הורות משותפת לאחר גירושין

הורות משותפת לאחר גירושין
credit: canva

זכויות הורות לאחר גירושין יכולות להשתנות בהתאם לנסיבות הספציפיות של המקרה. לרוב המדינות יש חוקים המחייבים את שני ההורים לקבל גישה לילדיהם, כאשר לוח הזמנים הספציפי לביקור או משמורת מתואר בתוכנית הורות. תכנית ההורות עשויה להיווצר על ידי ההורים עצמם או בעזרת מגשר, והיא כוללת זמני שהות של כל הורה עם הילדים, וכן כיצד יתקבלו החלטות מרכזיות בנוגע לחינוך הילדים, שירותי בריאות ועניינים חשובים אחרים. במקרים מסוימים, יתכן שבית המשפט יצטרך להתערב כדי לקבוע את טובת הילד, במיוחד אם יש חששות לגבי התעללות, הזנחה או נושאים אחרים העלולים להשפיע על ביטחונו או שלומו של הילד. חלוקת הרכוש היא אחת המחלוקות המרכזיות בהליך הגירושין, החוק שמתייחס לחלוקת הרכוש בין בני זוג שמתגרשים הוא חוק יחסי ממון, הקובע את חלוקת הרכוש המשותף באופן שווה.

מהו רכוש משותף?

רכוש משותף הוא כל הרכוש אשר נצבר מיום הנישואין ועד למועד הקרע בין הצדדים. לרשימה נכנסים נכסים סטנדרטיים כגון דירה, רכב וחשבונות הבנק וגם זכויות סוציאליות ופנסיה. כמו כן, כאשר לאחד מהצדדים יש עסק בבעלותו, יתכן והצד השני יהיה זכאי לחלק משווי העסק, בפרט כאשר ישנם פערי השתכרות משמעותיים בין הצדדים או כאשר לבן/בת הזוג הייתה תרומה בבניית העסק ותפעולו. חשוב לציין כי חוק יחסי ממון אינו חל במקרים בהם חתמו בני הזוג על הסכם ממון הקובע חלוקת רכוש אחרת בין הצדדים. לכאורה נושא חלוקת הרכוש אמור היה להיות עניין פשוט ביותר, כי החוק קובע חלוקה שווה, אך בפועל מתעוררות מחלוקות רבות סביב הגדרת הנכסים המשותפים והיקפם. לפעמים גם נכסים שנרכשו טרם הנישואין, יכולים להיחשב לרכוש משותף. כמו כן, גם מתנות וירושות שניתנו לאחד מבני הזוג, יכולים בסופו של יום, להיכלל בחלוקת הרכוש. דוגמא נפוצה היא דירת מגורים שרכש צד אחד לפני הנישואין, אבל בני הזוג שילמו את המשכנתא או השביחו את הנכס ביחד, מהתקציב המשותף. במצב כזה בית המשפט יכול להורות על פיצוי בן/בת הזוג על הכספים שהשקיע או אפילו לקבוע כי מדובר בנכס משותף אשר תהיה בו חלוקה שווה בין הצדדים. לכן – על מנת לשמור על זכויותיכם ולבצע תביעה לפירוק שיתוף או כל תביעה אחרת שתגן על הנכסים שלכם, חשוב מאוד שתהיו מיוצגים על ידי עו"ד מומחה ומנוסה בהליכי גירושין שיפעל לשמירה אופטימאלית של זכויותיכם הכספיות.

 

חשיבותו של עורך הדין בענייני גירושין

בנוסף לזכויות ההורות וחלוקת הרכוש המשותף, ישנם שיקולים משפטיים נוספים העלולים להתעורר במהלך ואחרי גירושין. נושא חשוב במיוחד הוא יצירת ייפוי כוח, שיכול להעניק לאחד ההורים הגרושים או לשניהם את היכולת לקבל החלטות חשובות בשם ילדיהם אם אין ביכולתם לעשות זאת בעצמם. בני זוג העוברים גירושין צריכים לזכור גם לעדכן את הצוואה ופוליסות הביטוח כדי לשקף את הנסיבות החדשות שלהם ולכלול פרטים כמו מתן שמות של מוטבים חדשים, עדכון נאמנויות, והבטחה שרצונותיהם לחלוקת נכסים וטיפול בילדיהם מתוארים בבירור. עבודה עם עורך דין ייפוי כח מתמשך מנוסה, תבטיח הגנה ותמיכה משפטית הדרושה על מנת להתקדם בביטחון ושקט נפשי בהליך הגירושין והחיים לאחריהם. משרד עורכי דין סתיו כהן מתמחה בהליכי גירושין, גישור בין זוגות וענייני משפחה נוספים. ניתן לקבל פרטים נוספים בטלפון 054-774-5264.

מידע נוסף שיכול לעניין אתכם
הסכמים עומדים למבחן בעת משבר
יש הבדלים ברורים בין זוגות שמתגרשים עם הסכמי ממון לבין...
איך בזכות הסכם ממון ידועים בציבור חיים טוב יותר?
במאה ה-21 יותר ויותר זוגות בוחרים לחיות יחד גם בלי...
קורס טוען רבני - דוד עשור טוען רבני ומגשר סיכם עבורכם את כל הפרטים עבור קורס טוען רבני
חולמים לקבל רישיון טוען רבני? רוצים לסייע לאנשים עם כלל...
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון
משרדי עורכי דין חדלות פירעון מייצגים לקוחות אשר מצויים בסכסוכים...
לקבל את ההחלטות הנכונות שיחסכו הליכים משפטיים מורכבים
רבים סבורים שחוקי הירושה זהים בכל מקום, אך המציאות שונה....
עורך דין גירושין במרכז
עו"ד שחר שוורץ - עורך דין גירושין במרכז
עו"ד הסכמי ממון עו"ד הסכמי ממון ממלא תפקיד משמעותי בתחום הכספים...
השאלות שחובה להתייחס אליהן לפני ניסוח חוזה גירושין
על-פי סטטיסטיקות עדכניות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1 מכל 3...
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024
המדריך המלא לגירושין בישראל לשנת 2024 הגירושין הוא תהליך משפטי מורכב שבו...
מישהו דואג למשפחה שלכם כשאתם לא יכולים לעשות זאת
לעורכי דין יש תפקידים חשובים מאוד לא רק כמתווכים במצבים...
עורך דין מומלץ לדיני משפחה - המלצות ושיקולים בבחירה
בעת פנייה לגירושין, אחד ההיבטים הקריטיים ביותר הוא בחירת עורך...
דילוג לתוכן