה ישנה חשיבות רבה להגן הן על המפתח והן על החברה המזמינה את המוצר, דרך הסכם לפיתוח אפליקציה. הסכם כזה, אשר לא נעשה כראוי עלול לגרור אחריו בעיות רבות, נזקים כבדים ואף הפסדים, לרוב בעיקר עבור החברות, אשר אינן מבינות בתהליכי הפיתוח ובפן הטכני שלהם, כאשר למפתחים ישנו יתרון בהקשר הזה.

מה צריך לכלול הסכם לפיתוח אפליקציה?

למעשה, אין חוקים מוגדרים לגבי מה הסכם כזה צריך לכלול, אך במקביל ישנו צורך עיקרי לוודא שיתקיימו כמה תנאים בסיסיים לטובת הבהירות וההתנהלות התקינה של תהליך הפיתוח עבור כל הצדדים. הנה כמה דברים שכדאי לוודא כי יופיעו בתוך הסכם לפיתוח אפליקציה:

  • שפת הממשק: יש להגדיר מראש באיזו שפה מפתחים – עברית, אנגלית או אולי שפה אחרת? כמו כן יש להחליט עבור איזו חנות אפליקציות האפליקציה תפותח, והאם הפיתוח יעשה בשפת התכנות הייחודית לחנות הייעודית או פיתוח אשר יהיה מותאם לשתי השפות.
  • שדרוג של גרסאות ושל מכשירים: יש להגדיר מראש בהסכם הפיתוח הוראות אשר לפיהן יבוצעו עדכוני גרסה ואף התאמה אל מכשירים חדשים, בחודשים שלאחר עליית האפליקציה לאוויר. משך הזמן של תחזוקה זו תלוי במשא ומתן אותו תנהלו, כאשר ישנה אפשרות להגיע עד לשנה מיום עליית האפליקציה לאוויר.
  • הגדרת אחריות מפתח על האפליקציה: יש להגדיר מראש ובאופן מדויק מה יהיה תפקידו של מפתח האפליקציה, כך למשל האם המפתח יהיה אחראי על אפיון, עיצוב, משלוח האפליקציה לבדיקה ולאישור והעלאת האפליקציה לחנויות השונות.
  • זכויות יוצרים: חוק זכויות היוצרים מקנה זכויות באופן אוטומטי על מי שיוצר את האפליקציה, ולכן ישנו צורך להגדיר בחוזה את זכויות היוצרים עבור האפליקציה.
  • הגדרת תהליכי ושלבי הפיתוח, ביחס לתשלום. יש לקבוע מראש מועדים ויעדים, אשר יש לעמוד בהם, לאחר תיקונים והערות מצד היזם.
  • האם המפתח נדרש למסור את הקוד המקורי אל היזם? ומה לגבי הדרכות ליזם, שירות טכני ומקצועי לאחר שהאפליקציה עולה אל האוויר וכן הלאה. יש להביא בחשבון גם שמירת סודיות, אי תחרותיות, ביטוח במקרה של נזק וכולי.

באופן כללי יש להשקיע מחשבה רבה בבניית הסכם פיתוח אפליקציה, כאשר הסכם זה אמור לשרת את כל הצדדים הנוגעים בדבר בכדי למנוע אי הבנות וסכסוכים על רקע התנאים לפיתוח. על מנת לוודא כי כל הצדדים מכוסים ומיודעים לגבי כל התנאים, ולקבלת הסכם לפיתוח אפליקציה שיהיה מאוזן, מומלץ מאוד לפנות אל איש מקצוע המתמחה בתחום זה לקבלת יעוץ מותאם. בהצלחה!

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
עורך דין לענייני סכסוך שכנים
עורך דין לענייני סכסוך שכנים: פתרון סכסוכים מבחינה משפטית
אין מי שלא רוצה לשמור על שכנות טובה עם אלה...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
מסמך הסכם מכריע בין ספק והלקוח
חוזה ספק לקוח דוגמא הוא מסמך מכריע המתאר את ההסכם...
כל שינוי הוא התחלה חדשה, בעיקר הגירה
הגירה היא מהלך מאוד משמעותי וקשה בחיים, גם כאשר ההגירה...
עורך דין לענייני תעבורה
עורך דין לענייני תעבורה
תעבורה ותחבורה הן נושא מורכב אף כואב במיוחד בארץ. נפח...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
מענה טלפוני לעורכי דין (שירות הודעות)
כאנשי מקצוע משפטיים, עורכי דין עוסקים ללא הרף במשימות שונות...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
דילוג לתוכן