היתרונות שבהקמת חברה

היתרונות שבהקמת חברה

כל אדם כשיר משפטית בישראל יכול להקים חברה. החברות אפשרו קפיצה משמעותית באפשרויות הכלכליות שעומדות בפני יזמים. היתרון הגדול ביותר של חברה, הוא הגבלת האחריות שלה – לחברה נכסים משלה והיא מהווה ישות משפטית נפרדת מזו של בעליה ואחריותה מוגבלת לנכסי החברה. כך יכולים יזמים להחליט להשקיע סכום מסוים בחברה, ולא מעבר לכך. ישנם יתרונות נוספים לפתיחת חברה, גם בעבור מי שמתלבטים בין "עוסק מורשה" לבין חברה בע"מ, ישנם יתרונות רבים לחברה שכדאי לשקול.

מהי חברה בע"מ?

חברה בע"מ היא ישות משפטית נפרדת ועצמאית, אשר יכולה לפעול בעולם העסקים, להרוויח כספים וכו' – אשר בבעלותם של בעלי המניות שלה. חברה יכולה להיות מוקמת על ידי בעל מניות אחד ויחיד גם. הגבלת האחריות (משמעות הביטוי בעירבון מוגבל אשר חייב להיות מוצמד לשמה של החברה) משמעה כי אחריותה של החברה מוגבלת למשאבים שיש לה: חברה בע"מ יכולה ליטול הלוואות ויכולה להתנהל כישות משפטית – כאדם, אם תרצו – בעולם הכלכלי, ולא ניתן יהיה "להרים מסך" בין החברה לבעליה, כדי לגבות מהם חובות של החברה, אלא במקרים מאוד קיצוניים של רשלנות.

הקמת חברה בע"מ – יתרונות וחסרונות

כאשר אתם מתלבטים בין פתיחת "עוסק מורשה" – הוא עסק של בעליו – לבין חברה בע"מ, ישות משפטית נפרדת כפי שהוסבר לעיל. זה היתרון הראשון של חברה בע"מ על פני עוסק מורשה – ניתן להגביל את המשאבים שמוקצים לחברה בע"מ ואת האחריות שלה. אם החברה פושטת את הרגל, אין הכרח כי בעלי החברה יפשטו רגל גם הם. אותו יתרון עומד לבעלי החברה גם במקרים של תביעות משפטיות נגד החברה, שהיא ישות משפטית נפרדת מבעליה.

מנגד, הנהלת החשבונות בחברה היא מעט יותר מסובכת ודורשת, כתוצאה מכך, היעזרות בשירותי ראיית חשבון מתקדמים יותר. המדובר בעלות מעט גדולה יותר בעבור בעלי החברה, אולם מול אלה ישנם יתרונות רבים של מיסוי – חברה בע"מ משלמת מסים על פי מס החברות שהוא קבוע ולא פרוגרסיבי – ללא קשר להכנסה. ככל שחברה מכניסה יותר, כך היא למעשה משלמת פחות מסים, יחסית לעצמאי אשר המס השולי שלו יכול להגיע, כמו רמות המס הפרוגרסיבי של אזרחים. מס החברות עומד על שיעור קבוע של 25%. בעבור בעלי ההכנסות הקטנות המדובר בנטל גבוה. ככל שהחברה צפויה להרוויח יותר, מדובר ביותר משמעותי ביותר.

ייעוץ משפטי בהקמת חברה

נקודה שחשוב לעמוד עליה כדי להבטיח כי אתם יודעים בדיוק מה אתם עושים, מה היתרונות, מה החסרונות, מה החובות ומה הזכויות שלכם – היא פנייה אל עורך דין הבקיא בתחום דיני החברות כדי להבטיח את זה. עורך הדין יידע לייעץ לכם בדבר הדרך הטובה ביותר להתאגד (וישנן דרכים נוספות מלבד "עוסק מורשה" וחברה בע"מ, כמו למשל "עוסק פטור" ועוד), כמו גם לסייע לכם בתהליך ההתאגדות עצמו וההליכים הדרושים לשם כך.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
הקמת תשתית תקשורת
הקמת תשתית תקשורת - המפתח לצמיחה עסקית בעידן הדיגיטלי
בעולם העסקי המודרני, הקמת תשתית תקשורת אמינה ויעילה היא לא...
על רקע הקשיים הכלכליים, קרפור הפסיקה לשלם לספקים
ג.ל. טכנולוגיות תובעת מקרפור (קבוצת אלקטרה צריכה) כ-52 מיליון שקל,...
למה חברת הייטק חייבת עורך דין מצטיין?
חברת הייטק עשויה להיות מקור לגאווה, סיפוק אדיר ורווחים כספיים...
עו"ד אתי חסיד: תגן על הזכויות שלכם ותילחם בשבילכם
עורך דין הטרדה מינית הטרדה מינית הינה מושג כללי והיא מתייחסת...
צדק לכל אזרח
המשפט הפלילי הוא תחום משפט חיוני שמטרתו להגן על החברה...
לאיזה פיצויים זכאים נפגעי גזזת?
שנות ה-50 התאפיינו בעלייה מאסיבית של יהודים מכל העולם לארץ...
כל התשובות לגבי דרכון רומני
אם אתה אזרח רומני המתגורר בישראל וברצונך להגיש בקשה לדרכון...
כל מה שצריך לדעת על אזרחות גרמנית
לא מעט תושבים ישראליים חושבים על קבלת אזרחות גרמנית אך...
מהי ויזה הומניטרית שמאפשרת לשהות בארץ?
משרד הפנים מוסמך להנפיק אשרות ורישיונות שהייה בישראל בהתאם לחוק...
דילוג לתוכן