הסכם חלוקת עיזבון

הסכם חלוקת עיזבון

חלוקת עזבון מתייחסת למצבים בהם יש לחלק קרקע או נכס ליורשים. כאשר אחד מבני המשפחה נפטר, רבים מוצאים את עצמם בסכסוך מסוים או בהסתייגות לגבי חלוקת הירושה. לכאן נכנס עורך דין אשר צריך לגשר בין היורשים, ולנסח עבורכם הסכם חלוקת עיזבון. בעת עריכת הסכם בין יורשים חשוב מאוד לוודא את נושא מס ירושה ומיסוי מקרקעין.

במקרים כאלה חשוב לנסות להימנע מניהול עזבון, שכן לאחר מינוי מנהל עיזבון, מי שיבצע את ההחלטה הסופית, יהיה בית המשפט. הליך חלוקה של עזבון  נעשה על ידי עורך דין מיומן אשר עוסק בתחום הירושות או על ידי איש מקצוע שאינו חלק מן הירושה ונבחר על ידי כול הצדדים המעורבים בעניין.

מה קורה בזמן ניסוח הסכם בין יורשים?

אם אתם נמצאים במצב שבו עליכם לחלק את הנכס אותו קיבלתם בירושה, תצרכו לערוך הסכם בין יורשים שהם בדרך כלל בני המשפחה שלכם. בחוזה מסוג זה תתבצע חלוקה של שווי הנכס בנוגע ליורשים. הסכם זה יכול להתייחס לחלק מן הנכסים או לכולם – דבר המפורט בזמן החלוקה.

חשוב לדעת! לא כול היורשים חייבים להיות צדדים לחוזה, ורק מי שרוצה לשנות את חלקו בירושה – פונה אל עורך דין מיומן על מנת לאשר את ההסכם ולנסח אותו. לפיכך יש לבצע חשיבה עמוקה, בעזרת עו"ד צואות וירושות לפני שמנסחים או מסכימים להסכמים מכול מסוג. בעת שחשוב לערוך אותו ולחתום עליו מול הערכאות המשפטיות הדרושות.

מתי מבצעים הסכם חלוקת עיזבון

את התהליך מבצעים במקרים של העדר הסכמה לגבי ירושה, או במקרים שהצדדים להסכם מעוניינים לשפר את מצבם למשל מבחינת נושא מס ירושה ומיסוי מקרקעין. ברור שבאופן זה יש לבצע חלוקה באופן שיספק את כול הצדדים. דרך החלוקה עליה להיות מוסכמת על כול היורשים וזאת בעוד שהם כפופים לתנאים שיכתיב ההסכם.

איזה עורך דין יש לחפש

כאשר אתם מחפשים את איש המקצוע שיבצע עבורכם חלוקת עזבון, רצוי לבחור איש מקצוע אשר עוסק בנדל"ן ומקרקעין. בחרו פרקליט מנוסה אשר מיומן גם בביצוע הסכמי ירושה ועזבון, כמו גם כזה שיודע להוציא לפעול את ההסכם על ידי ייצוג בבית המשפט ככל שהדבר ידרש.

עורכי דין שמתמחים בנדל"ן הם כאלה שעוסקים בנושאים של משרדים ומגרשים. בהסכמי ירושה. הסכמי שכירות. ייצוג קבלנם ורוכשים. רישום בתים משותפים וניהול הליכי פרצלציה. נושאים של מכר, עסקאות קומבינציה ועוד. באמצעות אנשי מקצוע מיומנים תוכלו לצאת כאשר ידכם על העליונה, ובכך לקבל את הירושה שלכם בצורה הוגנת וראויה.

לסיכום, הסכם חלוקת עזבון הוא לא עניין של מה בכך – ולכן דרושה הכנה נכונה של ההסכם על ידי משפטן שעוסק בתחום הירושה והמקרקעין. בזמן ניסוח ההסכם – וודאו כי המטרות שלכם מתממשות ובכך תוכלו לנהל את נכסי הנדל"ן או מכירה של נכסים כאלה בצורה טובה יותר.

מידע נוסף תמצאו באתר של יצחק גולדשטיין עורכי דין.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
שמירה על הזכויות שלכם מחייבת אסטרטגיה נכונה
גירושין מתחילים בנקודת זמן מסוימת אבל אינם מסתיימים למעשה עד...
עורך דין ירושה בחיפה
פתיחת מורשת - פתרונות ירושה חיפה
יש נושאים משפטיים שבהם אפשר לעסוק מרחוק, כלומר בצורה מקוונת...
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
מישהו דואג למשפחה שלכם כשאתם לא יכולים לעשות זאת
לעורכי דין יש תפקידים חשובים מאוד לא רק כמתווכים במצבים...
איך מתנהלים בעסקאות נדל"ן ולמה חשוב שיהיה ליווי משפטי
החיים מפתיעים אותנו במגוון של סיטואציות בין אם בעולם הנדל"ן...
עורך דין מומלץ לדיני משפחה - המלצות ושיקולים בבחירה
בעת פנייה לגירושין, אחד ההיבטים הקריטיים ביותר הוא בחירת עורך...
לעצור באמצע החיים לתכנון מחודש
מבט לאחור על החיים נותן לנו המון פרספקטיבה על מה...
יש דרכים טובות יותר להתגרש, מבלי להילחם
גירושין לא חייבים להפוך למלחמה מדממת ואפשר לשמור על שלום...
למה כדאי לשכור עורך דין ירושה
כל כך הרבה פעמים אנחנו חושבים שלנו זה לא יקרה,...
דילוג לתוכן